Ga naar inhoud


[RE-9000HD] nieuwe firmware 1.9.36 voor rebox 8000/9000


tonk

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen
Je bent weer zoals gebruikelijk heel alert.
Bedankt voor de terechte correctie.
Het gaat inderdaad om de FW die niet groter mag zijn dan 15Mb.


maar blijkbaar niet alert genoeg om te merken dat de release notes eerder al gepost waren...

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...e_1#Post2036548

desalniettemin, weer één en ander opgestoken over de fortis-achtigen, dus bedankt Audioniek wink

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: De_Perre
maar blijkbaar niet alert genoeg om te merken dat de release notes eerder al gepost waren...
Ik mis ook wel eens iets...

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Toch nog even over de bootloader.
Zo lang de bootloader niet gestart is zal er ook geen USB stick herkend worden want immers wordt door de bootloader de USB poort geïnitialiseerd.
Ik zal dit eens op het Octagon vragen en aan de orde stellen want daar zijn immers gebruikers die dit wel moeten weten.


Weliswaar nu even niet meer van toepassing maar voor de toekomst hierbij de volgende informatie.
Desgevraagd heeft Aisha van het Octagon Forum globaal het volgende antwoord gegeven:

Ik vroeg, als de bootloader niet volledig is opgestart of de CHUP-methode dan nog te gebruiken is.

Hij antwoorde daarop,
De bootloader is zo klein dat er eigenlijk geen sprake van kan zijn dat deze volledig moet zijn voltooid, deze is opgestart of niet.
Als de bootloader niet opstart zie ook geen vermelding 'bootloader 1.xx' in de display staan en dan kun je de CHUP-methode niet toepassen.
Zodra in de display een bootloader staat moet de CHUP-methode toegepast kunnen worden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem is eigenlijk nooit echt weggeweest, wel heel even maar in de meeste versie was het probleem gewoon aanwezig.

Ikzelf heb er geen last van omdat ik de ontvanger altijd in de 'diepe slaap' zet.

 

Het is schijnbaar een lastig probleem welk wellicht met andere cruciale functies is verweven.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu toch even een positief bericht! Bij mij draait de nieuwe firmware sinds 9 september redelijk vlekkeloos. Buiten de kat die per ongeluk de stekker van de box eruit liep heb ik geen deep sleep meer gebruikt en toch blijft ie goed werken.

 

Zou het dan zo zijn dat deze versie enigszins naar redelijke verwachting gaat werken?

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ikzelf heb wat vastlopers gehad, die zich na een tiental seconden zelf weer verhielpen.

 

Versie 75 was in mijn ogen stabieler en ik kan mij vergissen, maar met ver. 36 lijkt de beeldkwaliteit iets achteruit te zijn gegaan, vooral met SD beelden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook niet, had bij de vorige software geen probleem met het verwijderen van de opnames, maar nu weer wel, moet nu eerst de box in de diepe slaap stand zetten en dan weer aan zetten, dan pas kan ik de opnamen weer verwijderen. ook heb ik al wat vastlopers gehad, die inderdaad weer naar tiental seconden zelf weer verhielpen. ik kan nog zeggen dat ik het geweldig vind deze software, maar wie ben ik. GR. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, hier ben ik terug en het probleem is niet opgelost bij de dealer, hij zei dat hij via de pc er niet in kon.Daarmee ben ik nu bezig met zelf te proberen via da channel up methode en hij leest de usb stick maar stopt op 89 percent komt terug op loader

1.23 en daarna terug ERR:0x71.

Valt er nog iets te proberen vooraleer ik hem opstuur naar rebox?

M.v.g.

DBM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een keer terug naar af.

De laatste keer dat jij de CHUP-methode gebruikte toetste jij de UP toets op de AB in.

Nu schijn je dit goed te doen want de teller loopt door tot 89%.

Ik veronderstel dat deze 89% tijdens het lezen van de USB stick verschijnt en niet tijdens het installeren van de FW.

Het lijkt erop alsof het lezen of het wegschrijven fout gaat.

 

Probeer eerst weer een andere stick, bij voorkeur een oudere met b.v. 250 of 500Mb.

 

Lukt dit niet, demonteer tijdelijk de interne HDD en kijk dan hoe de installatie dan verloopt.

 

Als dit niet lukt, terug naar de dealer en claimen voor garantie.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog iets dat je kunt proberen: een oudere firmware, zoals V1.08.75 of zelfs V1.08.52. Die zijn kleiner, en hebben bij een oudere loader een grotere slagingskans.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...