Ga naar inhoud


Opnemen met nfs mount gaat niet


marcel1970

Aanbevolen berichten

Vanwege een hitte probleem heb ik mijn HDD uit de dm 800 gehaald, nu heb ik een nfs mount gemaakt met mijn pogoplug (plugbox). Heb op een van de usb hdd daar een map gemaakt dreambox en daarin een map movie. De map dreambox is gemount als interne hdd. Deze kan ik ook benaderen en bv een flac bestand op de DM afspelen.

Alleen opnemen lukt niet, zowel via timer als de rode knop. als ik op de rode knop druk en daar een opname start krijg ik de volgende melding:

196ww5.jpg

 

En timer opnames blijven op ingepland staan.

De tijd op de pogoplug is hetzelfde als op de DM.

Weet iemand wat ik fout doe?

Bvd

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niemand?

 

Hier mijn mount settings:

 

mount ok

2lm1a1u.jpg

mount settings

27xjpg3.jpg

 

ip db is 192.168.1.51 en van de plugbox 192.168.1.6 (beide dhcp vast via router)

 

Heb inmiddels newigma2 opnieuw geflashed maar hou precies hetzelfde.

Hopelijk kan iemand me helpen.

bvd

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tonskidutch

Bedankt voor je antwoord,

 

lokale gedeelde map /media/hdd

 

Als ik dit doe dan de verbinding opsla komt er mediahdd te staan dus dan haalt de db de schuine streepjes weg?

 

Een pogoplug is trouwens een soort mini servertje waar je usb harde schrijven op kunt aansluiten, en is bedoeld dat je deze wereldwijd via http kunt benaderen. Alleen door er alternatieve software op te zetten (plugbox) kun je hem zeg maar als een soort nas gebruiken waar je dus oa ook een nfs server op kunt draaien. Het apparaat zelf gebruikt ongeveer 6 watt geloof ik + evt usb voeding adapters natuurlijk.

Die nfs server werkt overigens prima met mijn dune mediaplayer en kan er probleemloos volledige Blu Ray's mee streamen, en kan met dezelfde settings ook bestanden naar de nfs server toe kopiëren.

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn NFS mounts op de 8000 heb ik het zo gedaan:

 

- ga met de netwerkbrowser (plugin) naar de NFS server (in mijn geval een Synology)

- op de server (192.168.1.200/24) heb ik een gedeelde map: /volume1/nas1, die selecteer ik in het venster 'blader door netwerkomgeving', in die map heb ik een map movie aangemaakt

- in de verbindings editor geef ik de locale map de naam 'nas1' (type verb NFS, Server ip 192.168.1.200, Server share /volume1/nas1, gebruik als HDD ja, verb opties rw,nolock,tcp)

- na opslaan is de verbinding actief, de 8000 heeft nu de map /media/net/nas1 aangemaakt en die werkt voor opnemen en afspelen

- niet vergeten om het opnamepad in te stellen

 

Is misschien het proberen waard?

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...