Ga naar inhoud


Tv op Cinemaset via HDMI of optisch?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ik wil op mijn Samsung TV eu37D6510 een home cinemaset aansluiten type Samsung HT-D5530

 

Nu heb ik de keuze aansluiten Via HDMI of via een optische koppeling.

De cinemaset heeft een optische ingang en er is een HDMi uitgang aanwezig.

De TV heeft een optische uitgang ik heb nog 3 HDMI uitgangen over. (Ontvangst via sat)

 

Wie weet welke kabels ik nu nodig heb?

 

Zelf denk ik:

- voor het weergeven van bleu ray en 3D zal de HDMI uitgang van de cinemaset gebruikt moeten worden.

- voor het weergeven van TV geluid via de cinemaset dit via de optische ingang van de cinemaset te doen.

 

Is dit te adviseren of gewoon overkill en volstaat gewoon een HDMI kabel tussen cinemaset en TV?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Normaal ga je van een Blu-ray, Media speler, PS3 naar de "cinemaset" met HDMI en daarna met HDMI naar je tv. Als het beide HDMI 1.4 is kun je dan ook het tv geluid via de cinemaset ook weergeven. Indien niet kun je nog een optische kabel tussen tv en cinemaset aansluiten

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...

Hi,

 

Ik zit een beetje met dezelfde situatie:

 

homecinema 5.1 met bluray: echter één hdmi (arc) en één optische input. Ik zou graag laptop én tv willen koppelen, maar laptop heeft geen optische input.

Is het mogelijk de tv met de optische input te verbinden(ipv naar HDMI ARC), en de laptop met één hdmi-kabel naar mijn bluray en één hdmi-kabel naar tv (beeld)?

 

Alvast bedankt voor de input!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh bedankt voor de input :grin:  die is goed!

 

input output moet je wel even in de gaten houden

grunnsat schreef het toch al (van apparaat x uitgang (output) naar apparaat y ingang (input)

:rolleyes:

hoop dat het duidelijk is.

 

sat-receiver HDMI-out > cinemaset HDMI-in + cinemaset HDMI-out > TV HDMI-1 in

ciao

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is de zaak hier ook ingesteld.

 

DM8000 + PS 3 + Mediaspeler ----> Homecinemaset ----> TV.

Enige nadeel is wanneer je schakelt van de ene naar de andere bron.

Dan moet je eerst de homecinema uit standby,bron wijzigen,en weer homecinema op standby.

Tenminste , dat is hier het geval.

Ik kijk niet altijd TV met de homecinemaset aan.

(Yamaha Rx-765)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

het is al een topic dat eventjes niet meer gebruikt is maar had hier nog een klein vraagje over :

 

sat-receiver HDMI-out > cinemaset HDMI-in + cinemaset HDMI-out > TV HDMI-1 in

 

dit wil zeggen dat de home cinema set twee hdmi aansluitingen heeft als ik dit goed kan lezen?

 

ben ook aan het kijken naar een home cinema set daarom deze verduidelijking gevraagd :tired:

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een homecinemaset heeft tegenwoordig wel meer HDMI-aansluitingen.

Minimaal toch wel voor elk aan te sluiten videoapparaat zoals Bluray, satellietontvanger, spelcomputer en DVD.

En dan nog een HDMI als uitgang naar de TV en soms nog voor een tweede apparaat zoals een beamer.

 

De homecinemaset is dus het hart van het systeem waar alles verdeeld en geregeld wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...