Ga naar inhoud


Geen signaal met 4/1 switch op DM800SE


jackr

Aanbevolen berichten

Omdat ik geen signaal krijg op de DM800 met de Spaun SAR411F vandaag maar eens iets anders geprobeerd. Omdat ik kabel van receiver nogal lang vind (schatting 20-25 mtr) heb ik de Dreambox 500 (clone) op slaapkamer van dochter maar eens op de Spaun aangesloten.(kabel is max 10-15 mtr). Eerst satellieten een voor een laten scannen op de zenders zodat ik zeker wist dat LNB's (nog) goed staan en bovendien kabel daarmee gecheckt. Alles naar wens verlopen tot zover. Vervolgens de LBN's aangesloten in volgorde zoals boven geschetst resp. 19.2 / 23.5 / 28.2 /13.0. Toen kabel van receiver op de Spaun, en uiteraard in DM500 configuratie aangepast. '4 satellieten via Disqec optie A/B'. In DM500 zit een Gemini 4.1 image. Diverse malen daarna opnieuw opgestart en : GEEN BEELD/SIGNAAL.

Ik ben ten einde raad.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, tuurlijk, volgorde maakt denk ik niet uit, Het is me nog onduidelijk welke configuratie ik moet kiezen in DM : eenvoudig d.w.z. A/B/C/D of geavanceerd met disqec 1.0 of 1.1 en Input toewijzing. Alles geprobeerd denk ik en niks werkt met switch ertussen. Als ik hoofdkabel rechtstreeks op LNB aansluit wel direct beeld.

Lijkt mij toch dat je niet alles correct hebt aangesloten en geconfigureerd.

Aan de tuner en LNB ligt het niet want je zegt beeld te hebben.

 

hier staat een howto voor 4LNB's:

http://www.sat4all.c...tleg-met-fotos/

Ik gebruik een Ozoon image in de flash met tuner BCM4505 DVB-S2, betreft nogmaals een Dreamdoos DM800 Hd SE voorzover dit van belang is.

Als laatst zou ik ook eens met een andere image proberen.

aangepast door sputnik
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon op eenvoudig laten staan en A/B/C/D kiezen en dan alleen daaronder in datzelfde menu even de satellieten juist toewijzen. Meer instellingen waren niet nodig om de zaak hier aan de praat te krijgen.

Weet trouwens niet of de default instellingen bij elk image hetzelfde zijn.

aangepast door Garagebox

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor diegenen die men noodkreet niet begrepen :

ik heb met de DM500 een scan uitgevoerd per satelliet, dus ik ben 4x dak op-en afgeklommen met enkel de kabel van receiver naar desbetreffende LNB(satelliet). Dan heb ik beeld en dan worden de zenders gescand. Zodra ik dus switch ertussen doe is het over en uit , zowel op de DM500 alsook op de DM800.

Wie heeft dezelfde hardware als ik, dus een DM800HD se, Spaun SAR411F switch hierop aangesloten 4 LNB's, s.v.p mij dan mededelen welke image met versie erop zit met welke instellingen zodat ik mogelijk dit kan nabootsen. (ik mag aannemen dat bv. type LNB's en coaxkabel geen rol spelen in verhaal)

Bvd

Link naar reactie
Delen op andere sites

n1peep.jpg

Als test sluit je de LNB waarvan je denkt de Astra 19.2°E is, op poort 1 van de DiSEqC switch aan.

(de middelste poort gaat naar de ontvanger de overige 3 laat je voorlopig leeg)

en kies je in de ontvanger:

Configuratie modus = eenvoudig

Modus = enkel

Satelliet = Astra 19.2°E

doe dan een een scan.

Vind je niets verander dan satelliet = Hotbird 13.0°E

en doe weer een een scan

idem voor Astra 23.5°E en Astra 28.2°E

Als er zenders worden gevonden zou je er dan een paar opnoemen.

Zo kan ik met zekerheid zeggen welke sat positie je te pakken hebt.

aangepast door sputnik
Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteraf kan je weer de juiste instellingen kiezen

 

Configuratie modus = eenvoudig

Modus = DiSEqC A/B/C/D

Poort A = satpositie van de aangesloten LNB op poort 1

Poort B = satpositie van de aangesloten LNB op poort 2

Poort C = satpositie van de aangesloten LNB op poort 3

Poort D = satpositie van de aangesloten LNB op poort 4

aangepast door sputnik
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag raad van Sputnik opgevolgd, begonnen en snel geeindigd met 1e satelliet 19.2 Geen enkele transponder gevonden. Ook verschillende images geprobeerd zonder resultaat. In elke image kun je een tool downloaden 'Test diseqec'. Snap de bedoeling hiervan niet. In elke image doorloopt tooltje heel snel procedure met als resultaat 'Not Tested, 0 zenders/transponders gevonden.

Op het einde van mijn latijn de oude Noname switch i.p.v. de veelgeprezen Spaun er weer tussen geplaatst, en wat schetst verbazing, tijdens testzappen beeld op Hotbird, de overige satellieten geen beeld. Wel zie ik bij zappen naar satellieten signaalsterkte die kort hierna weer snel wegvalt met als resultaat Geen beeld (service niet gevonden).

Ik krijg stellig indruk dat signaalsterkte niet voldoende is (of door switch wordt weggepakt).

Zou mogelijk een signaalversterker hier iets kunnen helpen ? en zo ja wat voor een.

Bvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

m.a.w. jou schotel is niet goed uitgericht

een signaalversterker is niet nodig

gewoon de schotel beter afstellen

 

29gfvgy.jpg

 

- sluit kabel rechtstreeks aan op de middelste LNB van de multi LNB houder (zie afb.)

- zet een zenderlijst waar ook Astra 19.2E in zit in de ontvanger

- satelliet configuratie op enkel zetten Astra 19.2E

- zet ontvanger op een fta zender van Astra 19.2E (bv.BVN)

- stel de schotel bij en probeer een zo goed mogelijk signaal te pakken

- als deze goed is, zijn de overige kinderspel (overige staan normaal gezien gelijk goed)

 

uitleg met foto's kan je hier vinden

aangepast door sputnik
Link naar reactie
Delen op andere sites

- daarna de switch aansluiten LNB1=19.2E LNB2=23.5 LNB3=28.2E LNB4=13.0E (zie afb. bovenaan)

- in de ontvanger dezelfde configuratie aanhouden poortA=19.2E poortB=23.5E poortC=28.2E poortD=13.0E

 

 

 

(haal wel ontvanger van de stroom wanneer je kabels gaat aansluiten)

aangepast door sputnik
Link naar reactie
Delen op andere sites

bespaar jezelf een hoop gedoe en koop gewoon een simpel satfindertje, een waterpas en een kompasje.

En zoek op internet de juiste elevatie op voor jouw regio op.

en zorg eerst dat je schotel zo goed mogelijk staat uitgericht (dit als aanvulling op de uitleg van sputnik hierboven)

 

ik had zelf ook zo mijn opstart/uitrichtproblemen in het begin. waarna ik er achter kwam dat de 19.2 kop uitgericht stond op 23 :sleep:

vol signaal en geen kanalen :P vandaar het advies om een kompasje aan te schaffen :grin:

**DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB

**Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard heb ik als allereerst met waterpas gecontroleerd, staat loodrecht, een satfindertje heb ik ook al word ik gek van dat ding, het enige wat mij ontbreekt is een kompas en de kennis zo'n ding te gebruiken.

Wat betreft elevatie mag je toch stellen dat als er op alle 4 de satellieten afzonderlijk beeld is, de elevatie goed staat. ca. 30,5. Betreft schotel Triax 88.

Link naar reactie
Delen op andere sites

60% op BVN is wel iets aan de lage kant.

Ik haal gemakkellijk 100% op BVN met dezelfde schotel.

Op de Duitse zenders nog een sterker signaal (tussen de 16 en 17 dB)

en op Astra 23.5E van hetzelfde.

Ik heb mijn schotel optimaal op BVN afgesteld en de rest stond gelijk goed.

Gewoon de graden van de schotel nog ietsje bijstellen

(schotel een klein beetje naar voren of achteren kantelen)

aangepast door sputnik
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...