Ga naar inhoud


[RE-9000HD] nieuwe firmware 1.9.36 voor rebox 8000/9000


tonk

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Henri Aalten
Ik heb dat wel eens overwogen, maar ik ben er huiverig voor .....

Erger dan nu kan het volgens mij niet worden :D
Zelf heb ik van de overstap nooit spijt gehad.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: CronoS
Origineel bericht van: Henri Aalten
Jürgen begrijpelijk je antwoord zou ik ook gezegd hebben.
Maar wat een onding is het. Na vele firmware nog altijd niet goed werkend.

Heb het eerder gezegt ik wacht nog een firmware af, als dat niet werkt, ga ik na de kabel terug.

Het vertrouwen is bij mij dan helemaal weg.

Als je het zo beu bent, dan kan je eens kijken naar de Octagon firmware en kijken of dit helpt. Ik persoonlijk heb eigenlijk geen last van vastlopers of andere troubles en draai momenteel de 1.09.49 firmware.

Zet er ook meteen de 1.54 bootloader op (kan simpel via de octagon firmware). Zoek het even uit hoe het zit via dit forum, maar het is een redelijke probleemloze installatie. Ik had een paar maanden geleden ook zoveel problemen met de decoder (om de haverklap gecodeerde zender meldingen), dat ik eigenlijk al besloten had om deze weg te doen en over te stappen naar een VU+ Duo.. Als laatste redmiddel stapte ik over naar de Octagon firmware (met de MCAS plugin, daar zat voor mij persoonlijk de meeste voordelen in) en draai deze nu nog steeds en ik heb toch geen VU+ aangeschaft. Dus misschien loont het en als het niet veranderd, dan kan je je decoder altijd doorverkopen.


Mijn garantie bijna voorbij en ik denk dat ik die Octagon firmware + bootloader maar eens ga proberen.
Kan dit allemaal via de usb-stick, of moet ik weer aan de gang met een nullmodem kabel?
Waar vind ik de installatieaanwijzingen?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman


Mijn garantie bijna voorbij en ik denk dat ik die Octagon firmware + bootloader maar eens ga proberen.
Kan dit allemaal via de usb-stick, of moet ik weer aan de gang met een nullmodem kabel?
Waar vind ik de installatieaanwijzingen?

Je kan gewoon de USB stick gebruiken om je upgrade te doen. Op dit forum moet je wel wat topics vinden over deze upgrade procedure. Zoek even naar de bestanden: HDF-Flasher-V154.07.zip (bootloader upgrade vanuit Octagon) en reseller_changer_v13.exe (tool om de .IRD handtekening aan te passen)

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
@...deze ontvanger in de gehaktmolen laten verdwijnen....@

Henri, voordat je dat doet even aan mij doorgeven want ik bied dan € 100,=.


En ik dan :D. ?
Had jij een tijdje geleden ook al niet een bod gedaan van iemand die de rebox weg wilde doen? smile

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ga dit weekend de alternatieve software proberen.

Alleen naar vele dingen gelezen te hebben, ben ik er nog niet helemaal uit hoe te doen. Moet dus alles nog een keer goed doorlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Ga dit weekend de alternatieve software proberen.


Ik wens je heel veel succes met het installeren van de alternative software.

Zelf heb ik , nog steeds, géén behoefte aan een alternatieve versie van de software.
Mijn Rebox-en RE09000HD doen het prima met de "originele" software en updates.

:DWat er ook gebeurt, je hebt in ieder geval twee geinteresseerden voor je ontvanger. :D

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik, na alle problemen, nu een rebox/Octagon die eigenlijk zonder probleem werkt.

 

Via AAF recovery eerst atevio van gemaakt daarna de software van Octagon er op kunnen zetten, momenteel tot de laatste versie met loader 1.54.

 

In het begin van de rebox kon ik elke dag eerst naar instellingen gaan en de opgeslagen instellingen terug zetten omdat bij deep sleep alles verdwenen was, dit is met de Octagon software goed gekomen en is dat probleem ook verholpen.

 

Om alles naar behoren te doen kan je wel een paar uurtjes uittrekken, Als AAF niet goed werkt computer rechtstreeks aan de receiver (probleen met lan en serieel) dan kan je er een switch tussen zetten (zo heb ik het hier werkende gekregen) vreemd omdat AAF zonder dat niet kon pingen met de serieële poort.

Zoals het er nu voorstaat leen ik hem wel eens uit met de garantie tot aan de deurknop en de laatste keer heb ik geen klacht gekregen toen dat ding mee is geweest op vakantie (Nederland en regen, Octagon versie .35).

 

Zelf raad ik een ieder aan om van software over te stappen garantie of geen garantie (heb ik al niet meer al had ik daar ook niets van verwacht).

 

Wel denk ik dat je na alle werkzaamheden prettiger TV zal kijken zonder alle voorgaande problemen.

 

Lees ook alle dingen van Audioniek even daar heb je veel aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk net vandaag dat sinds ik de nieuwe firmware 1.09.36 op mijn Rebox9000 heb gezet, er geen updates van de smartcard meer doorkomen (onderste interne kaartlezer - chip naar beneden). De management staat op 30 oktober 2011). In mijn Philips 7141 is de datum al ver in november. Ik heb niets gewijzigd.

 

Zijn er meer met deze ervaring?

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat dit door CD komt want op mijn RE-8000 krijg ik met de Octagon FW .49 wel een kaart-update binnen.

Dus schijnbaar ligt het dan toch aan deze nieuwe FW.

 

Als je over een passende CAM beschikt zou de kaart-update wel moeten functioneren en anders tijdig terug naar de vorige goed functionerende FW.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit hele update-verhaal een beetje paniekvoetbal. Het beeld is kennelijk nog bij niemand op zwart gegaan, en precies één persoon heeft buikpijn omdat een datum die nog bijna 4 weken in de toekomt ligt, wel 3 dagen verschilt met die in een andere ontvanger. En dan hebben we het plotseling over firmware-problemen die een vermeende kaartupdate tegen zouden houden en geven we Rebox maar weer de schuld?

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...