Ga naar inhoud


DM8000 gebruiken als opslagmedium voor camera TP3430 met NFS of CIFS


henniek

Aanbevolen berichten

Het laat me niet los, maar ik ben toch iets verder gekomen op mijn PC XP doos werkt het. maar in de DM8000 nog niet.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Hier stel ik mijn PC XP (heet (Hennie) als server in.

 

Network storage On Off

Protocol = Windows network (SMB/CIFS)

Network storage location = \\Hennie\SharedDocs (waarbij Hennie = 192.168.2.5 = windows XP PC)

Workgroup = MSHOME

User name = In Windows XP geen username en password ingesteld.

Password =

Re-type password =

 

Na het klikken van de test toets

#Network storage test OK

 

Hier gaat het goed, en slaat de camera 10 sec. video in ***.avi files op in:

\\Hennie\SharedDocs\IPCamera54E6FCA23EE5\Alarm\19700104\04

Hierbij maakt de camera zelf subdirs aan achter SharedDocs\

 

 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Hier stel ik mijn DM8000 als server in.

 

 

Network storage On Off

Protocol = Windows network (SMB/CIFS)

Network storage location = \\DM8000\dev\sda1\media\hdd (waarbij DM8000 = 192.168.2.4)

of

Network storage location = \\DM8000\dev\sda1\

of

Network storage location = \\DM8000\media\hdd\

of

Network storage location = \\DM8000\hdd\

 

Workgroup = MSHOME

User name = root

Password = ********

Re-type password =********

 

Na het klikken van de test toets:

in alle gevallen de zelfde foutmelding =/mnt/nstest failed: No such device or address

 

#Error: Invalid parameters

mount: Mounting //192.168.2.4/dev/sda1/media/hdd on /mnt/nstest failed: No such device or address

 

Hij geeft zo in ieder geval geen TCP ERROR meer, dus ik denk dat hij iets verder komt.

Vraag is het pad niet goed, of kan de camera misschien geen subdirs maken ???

 

Ik heb weinig/geen kennis van Linux mount en file systemen, kan iemand mij hier mee helpen?

 

bvd.

DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niemand ?

 

ik heb dus geen IPcamera en kan niet alles repliceren hetgeen jij test

maar een mount maak je never nooit direct op het pad van de devs aan enkel op de symbolic links die standaard gebruikt worden in de share

en als mountpoint ook niet mnt/nstest als de symbolic link niet gemaakt is EN dus zichtbaar in /media

ciao

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dus geen IPcamera en kan niet alles repliceren hetgeen jij test

maar een mount maak je never nooit direct op het pad van de devs aan enkel op de symbolic links die standaard gebruikt worden in de share

en als mountpoint ook niet mnt/nstest als de symbolic link niet gemaakt is EN dus zichtbaar in /media

ciao

root@dm8000:~# mount

rootfs on / type rootfs (rw)

/dev/root on / type jffs2 (rw)

proc on /proc type proc (rw)

sysfs on /sys type sysfs (rw)

tmpfs on /dev type tmpfs (rw)

devpts on /dev/pts type devpts (rw)

/dev/sda1 on /media/hdd type ext3 (rw,data=ordered)

usbfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw)

tmpfs on /var/volatile type tmpfs (rw)

nfsd on /proc/fs/nfsd type nfsd (rw)

root@dm8000:~#

 

Ik ben gewoon aan het proberen gegaan op alles wat maar iets lijkt op het pad naar hdd/....

1. Wat betekent "mnt/nstest", en wat doet het?

2. In de PC maakt de camera subdirs aan, kan hij dat misschien NIET op de DM8000?

3. En dat "symbolic link" moet ik soms zelf zo'n link maken naar \hdd\movie\tp\ ?

4. In "/dev/sda1 on /media/hdd type ext3 (rw,data=ordered) " staat "rw" betekend dat er dan ook subdirs aangemaakt kunnen worden?

 

Voor mij allemaal grote vragen?

DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar een mount maak je never nooit direct op het pad van de devs aan enkel op de symbolic links die standaard gebruikt worden in de share

en als mountpoint ook niet mnt/nstest als de symbolic link niet gemaakt is EN dus zichtbaar in /media

ciao

Ik heb vooral die tekst van je nog eens goed op me laten inwerken. Zoals ik al zei ben ik een leek.

Maar toch liet het me nog niet los.

 

Ik was met mijn laptop via de explorer het netwerk aan het openen, en toen ik DM8000 aanklikte, kwamen er 2 iconen zichtbaar. nl:

Configfiles en Harddisk. Ook stond er "share" in die iconen. Zie ook het eerste plaatje van de netwerk verbindingen van de DM8000.

 

Ik heb toen in mijn camera het pad \\DM8000\Harddisk ingevoerd met CIFS + root + paswoord.

En zowaar, de CAMERA netwerk test functie gaf OK terug. Hij maakte prompt de benodigde subdirs aan in de /hdd.

Ik kon echter geen pad verlengen \\DM8000\Harddisk\movie\tp daar gaf hij weer een ERROR op.

Ik vermoed dat dit niet tot de "share" behoort. Is voor mij geen probleem, de *.avi files mogen ook achter /hdd/IPCAM/alarm/ geplaatst worden.

CIFS werkt voor mij al prima, maar :

NFS lukt niet, komt dit omdat NFS niet is aangemaakt?

 

Ik heb geprobeerd om dit te maken. Zie het 2e plaatje.

 

Ik ben in feite al heel tevereden met de CIFS configuratie.

CIFS.doc

DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toen in mijn camera het pad \\DM8000\Harddisk ingevoerd met CIFS + root + paswoord.

En zowaar, de CAMERA netwerk test functie gaf OK terug. Hij maakte prompt de benodigde subdirs aan in de /hdd.

Ik kon echter geen pad verlengen \\DM8000\Harddisk\movie\tp daar gaf hij weer een ERROR op.

Ik vermoed dat dit niet tot de "share" behoort. Is voor mij geen probleem, de *.avi files mogen ook achter /hdd/IPCAM/alarm/ geplaatst worden.

CIFS werkt voor mij al prima, maar :

 

als ik dat nog eens lees dan lijkt het erop dat je camera op basis van samba de share benadert...

dan zou je dit kunnen proberen:

 

/etc/samba/smb.conf

edit

[global]
  load printers = no
  guest account = root
  log file = /tmp/smb.log
  log level = 0
  security = share
  server string = DM8000 %h network services
  workgroup = MSHOME
  netbios name = %h
  case sensitive=yes
  preserve case=yes
  short preserve case=yes
  socket options = TCP_NODELAY
  preferred master = no ;(These stop the machine being master browser, which means that it doesn't waste time there.)
  unix extensions = no
[Configuration]
 comment = Configuration files - take care!
 path = /
 wide links = yes
 read only = no
 public = yes
 guest ok = yes
[Harddisk]
 comment = The harddisk
 path = /hdd
 wide links = yes
 read only = no
 public = yes
 guest ok = yes
[Camera]
 comment = The camera
 path = /hdd/JOUWPAD
 wide links = yes
 read only = no
 public = yes
 guest ok = yes
[uSB]
 comment = The usb stick
 path = /media/usb
 wide links = yes
 read only = no
 public = yes
 guest ok = yes

feitelijk omzijl je daarmee de pad problematiek en wordt ook dat door jouw zelf aangemaakte pad naar de avi bestanden opgenomen in de share van de samba server op de dm8000

 

maak jezelf even vooraf een backup van de samba configuratie

en test het eens. o ja dm8000 herstarten opdat samba herstart

ciao

aangepast door Tonskidutch

Walking On The Moon

The Police

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik dat nog eens lees dan lijkt het erop dat je camera op basis van samba de share benadert...

dan zou je dit kunnen proberen:

 

/etc/samba/smb.conf

edit

 

feitelijk omzijl je daarmee de pad problematiek en wordt ook dat door jouw zelf aangemaakte pad naar de avi bestanden opgenomen in de share van de samba server op de dm8000

 

maak jezelf even vooraf een backup van de samba configuratie

en test het eens. o ja dm8000 herstarten opdat samba herstart

ciao

[Configfiles]

comment = Configuration files - take care!

path = /var

read only = no

public = yes

guest ok = yes

 

[Harddisk]

comment = The harddisk

path = /hdd

read only = no

public = yes

guest ok = yes

 

[Camera]

comment = The camera

path = /hdd/movie

wide links = yes

read only = no

public = yes

guest ok = yes

 

Prima de luxe, de camera maakt netjes zijn subdirs in /hdd/movie aan.

 

In de DM8000 netwerk browser is ook de "Camera" CIFS te vinden.

De ***.avi files worden netjes gemaakt, en ik kan ze ook afspelen als een gewone opname, echter er zit dan geen geluid bij.

Dit kan misschien aan een PLI software instelling liggen, want als ik deze files vanaf mijn laptop benader en afspeel met VLC, dan heb ik er wel geluid bij.

Maar dit is geen groot probleem, want naspelen via de PC of Laptop is goed genoeg.

De 24/7 opslag mogelijkheid is het allerbelangrijkste, anders moet ik mijn PC altijd aan laten staan.

 

Ik zal anders t.z.t. op de PLI site wel even deze vraag stellen.

 

TonskiDutch geweldig bedankt voor je hulp.

DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ***.avi files worden netjes gemaakt, en ik kan ze ook afspelen als een gewone opname, echter er zit dan geen geluid bij.

Dit kan misschien aan een PLI software instelling liggen, want als ik deze files vanaf mijn laptop benader en afspeel met VLC, dan heb ik er wel geluid bij.

Ik zal anders t.z.t. op de PLI site wel even deze vraag stellen.

Inmiddels zitten zoeken naar .avi films afspelen, maar dat is blijkbaar al een oud probleem.

Had ik ook al eens eerder gelezen, maar omdat ik nu wel beeld heb, dacht ik dat het inmiddels verbeterd is.

 

Zoals ik al eerder zei:

Maar dit is geen groot probleem, want afspelen van de files op de Dream vanuit de PC of Laptop werkt prima.

DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...