Ga naar inhoud


Beste satelliet meter?


lujo

Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd naar jullie meningen wat de beste satelliet meter is.

Het liefst een ding waarop je gelijk ziet op welke satelliet je schotel uitgericht is, wat de kwaliteit van de signaal is enz.

Bij voorkeur heeft dat metertje ook een database met de zwakste transponders per satelliet zodat je schotel op de zwakste transponder kan uitrichten.

 

Het liefst ook een beetje betaalbaar.

 

Ben benieuwd.

aangepast door lujo
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat is nu de beste satellietmeter? Mag het 200 euro kosten of 5000 euro?

Uitlezen van de signaalkwaliteit van 1 satelliet is leuk maar vaak is het handig de signaalkwaliteit van meerdere satellieten gelijktijdig uit te kunnen lezen. Alles heeft zo zijn prijskaartje, het is maar wat je wilt en er voor over hebt.

Is het voor privégebruik dus sporadisch gebruik of beroepshalve dagelijks gebruik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuseer mijn onwetendheid, ik doe een suggestie op basis van de minimale ervaring die ik heb met het uitrichten/optimaliseren van een schotel:

 

De beste meter die ik heb gevonden is een gratis tooltje dat geinstalleerd wordt op een laptop/PDA en waar je heel veel aan hebt:

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/316319-enigma-signal-meter/

 

Enigma Signal Meter, met biepjes of gesproken waardes, alleen voor Enigma-boxen helaas, maar als je die hebt dan is dit echt een heel fijn ding om eens te proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een Schwaiger SF 9000 satfinder PLUS. Die bevalt me goed. De leds op het apparaat zijn ook in direct zonlicht nog goed af te lezen.

Je kan zien op welke satelliet je hebt gericht en je kan ook een 4/1 switch uitlezen.

 

post-32487-0-32705400-1320596628_thumb.jpg

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben altijd geinteresseerd in meetapparatuur.

Ikzelf heb slechts een Satlook digital nit.

Dus dacht ik, eens even kijken wat zo'n Promax kost.

 

Tja, ik blijf dus maar bij m'n Satlook....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trimax meter geven after ber waardes. Daar heb ik niet zoveel aan. Promax is gewoon erg prijzig. Horizon meters hebben te kleine display wel betaalbaar. Ik ga kijken of de rover meters wat is voor mij. Of blijf ik bij mij satlook color HD?

 

"Onbekend is onbemind" MaxPeak leest de BER vóór correctie en in real-time - Afstellen van schotel en lnb kan m.i. niet beter met veel duurdere meters - Heeft echter geen beeldscherm, alleen zeer correcte getallen op een lcd display !

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...