Ga naar inhoud


Dreambox live app op iPad op afstand??


Patman

Aanbevolen berichten

Ik zou graag op afstand (dus over Internet) op mijn ipad2 connecten met m'n DM8000 thuis.

 

Is dit mogelijk en zo ja, hoe stel je dit in op de App.

Moet je je modem/router thuis op een bepaalde manier instellen, poorten open zetten..?

 

Mogelijk geef ik geen goede zoekopdracht, meende er wel eens wat over gelezen te hebben hier, maar kan het niet vinden/nog niet wennen aan de nieuwe look & feeling hier. In dat geval graag verwijzing.

 

Alvast bedankt.

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Hoi

 

Ik gebruik zelf op m'n Iphone Dreamote.

Ik weet niet of die ook beschikbaar is voor de Ipad.

Ik gebruik zelf een SSL poort. die poort moet je open zetten in je router.

wel zorgen voor wachtwoord.

die staat er standaard niet in bij enigma 2.

  • Like 1

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kijken via internet kun je vergeten ivm bandbreedte

Hangt natuurlijk helemaal van je internetverbinding af.

 

Heb zelf 10Mbit/s up en kan bijvoorbeeld op m'n werk (via een VPN verbinding naar huis) prima vanaf de dreambox streamen, ook met m'n iPad 1 en de DreamBox Live App.

 

Gr. Raymond

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb de dreamboxlive app en een ipad1. Ik lees dat de je dus ook buitenshuis via wifi netwerk op de ipad kan kijken. Hoe moet ik dat instellen? Iemand die mij kan helpen? Zou ook mooi zijn als ik op afstand timers kan programmeren.

Groetjes,salutations,greetings.

Vu+ Duo 1.5TB

Xtrend 6000HD

DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op je eigen wifi netwerk werkt het zeker als de dreambox en de ipad op het netwerk zitten.

in de app moet je dan het interne IP adres en gebruikersnaam (root) en wachtwoord instellen.

ff opgeven of het enigma 1 of 2 is. en de kwaliteit en wat voor tuner. Mirro, singele of multi tuner.

 

Om timers te programeren gebruik ik DreaMote. Dat is een soepel werkende app die je als afstandstand bediening kunt gebruiken en timers mee kunt programeren.

als je daar het extrene ip nummer invoert en in je router de opgegeven poort open zet kan je overal via internet je box benaderen evt zappen en programeren.

 

Suc6.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik gebruik hiervoor DreamON, ook via 3G kan ik nu mijn box (via EPG) instellen. Streamen word een ander verhaal....

standaard staat je webiff ingesteld op poort 80. Deze zou ik verzetten naar een willekeurige andere poort. Deze dan (TCP) openzetten in je router/modem. en Voila

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Misschien enigma web tv proberen

zie onderstaande tekst

 

 

NEW VERSION Since Feb-2012

- Multiple Language (Français, English, Deutsch)

- Embeded Web Server & Web Interface : nothing more to install, simply activate the web sharing service to control and watch TV all arround the world

- Access to the Web Interface using your public IP Address

- Build your own TV list to be available on the Web

- Web Interface can be used on PC & ANDROID phones

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...