Ga naar inhoud


Help, et5000 gekocht, wat nu?


remix999

Aanbevolen berichten


Veel informatie voor de beginner is via onderstaande link te vinden

 

 

*** Edit: Het is nergens voor nodig naar een ander forum te verwijzen. Help mensen hier of help ze niet....

 

Mocht je er niet uitkomen... PM me maar.

 

Mag ik stickes gaan aanmaken met de info die ergens ander staat?

 

Wat de harde schijf betreft. Je kunt er een externe USB disk aanhangen. Ben even kwijt waar in het menu je hem vervolgens moet formatteren.

Zorg er dus wel voor dat er geen data op de schijf staat waarvan je niet wilt dat het verdwijnt.

 

Eventueel kun je ook een NAS mounten via CIFS, maar dat is alleen interessant als je een NAS hebt die dat gaat begrijpen.

aangepast door Hotzenwalder

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De bedoeling van een forum is om elkaar via dat forum te helpen. Verwijzen naar een ander forum of website is alles behalve behulpzaam en bovendien niet erg praktisch.

 

Verdwijnt de informatie daar, is het hier ook weg. Plaats je het hier, is (en blijft) het ook voor andere bezoekers waardevolle informatie.

 

Dus niet 'lui' zijn, maar antwoorden gewoon hier geven. ;)

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stephan296

Een nas is inderdaad ook een optie. Dat heb ik zelf ook gedaan, ik mount hem via NFS is de snelste data-overdracht manier, echter moet je NAS dat wel kunnen anders houdt het op.

Dan kun je ook op je NAS opnemen en afspelen.

Heb je nog meer vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nas is inderdaad ook een optie. Dat heb ik zelf ook gedaan, ik mount hem via NFS is de snelste data-overdracht manier, echter moet je NAS dat wel kunnen anders houdt het op.

Dan kun je ook op je NAS opnemen en afspelen.

Heb je nog meer vragen?

 

uhm, ja... Wat bedoel je hiermee? Mounten en NFS zegt me namelijk niets.

 

Kan ik gewoon interne of externe hardeschijf er aan koppelen voor opnames?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Als ik zo alle vragen lees wordt het tijd dat de importeur eens met een Nederlandse

uitgave van de gebruiksaanwijzing komt. En dan het liefst een uitgebreid exemplaar

waar alles duidelijk en in begrijpelijk Nederlands uitgelegd wordt hoe de Xtrend ET9000

en ET5000 nu precies werkt en afgeregeld dient te worden.

Er zijn nog velen die er de ballen van begrijpen terwijl het toch niet zo moeilijk moet

zijn een fatsoenlijke en uitgebreide gebruiksaanwijzing te fabriceren.

Ik weet niet of er bij de Clark wel een fatsoenlijke gebruiksaanwijzing zit maar bij de

Xtrend serie alleen maar een sumier boekje in het Duits of Engels wat niet iedereen begrijpt.

Kom op, wordt een volwassen importeur en doe er een uitgebreide gebruiksaanwijzing bij

in het Nederlands natuurlijk!!

 

Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hobby box kopen doe je niet zomaar..!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Koop dan een closed box...? kaart erin en werken..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Een gebruiksaanwijzing? Terwijl je een image het enige is.... En per image zijn er meerdere mogelijkheden.....

Google is je vriend, En zoek een image dat een leuk forum heeft en je verder helpt.

Type bij google eens open p l i in.....

 

En weg gebruiksaanwijzing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wen er maar vast aan, want de gebruiksaanwijzing is ongeveer net zo behulpzaam als de meeste reacties van Dylantje ;)

 

Wat hij bedoeld te zeggen is dat er eigenlijk geen fatsoenlijke gebruiksaanwijzing (in welke taal dan ook) bij zit en je dus aangewezen bent op ons hobby-bozo's.

 

Als we je hier ergers mee kunnen helpen, stel dan in een nieuw topic een duidelijke vraag, Dan zal je zien dat de meeste leden een stuk behulpzamer zijn en je niet steeds naar google of andere forums verwijzen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien verstandig om eerst te zoeken hoe en wat.

Voordat je een box koopt.

En Waarom hier een hele uitleg geven terwijl er op andere fora alles al meerdere keren tot in details uitgelegd is......

En daar perfecte ondersteuning...

 

Wazige antwoorden zal wel moeten hier..

Anders weer een ban van enkele weken...

 

Volwassen importeur....???

Een directe concurrent van DMM ...

Is zeker volwassen,

Alleen nogmaals hobby linux of closed gekocht....

2 werelden van verschil.

En een importeur weet wat zijn klanten zijn.

En dat zijn geen mensen die niets van een linuxbox afweten...

Vandaar een image zoeken, waar je je prettig bij voelt, en die je willen helpen...

 

 

Sorry dat ik besta.

Maar dubbel werk zit toch niemand op te wachten.

Of gaat het om bezoekersaantallen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dylantje, je hebt al 4 waarschuwingen op je naam omdat je steeds opmerkingen plaatst waar niemand mee geholpen is en alleen naar google of een ander forum verwijst.

 

Als je hier op sat4all wilt reageren, dan graag met antwoorden en niet met vage verder verwijzingen. Dat komt heel erg lullig over op de mensen die de vragen stellen en het kan nooit jouw bedoeling zijn om andere leden weg te jagen toch?

 

Als je vind dat iemand meer zijn best moet doen of beter moet lezen, dan hou je dat maar voor je. Heb je wel een zinvol antwoord, dan mag je dat plaatsen. Graag zelfs!

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat mensen die zo'n apparaat kopen, en dan bedoel ik een met linux, hoeven natuurlijk niet precies te weten hoe zo,n apparaat nu precies werkt.

Ik kijk al zeer lang via de satelliet via CanalDigitaal en heb daarvoor een 2tal satelliet ontvangers gebruikt.

Deze waren op een gegeven moment "af", d.w.z. dat ik wat meer wil doen met een ontvanger.

Ik heb daarvoor de in mijn ogen geschikte verkoper benaderd en deze heeft mij de Xtrend ET5000 aanbevolen.

Ik heb een Visiosat Bisatellite schotel met daaraan een 4tal LNB's en een uitgebreide kaart van CanalDigitaal.

De verkoper heeft mij niet vertelt dat de Xtrend voorzien was van Linux sofware waar ik geen verstand van heb. Ik neem aan

dat er veel meer mensen zijn die hiermee ook problemen hebben.

Overigens ben ik zeer content met mijn ontvangertje, uitstekend HD beeld en zeer veel door mij te ontvangen zenders.

dus daar ligt het absoluut niet aan.

Maar graag had ik gezien dat de importeur er een (liefs zeer uitgebreide) gebruiksaanwijzing mee geleverd had en dan liefst in de Nederlandse taal.

Ik geloof dat Michel een van de weinigen was die mijn oproep had begrepen en verwees naar het feit dat er vele eigenaars van een Xtrend, welke uitvoering dan ook,

zitten te smachten naar informatie over de Xtrend om zodoende de werking te doorgronden nu de importeur helaas niet thuis geeft.

Probeer te begrijpen dat deze mensen nimmer, neen nimmer domme vragen stellen want die zijn er niet. Wel domme mensen die denken

dat de eigenaars van een op Linux leest geschoeide ontvangers bij aanschf direct maar weten hoe e.e.a. werkt.

Ik verzoek dan ook alle leden van dit forum die WEL op de hoogte zijn van de werking van deze ontvangers en de software waar deze op draaien

op fatsoenlijke vragen te reageren die mensen stellen die niet op de hoogte zijn van de juiste werking van deze machines.

Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mensen die zo'n apparaat kopen, en dan bedoel ik een met linux, hoeven natuurlijk niet precies te weten hoe zo,n apparaat nu precies werkt.

Ik kijk al zeer lang via de satelliet via CanalDigitaal en heb daarvoor een 2tal satelliet ontvangers gebruikt.

Deze waren op een gegeven moment "af", d.w.z. dat ik wat meer wil doen met een ontvanger.

Ik heb daarvoor de in mijn ogen geschikte verkoper benaderd en deze heeft mij de Xtrend ET5000 aanbevolen.

Ik heb een Visiosat Bisatellite schotel met daaraan een 4tal LNB's en een uitgebreide kaart van CanalDigitaal.

De verkoper heeft mij niet vertelt dat de Xtrend voorzien was van Linux sofware waar ik geen verstand van heb. Ik neem aan

dat er veel meer mensen zijn die hiermee ook problemen hebben.

Overigens ben ik zeer content met mijn ontvangertje, uitstekend HD beeld en zeer veel door mij te ontvangen zenders.

dus daar ligt het absoluut niet aan.

Maar graag had ik gezien dat de importeur er een (liefs zeer uitgebreide) gebruiksaanwijzing mee geleverd had en dan liefst in de Nederlandse taal.

Ik geloof dat Michel een van de weinigen was die mijn oproep had begrepen en verwees naar het feit dat er vele eigenaars van een Xtrend, welke uitvoering dan ook,

zitten te smachten naar informatie over de Xtrend om zodoende de werking te doorgronden nu de importeur helaas niet thuis geeft.

Probeer te begrijpen dat deze mensen nimmer, neen nimmer domme vragen stellen want die zijn er niet. Wel domme mensen die denken

dat de eigenaars van een op Linux leest geschoeide ontvangers bij aanschf direct maar weten hoe e.e.a. werkt.

Ik verzoek dan ook alle leden van dit forum die WEL op de hoogte zijn van de werking van deze ontvangers en de software waar deze op draaien

op fatsoenlijke vragen te reageren die mensen stellen die niet op de hoogte zijn van de juiste werking van deze machines.

Theo

 

Domme vragen bestaan niet.!!!! [ heb alles geleerd door te vragen ]

Heb een et9000 en ben een paar weken bezig geweest voordat ik wist wat een linux stb was....

Ik kan je alleen zeggen dat een gebruiksaanwijzing van de importeur me echt niet verder zou helpen, of geholpen zou hebben.

Aangezien het er om draait welk image je erop hebt staan. En uiteindelijk is het hobbybox en zul je uren moeten maken.]

En een computer doorgronden, lijkt me meer iets voor pro/ontwikkelaars van een image.......

 

Ik heb HEEL VEEL hulp gehad via het pli image forum.

Daar kan echt geen gebruiksaanwijzing tegen op.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Domme vragen bestaan niet.!!!! [ heb alles geleerd door te vragen ]

Heb een et9000 en ben een paar weken bezig geweest voordat ik wist wat een linux stb was....

Ik kan je alleen zeggen dat een gebruiksaanwijzing van de importeur me echt niet verder zou helpen, of geholpen zou hebben.

Aangezien het er om draait welk image je erop hebt staan. En uiteindelijk is het hobbybox en zul je uren moeten maken.]

En een computer doorgronden, lijkt me meer iets voor pro/ontwikkelaars van een image.......

 

Ik heb HEEL VEEL hulp gehad via het pli image forum.

Daar kan echt geen gebruiksaanwijzing tegen op.

 

Succes

Ook daar zijn ze wazig...

 

Maar goed, ik heb al veel Et5000's geinstalleerd, ook met de nieuwe bootloader, sommige gaan goed, draaien binnen 3 minuten weer, maar sommige is gewoon niks op te krijgen. heb er ook een gehad, de nieuwe bootloader erop, dan pli 5x00, ook lekker draaien, herstarten en niks meer doen, alleen xtrend bootschermpje laten zien.

Image weer opnieuw erop, weer draaien, na reboot weer niks, en zo 50 keer. Snap het niet. Ontvanger gaat terug naar de dealer, want schijnt dat er meer last van hebben.

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...