Ga naar inhoud


rekening gas.


kees hekstra

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Sverige
mmm zag te laat dat ik vierkante meter had geschreven...

Ik zit in ee rijtjeshuis op ca 1000 m³ maar ik hou niet van de warmte, en hou het altijd relatief koel in huis...


eeeuuhhh rijtjes woning met 1000 kuub inhoud??????
De gemiddelde inhoud van een nieuwbouwwoning ligt rond de 400 kuub, van een huurwoning ligt dat zelfs onder de 300 kuub
Dat zou dus inhouden dat er 2,5 gemiddelde koopwoningen of ruim 3 huurwoningen binnenin jouw huis gezet kunnen worden. shocked
Gemiddelde koopwoningen met een energieverbruik van meestal zo tussen de 2000 en 3000 kuub aan gas.
En dan kun jij toch met veel minder gas toe?
Het lijkt me dat je dan geweldig hebt moeten isoleren,ook op een andere manier moet verwarmen of dat er ergens een rekenfout is gemaakt.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kees hekstra
heb er vanochtend heen gebeld.de dame was zeer onverschillig en vertelde dat ze ons hadden geschat.maar ik heb toch echt de kaart wel opgestuurd.na wat heen en weer gepraat moet ik over 10 dagen bellen en hoor ik hoe en wat.iedereen bedankt hier en jullie horen wel hoe het afloopt.Ik vind het allemaal zeer vreemd.Groeten kees.

Ik heb dat ook eens gehad.. Moest ook een paar k bijbetalen mad . Ik bellen (meerdere malen), krijg ik doodleuk te horen "bij de eindafrekening van volgend krijgt u het bedrag terug!". Ik: "echt niet, ik ga geen jaar op mijn geld wachten", energieleverancier:"nee meneer ik heb het u nu al 3 keer uitgelegd" ik: "ja maar ik ben het er al 3 keer niet mee eens". Gelukkig kwam ik dit tegen: http://www.degeschillencommissie.nl daar heb ik mijn klacht neergelegd, en mooi dat ik gelijk kreeg en mijn zuur verdiende centjes gewoon terug!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Ik haal probleemloos de 3000 kuub. En nu wij meer thuis gaan werken zal dat probleemloos de 4000 kuub wel halen.

Geen groot huis. Wel vrijstaand en gebouwd in 1916.

Heeft wel als voordeel dat wij nooit de ramen hoeven te krabben van de auto's die naast het huis geparkeerd staan :D


Wel eens van isoleren gehoord?! Of is dat niet hip en trendy in het Gooi crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het meegemaakt als penningmeester van een vereniging. Of ik maar even

4400 eurietjes extra wilde overmaken. En dat bij een maandbedrag van ongeveer 250 euro.

Je denkt dan als eerste waarom de politie niet is ingeschakeld om de plantjes weg te halen.

Maar die waren er niet. Ik denk (denk) nog steeds dat er gewoon een typmiep een tikfout

heeft gemaakt bij het invoeren van de stand.

Gebeld, gemaild, brief geschreven maar nul komma nul resultaat.

Nog gevraagd of betaling in termijnen mogelijk was: Natuurlijk, binnen drie maanden 3 x 1400 nogwat euro.

Na de volgende jaarafrekening is er door Essent zonder briefje, mailtje of telefoontje 2650 euro teruggestort.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat erom wat TS heeft gebruikt, daar is hij héél duidelijk in.

 

Hij schrijft:

9 september 2010 17354

1 augustus 2011 22009 (volgens de leverancier)

Werkelijke stand bij mij op de meter 19969

 

Kortom 2615 kuub. Dat moet hij betalen meer niet. Gedeeld door

12 is het nieuwe termijnbedrag, zo simpel.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Kortom 2615 kuub. Dat moet hij betalen meer niet.
Gedeeld door 12 is het nieuwe termijnbedrag, zo simpel.

Ja. Maar probeer dat ze maar eens duidelijk te maken.
Raket technologie is eenvoudiger.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Origineel bericht van: Sverige
mmm zag te laat dat ik vierkante meter had geschreven...

Ik zit in ee rijtjeshuis op ca 1000 m³ maar ik hou niet van de warmte, en hou het altijd relatief koel in huis...


eeeuuhhh rijtjes woning met 1000 kuub inhoud??????
De gemiddelde inhoud van een nieuwbouwwoning ligt rond de 400 kuub, van een huurwoning ligt dat zelfs onder de 300 kuub
Dat zou dus inhouden dat er 2,5 gemiddelde koopwoningen of ruim 3 huurwoningen binnenin jouw huis gezet kunnen worden. shocked
Gemiddelde koopwoningen met een energieverbruik van meestal zo tussen de 2000 en 3000 kuub aan gas.
En dan kun jij toch met veel minder gas toe?
Het lijkt me dat je dan geweldig hebt moeten isoleren,ook op een andere manier moet verwarmen of dat er ergens een rekenfout is gemaakt.

suc6

Gerrit


Even ter verduidelijking... het huis heeft geen 1000 m³ inhoud, maar is een gewoon rijtjeshuis, met een verwarmde woonkamer van ca 33 m² oppervlak. Verder stook ik dan alleen nog in de badkamer. In de slaapkamers, waar ook de hele winter het raam openstaat, is in de 20 jaar dat ik dit huis heb, nog nooit verwarmd. Ik gebruik geen andere verwarming in dit huis... en het verbruik is in die 20 jaar nog nooit beven de 1000 m³ gas gegaan... vaak zelfs nog wat minder.
Ik weet dat ik relatief zuinig ben als het op verwarmen aankomt... in Nedederland is de standaard voor een gezin ca 1800 tot 2000 m³ gas per jaar... met 1000 m³ zit ik er dus ruim onder.
De electriciteitsrekening is wat hoger dan gemiddeld, omdat ik bij een warme zomer altijd de airco aan heb... doordat het nu een prachtzomer was, hoefde ik niet zo vaak te koelen, en is het uiteraard nu ook goedkoper voor mij.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat veel mensen niet weten is, dat door de kwaliteit van je gas een formule wordt toegepast, waardoor de uitkomst hoger is dan je verbruik op je meter, je gasleverancier kan je hierover uitleg geven.M.a.w.je meter kan je niet als werkelijk verbruik gebruiken zonder de formule.


Daar klopt niets van. Kan best zijn dat je betere kwaliteit gas krijgt maar dat komt dan terug in de prijs en niet in een kunstmatig berekend verbruik. Wat heb ik anders aan een meter als een of ander ondoorzichtige formule ineens een ander verbruik oplevert?
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wel eens van isoleren gehoord?! Of is dat niet hip en trendy in het Gooi


Hoe isoleer je een huis uit 1916?

We hebben een enkel steens muur, dus geen spouwmuur isolatie. Door middel van voorzet wanden is daar al een vorm van isolatie toegepast. Tevens hebben we dubbel glas. De enige winst die we nu nog kunnen halen is vloerisolatie.

Maar da's niet eenvoudig met een houten vloer.
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je m³ gas blijven altijd precies hetzelfde... er wordt wel een correctiefactor in het verbruik toegepast om te herleiden naar "Groninger kwaliteit". Maar heb je gas met meer energiewaarde erin, waardoor de prijscorrectie plaatsvindt, zal je minder m³ gas gebruiken, omdat er dan meer energie in het gas zit. je betaalt op zich dus nooit meer geld voor eenzelfde hoeveelheid energie.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...