Ga naar inhoud


Newnigma vs PLi vs Gemini vs....


Michel

Aanbevolen berichten

Logisch dat je het wilt testen Ebor... maar er is dus geen verschil x versus y versus z

En dus niet relevant om verder op door te gaan (anders dan eens een separaat bericht over te openen)

 

Wat wel verschillend is tussen die Images is de logica en ergonomie.

De logica is afhankelijk van je perceptie en algehele kennis inzake linux!

De ergonomie is hoeveel keer je moet klikken en zoeken om in een menu te komen dat jou die instelling mogelijk maakt

die twee staan in verhouding

 

en er zijn mensen die het op de ene manier makkelijker vinden <versus> die het op de andere manier makkelijker vinden

alpha <> beta mensen.

Dus toch een aanleg en begrip die persoonlijk is?

ciao.

Dancing Barefoot

Simple Minds

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas maken ze wijzigingen op GPL software en die wijzigingen moet men weer vrijgegeven. Dat doet Gemini niet en dat is een 'gpl violation'. Een ernstige licentieschending zogezegd. Voor mij voldoende reden die 'plugin' alleen te gebruiken als het niet anders kan.

 

ruDream is nog zo'n voorbeeld, alleen die vragen er zelfs nog geld voor. Niet alleen voor hun wijzigingen, maar ook voor de originele code. Dat kan naar mijn mening echt niet.

Uitstekende conclusie, alhoewel ik natuurlijk niet onbevooroordeeld ben ;)

 

Misschien off-topic: het is mogelijk dat Gemini (en ruDream) inderdaad in overtreding zijn en daardoor zelfs strafbaar zijn. Maar de GPL licentie is lastig en je moet nogal de details in gaan om echt aan te tonen dat ze in overtreding zijn. Maar voor veel gebruikers zal 't waarschijnlijk niks uitmaken; wie heeft nooit iets illegaals gedownload van internet? ;)

 

Als je principiële redenen buiten beschouwing laat (en voor mij zijn die principiële redenen juist wel belangrijk) dan is het snel een kwestie van smaak en mogelijkheden vergelijken. OpenPLi heeft de neiging om niet alles klakkeloos van Enigma2 over te nemen, maar naar eigen inzicht zelf keuzes te maken. Hoe dat voor de DM7020HD uitpakt, weet ik ook niet. Die box is maar net nieuw (net zoals de software) en 't kan nog alle kanten op.

 

Dus tja, de ene vind de fast scan wel belangrijk en de blind scan weer niet. Of omgekeerd. Als je niet weet wat je precies wil, zou ik gewoon de bekende images uitproberen. En misschien is 't ook handig om te kijken of de image genoeg ondersteuning biedt via hun website.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo Machiel

 

Schotels is mijn hobby en dit is al zolang ze bestaan. Ik heb al veel merken ontvangers gehad. Nu heb ik een Dreambox 2070 HD gekocht voor het eerst. Op dit forum zie ik dat je veel van de Dreambox weet. Wat ik graag wil is dat de kaartlezer werkt. Ik heb keuze uit verschillende images, Gemini, Open Pli, New nigma. Open Pli is voor Nederland het beste, maar de fastscan zit er niet op. Zou dat nog gebeuren. Bij de Open Pli site zie ik dat er elke dag wel een nieuwe versie is. Mijn vraag is kan ik beter wachten tot de Open Pli klaar is? Of adviseer je een andere goede image met fastscan.

 

Groet Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Newnigma werkt de kaartlezer direct, de kaart moet wel op de kop erin.

 

Bij PLI moet je CCcam eerst via het menu downloaden.

 

gr.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Machiel

 

Schotels is mijn hobby en dit is al zolang ze bestaan. Ik heb al veel merken ontvangers gehad. Nu heb ik een Dreambox 2070 HD gekocht voor het eerst. Op dit forum zie ik dat je veel van de Dreambox weet. Wat ik graag wil is dat de kaartlezer werkt. Ik heb keuze uit verschillende images, Gemini, Open Pli, New nigma. Open Pli is voor Nederland het beste, maar de fastscan zit er niet op. Zou dat nog gebeuren. Bij de Open Pli site zie ik dat er elke dag wel een nieuwe versie is. Mijn vraag is kan ik beter wachten tot de Open Pli klaar is? Of adviseer je een andere goede image met fastscan.

 

Groet Hans

 

En als ik het goed heb komt er bij OpenPli geen stabiele versie maar blijven ze elke dag (nacht) images bouwen.

En voor zover er weer nieuwe dingen zijn ,update.

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik graag wil is dat de kaartlezer werkt. Ik heb keuze uit verschillende images, Gemini, Open Pli, New nigma.

 

Of de originele DMM image gebruiken met een hernoemde cccam (dccamd).

Met DMM experimental image kan je steeds de nieuwste updates binnenhalen.

howto:

http://www.sat4all.c...__fromsearch__1

aangepast door icesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Michel

 

Ja inderdaad, blindscan.

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hans, nieuwe vragen a.u.b. in een nieuw onderwerp met een duidelijke titel.

aangepast door Michel
edit

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flashen leukt niet.

 

Goede dag

 

Ik probeer OpenPli in mijn 7020 HD te upgraden, maar dit leuk mij niet.

Ik type IP-adres in Firefox en moet dan een scherm krijgen waar ik Openpli in kan voegen en dan flashen.

Het scherm wat ik na het invoeren van het IP-adres krijg is een heel ander scherm (Webcontrole) en daar kan ik niets mee. Ik zie een bouquet settings.

Wie kan mij helpen. Wat doe ik fout.

Michiel ik hoop dat ik het nu goed geplaatst heb.

 

Groet Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...