Ga naar inhoud

interne cardsharing dreambox 800HD-SE

Brinx84

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mede dankzij dit forum heb ik eindelijk beeld op mijn dreambox 800hd-se, nu gaan we naar het volgende probleem:

Ik heb de dreambox overkocht van iemand die heeft ccam voor mij erop gezet, en een server ge-preinstalleerd. Als ik nu de tv aanzet in de slaapkamer (draait ook op een dreambox 800hd-se) dan kan ik echter geen beeld ontvangen, ik heb wel beeld in de woonkamer. Als ik een netwerk test doe, zijn de bolletjes wel groen. Als ik op mijn PC in de vekenner ga, staat wel de server in het in het netwerk.. Moet ik nog wat instellen op mijn 2de dreambox, zodat hij de kaart leest die in de "serverbox" zit? Of doe ik compleet wat verkeerd?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Groeten,'

Brinx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zul je toch eerst die (var/etc/) cccam.cfg moeten bekijken/wijzigen.

Je serverbox moet zeggen met wie die vriendjes wil zijn.

In je box met kaartje zet je in cccam.cfg

F: dm800HD dm800HD 2 0 0 { 0:0:1 }

in de andere box zet je in cccam.cfg

C: 192.168.0.24 12000 dm800HD dm800HD

Die 192.168.0.24 moet je wijzigen in het ipadres van je serverbox.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Martje,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik had dit inderdaad ook al gevonden in de zoekfunctie. Alleen hoe kom ik in de cfg van de dreambox die geen server is? Deze staat namelijk niet in mijn netwerk. Alleen de server staat erin. Weet je misschien ook hoe het zit als ik evt later nog ergens een tv wil hebben? Dan moet ik toch de { 0:0:1 } veranderen?

aangepast door Brinx84
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet maar eens op DHCP dan en opnieuw netwerktest.

Laad het programma DCC E2 v.142 op je pc (zie bijgaand).

Laat DCC dan evt. zoeken naar de ipadressen van je dreamboxen.

Dan kun je inloggen op je dreamboxen.

Hoor 't nog wel als je zover bent !

* Sorry krijg 't programma niet geupload !

aangepast door satfanatic

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het netwerk hangen wel ook je 2 de box van de slaapkamer

1pm

beide zijn aangesloten met netwerkkabel ;)

Zet maar eens op DHCP dan en opnieuw netwerktest.

Laad het programma DCC E2 v.142 op je pc (zie bijgaand).

Laat DCC dan evt. zoeken naar de ipadressen van je dreamboxen.

Dan kun je inloggen op je dreamboxen.

Hoor 't nog wel als je zover bent !

ik probeer dit morgen te doen. (de set staat in mijn nieuwe woning ;) ) Is het wel mogelijk om beide boxen met DCHP op ja te zetten? Normaal heb je toch maar in DHCP client in een netwerk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh verkeerd gelezen dus d8 dat die niet in het netwerk hing , ik zou inderdaad dcp aanvinken en dan je box opnieuw opstarten als goed is krijgt ie dan een ip adres .

Ik gebruik altijd total commander om e.e.a te doen op de boxen.

veel suc6

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het wel mogelijk om beide boxen met DCHP op ja te zetten? Normaal heb je toch maar in DHCP client in een netwerk?

1 DHCP server en DHCP clients hoeveel je wil. (Kan allemaal in de DHCP server geconfigureerd worden, kan bv in je router draaien een DHCP server.)

(Ik zou voor werken met CCcam gaan voor vaste ip adressen)

aangepast door Garagebox

Dreambox 800 HD 320GB intern - Pioneer 1530 - PS3 250GB - 2x Bulsatcom ontvangertjes - DM500S - TD110 19.2 23.5 13 28.2 - 120cm Draaibaar - 60 cm vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 DHCP server en DHCP clients hoeveel je wil. (Kan allemaal in de DHCP server geconfigureerd worden, kan bv in je router draaien een DHCP server.)

(Ik zou voor werken met CCcam gaan voor vaste ip adressen)

Er is inderdaad ccam op geinstalleerd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet aan toe ben gekomen om de boel te testen. Ik laat het zo snel mogelijk weten, als ik weer een stapje verder ben :) Met jullie hulp moet het ongetwijfeld willen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ff weer een update...Ik was net weer begonnen, toen mijn tvtje het voor gezien hield... :mad: . Ik heb nog beetje rond kunnen snuffelen in mijn box 2 en ik zag dat ik bij mount view optie een server IP adres in kon vullen. Als ik daar het IP adres van box 1 (dus met kaart, server) invul, gaat ie dan niet werken? Of moet ik echt het cfg file aan gaan passen?

aangepast door Brinx84
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou op de serverbox voor iedere client een lijntje aanmaken, met verschillende usernames en passwords.

Dan op iedere betreffende clientbox de username en password aanpassen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...