Ga naar inhoud


Partnerbox gebruik in DM800HD, of DM800HDSE


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Besten,

 

In mijn draadje Livestream naar Vu+ Solo (zie subtopic Vu+ receivers) heb ik een heel opzet beschreven dat ik dmv Partnerbox wil streamen naar een tweede ontvanger, komende van een Vu+Duo. (Wie alles wil weten erover, lees het daar maar :cool: )

 

Na veel geëxperimenteer weet ik hoe mijn doelen te bereiken en ga nu overgaan tot de aankoop van een DM800HD. Dit apparaat kan ik voor een mooi prijsje ergens scoren. Enkel twijfel ik nog tussen de 800, of de 800SE met een iets snellere processor.

 

Mijn toekomstige DM800 moet dmv Partnerbox livestreams kunnen weergeven komende van een Vu+Duo met VTI 3.2 image erop. Eveneens wil ik de DM800 gebruiken als mediaplayer. Dit zodanig dat hij de eigen gemaakte opnames die op de harddisk staan van de Vu+ kan weergeven en ook wou ik de mediafiles op mijn NAS ermee kunnen weergeven.

 

De SE editie heeft een iets betere processor dan de eerste versie. Snelheid kost natuurlijk iets meer. Maar heb ik die extra 100MHz nodig om mijn doelen goed te bereiken? Zapsnelheid speelt geen rol, zodanig dat de Streams maar mooi zonder stoten worden weergegeven.

 

Graag jullie advies. :confused:

 

Tnx,

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de 800HD en de 800 HDse allebei gehad.

Het verschil is echt groter dan de getalletjes op papier doen vermoeden.

 

Om heel kort door de bocht te gaan, de 800HD kan eigenlijk zijn taak net niet goed genoeg aan.

Het werkt allemaal wel, maar redelijk vaak radartjes in beeld, overal langer op wachten, etc.

Bij de 800HDse uitvoering werkt alles naar behoren, gewoon goed, zonder een enkel probleem.

Ik durf ook wel te zeggen dat de 800HD eigenlijk een onbegrijpelijke uitvoering is van Dreambox, dit zou niet moeten kunnen voor dit geld.

Dream multimedia had naar mijn mening de 800HD nooit mogen uitbrengen

 

De 500 HD werkt eigenlijk net zo goed als de 800HDse

 

Ik stream iedere avond het signaal van mijn 500HD, die boven als slaapkamer machine fungeert,naar mijn computer, die als 2e tv wordt gebruikt in de woonkamer.

Dit gaat nagenoeg perfect en probleemloos (uren achter elkaar), terwijl dit met de 800HD regelmatig haperde.

Ook dit duid weer op net te weinig "power" bij de 800HD.

 

Uiteraard is het leuk om (flink) wat goedkoper uit te zijn, maar ik raad het je volledig af.

 

Succes met je keuze.

aangepast door sens

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste sat.ontvanger was van een vreemd merk. Vizyion of zoiets. Ook onder het mom van wat goedkoop kan, hoeft niet duur te zijn.

Uiteindelijk was het met dat ding onmogelijk om behoorlijk aan timeshifting te doen wat, gezien de massa's reclame-onderbrekingen, toch wel een must was.

Dan was ik wel geleerd.

 

Nu wil ik niet hetzelfde voorhebben. Omdat hij enkel maar die streaming dingen moet kunnen, hoeft dat geen top-of-the-bill ontvanger te zijn, maar hij moet wel zijn ding doen.

Ik ga voor de 800, omdat ik iemand ken die ze beiden heeft liggen en voor een leuk prijsje aan me wil verkopen. Logisch dat de "se" duurder zal zijn, maar wat jij me nu zegt gaat me toch wel voor de "se" doen kiezen.

 

In alle geval bedankt voor de input!

Gert

aangepast door RaveMaus

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedkoop wordt duurkoop.

De dm800 is een pain in the a*s... Deze wil je egt niet hebben..

Als u het goedkoop wilt houden, ga dan voor de ET5000 van Xtrend/Clarktech. Deze is qua snelheid en kunnen identiek aan de DM500HD..en kost rond de 200,- en ja het is een originele...

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...