Ga naar inhoud


Beste satelliet meter?


lujo

Aanbevolen berichten

heb van de week voor een van mijn monteur's een sat look gekocht en ook heel de zaterdag dus toevallig een voor ons een nieuwe multie focus schotel getest .

We hebben dus meteen van deze gelegenheid gebruik gemaakt om de grote promax en de kleine sat look even langs elkaar te leggen en simultaan te meten op bv 26 oost en 16 oost . Ik kan je zeggen dat ik zeer verrast was van de satlook . Kleine veranderinge waren eerder te meten met de satlook dan op de promax . Het richte an zich ging met de promax weer veel beter ....

 

Met meters is het meer hoe je je een manier aanleerd om te richten .... Ik ben al bijna 20 jaar promax gewend en zal er ook niet snel meer van af stappen .....

Dreambox 8000hd NUMMER 1 ,bIg bIsAt , en elk ander dreambox op de plank !!!

 

Proffrottie

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@totaaltje

Welke Satlook type/versie hebt u gekocht voor de monteurs?

 

Wat zo handig is van de Promax. Is dat men op 1 frequentie van een transponder maximaal kan in zoomen op de spectrum analyse mode. Zodat men deze optimaal van afstellen. Ik vind de C/N weergave erg handig van de Promax. Om zo de skew van de lnb te kunnen optimaliseren. Helaas heeft Satlook Digital of Color HD deze mogelijkheden niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig wilde ik een topic starten over meters van het merk satlink, Zij maken meters met een 3,5" beeldscherm beginnend bij €100,- tot ca €400,- , de duurdere modellen hebben ook een realtime spectrum analyser die heel goed schijnt te werken. Ikzelf zit altijd te etteren met een digisat satfinder pro maar wil graag zien op welke satelliet ik zit. Daarom zit ik met een ontvanger+TV op het dak. Zelf ben ik gecharmeerd van de SATLINK WS6912 Spectrum Analyzer Satellite Meter, van rond de €300,-. Wat is precies het voordeel van een realtime spectrum analyser? Zou anders de goedkopere Satlink WS 6906 die voor minder dan €100,- te koop is een goed alternatief zijn ?

 

vGnl heeft het over C/N en span breedte. Zou je dit nader willen toelichten wat de voordelen van deze mogelijkheden zijn.

aangepast door pandit

Pandit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb een Satlink WS-6908 en is een zeer goed toestel alleen moet je opletten dat deze meters geen NIT herkenning hebben en dus niet zeggen op welke satelliet je zit. !!

Er zijn nieuwere toestellen van dit merk in aantocht maar weet niet of deze het zullen ondersteunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig wilde ik een topic starten over meters van het merk satlink, Zij maken meters met een 3,5" beeldscherm beginnend bij €100,- tot ca €400,- , de duurdere modellen hebben ook een realtime spectrum analyser die heel goed schijnt te werken. Ikzelf zit altijd te etteren met een digisat satfinder pro maar wil graag zien op welke satelliet ik zit. Daarom zit ik met een ontvanger+TV op het dak. Zelf ben ik gecharmeerd van de SATLINK WS6912 Spectrum Analyzer Satellite Meter, van rond de €300,-. Wat is precies het voordeel van een realtime spectrum analyser? Zou anders de goedkopere Satlink WS 6906 die voor minder dan €100,- te koop is een goed alternatief zijn ?

 

vGnl heeft het over C/N en span breedte. Zou je dit nader willen toelichten wat de voordelen van deze mogelijkheden zijn.

 

Zelf heb ik de satlink WS6906 en daar zijn geen updates meer voor te krijgen, verder werkt hij wel goed al gebruik ik hem in samenwerking met een signaalmeter op de laptop.

Had ik het eerder geweten dat er geen ondersteuning met de firmware voor is dan had ik dus wel een andere gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag even inhaken op dit topic; zat enkele dagen geleden met de afweging: Satlink 6908 of Satlook Lite (andere opties hoor ik graag in deze prijsklasse tot 200 euro).

Satlink lijkt leuk/compleet maar nu lees ik dat er geen NIT op zit, wat me wel leuk/handig lijkt. De Satlook lijkt op al zijn roertjes en zusjes...ware het niet dat er dus geen echt beeldscherm in zit en de fabrikant nu dus gestopt is. Dus weer terug bij af....

 

Als iemand dus nog een leuk alternatief weet....Wat misschien ook wel helpt is als iemand zo'n ding heeft...zou er graag tien minuten mee spelen om te zien hoe die in de praktijk werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je werkelijk alles uit je schotel installatie wilt halen is een meter welke zowel ber als een real-time spectrum kan tonen een aanrader.

 

Ik heb al veel problemen opgelost door een blik te werpen op het spectrum.

Uitval van bepaalde transponders welke door externe stoorbronnen veroorzaakt worden zijn dan zo opgelost.

Daarbij moet je denken aan bijvoorbeeld dect telefoons, maar ook aan nabuur satellieten.

 

De ber en s/n stelt je in staat de LNB precies met de juiste skew in het brandpunt van je schotel te plaatsen.

Je zal dan ook ontdekken, dat maximaal signaal niet gelijk hoeft te zijn aan de optimale afstelling van je schotel installatie.

 

De NIT functie en een DISEQC selector maken het afstellen van een schotel tenslotte tot een feest.

 

Ikzelf gebruik de Satlook Digital NIT, ook al is Satlook (helaas) gestopt, zou ik toch kiezen voor een Satlook.

 

Ik ga nog proberen de opvolger te kopen, met extra functies voor DVB-S2 ontvangst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik zag deze bij dr Dish de Dr HD 900S lijkt mij wel wat kost 269€. Kent iemand deze meter en wat zij de ervaringen?

 

Wij van WC Eend adviseren WC Eend?

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...