Ga naar inhoud


Newnigma vs PLi vs Gemini vs....


Michel

Aanbevolen berichten

Hallo vGnp

 

Ondanks ik 67 ben is het met jouw advies gelukt.

 

Bedankt.

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


CCcam voor mijn Dreambox 7020 HD

 

Hallo vGnp

 

Ik heb nu OpenPli er opgezet en het werkt. Ik heb daarna Astra 1 (19.2) ingeladen. Heb Ned. 1 aangeklikt. Het beeld kan ik alleen bekijken als ik een Aston cam in het onderste slot doe. In het bovenste slot zie alleen blokjes. De kaartlezer werkt niet in OpenPli software. Dit zou ik graag wel willen. Zou je mij willen uitleggen hoe ik dat moet realiseren graag met plaatjes. De structuur van de Dreambox is wel anders dan dat ik gewend ben. (Topfield, Rebox) maar dit went wel.

Een nog een andere vraag is dat ik OpenPli heb gedownload, elke dag zijn er nieuwe versies. Wanneer ik na een week de laatste versie download moet ik dan alle handelen weer opnieuw doen. Ik bedoel de ontvanger weer opnieuw instellen en de settings laden.

Ik hoor van je.

 

Vriendelijk groet

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niet te updaten. Je kunt/mag updaten. Als alles werkt: mooi zo laten. Wil je updaten, dan kan dat via het Menu.

 

CCcam: Je gaat naar Menu - Applicaties - Downloaden plugins (groene knop) - Softcams en kiest OK

Dat blokje vouwt zich dan open. Met de up/down toetsen selecteer je CCcam (b.v. versie 209) en kiest OK

De CCcam softcam wordt geïnstalleerd. Vervolgens naar Menu - Instellingen - Softcam/CI - Softcam setup en kiezen met OK.

In dat scherpje kun je met de links/rechts toetsen CCcam kiezen, bevestigen met OK (groen)

Vervolgens het kaartje (zonder de Aston cam) gewoon in het onderste kaart lees slot, chipje naar onderen en naar achteren.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...