Ga naar inhoud


Webinterface audio selectie - hoe?


JoeC

Aanbevolen berichten

Hallo, ik probeer via het webinterface (m3u stream naar VLC op Win7) naar de BBC (in dit geval BBC-ONE HD) te kijken. Alles gaat prima behalve het geluid. Hoewel op de TV het geluid op Dolby AC3 staat ingesteld krijg ik op de PC de MPEG audio stream wat bij deze uitzending de zogenaamde "narrative" (beschrijvende) stream is.

 

Ik vermoed dat het webinterface standaard de eerste audio stream selecteert wat hier vrijwel altijd de eerst genoemde in de audio keuzelijst is. Gebruik van de webremote lost het probleem niet op.

 

Heeft iemand enig idee hoe ik in de stream het "normale" (AC3, 2e stream) audio kan instellen?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Opgelost:

 

Heel toevallig in het VLC scherm op de rechtermuisknop gedrukt. Zie daar in 1 keer audio track selectie staan... Probleem opgelost :-) Iets zo simpel. Oorzaak: VLC is voor mij nieuw en Google gaf (ook bij zoeken op sat4all) geen resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je dus kunt constateren: de volledige stream wordt doorgestuurd naar VLC via de m3u. Naast audio tracks ook bijv ondertiteling en ook teletekst :)

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...