Ga naar inhoud


Aangehouden met proefrit


Daan

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Vanmorgen was ik een beetje aan het rond kijken voor een auto,ben bij een garage geweest daar zag ik de auto waar ik wel intresse in had

Dus ik vragen als ik een proefrit mag doen dat was in orde de goede man doet er groene platen op ik rijd ermee weg later word ik aangehouden je raad het al verkeerscontrole netjes aan de kant mag ik uw rijbewijs en kentekenbewijs, ik zeg ik maak nu momenteel een proefrit o zeg ie agent momentje hij haalt de groene kentekenplaten van de auto,en vraagt via zijn mobilefoon info op alles goed behalve meneer deze auto staat niet in de handelsvoorraad maar op een particulier zijn naam, ik zeg tegen die agent ik maak een proefrit bla bla , we gaan dat uitzoeken dan ze moesten nog een kopie maken van me rijbewijs,dus alles klopt hoor je er niets van.

 

Ik vraag me dan wel af mocht het de fout van die garagehouder wezen dan heb ik daar toch niets mee te maken en eventuele boete dat ik in die auto heeft gereden ?

aangepast door Daan

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als het niet goed zit kunnen ze jou aanspreken JIJ rijd met een auto die geen groene plaat mag

 

Lijkt mij toch van niet, hoe moet je dat als gewone burger controleren?

Mocht dit wel zo zijn dan moet voortaan iedereen die een proefrit gaat maken eerst de politie bellen of alles wel klopt, ik denk dat ze daar ook niet op zitten te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij toch van niet, hoe moet je dat als gewone burger controleren?

Mocht dit wel zo zijn dan moet voortaan iedereen die een proefrit gaat maken eerst de politie bellen of alles wel klopt, ik denk dat ze daar ook niet op zitten te wachten.

 

Ik ben bang van wel als ik een auto leen moet ik controleren.

 

als een vrachtwagen chaufeur in de vrachtwagen stapt van werkgever en b.v. de apk klopt niet krijgt

de chaufeur de bon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de garage eigenaar tijdelijk verantwoordelijk voor die auto.

 

Feit blijft dat de politie weer eens niets te doen heeft.

 

HG CC

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het niet goed zit kunnen ze jou aanspreken JIJ rijd met een auto die geen groene plaat mag

 

garage houder zit ook verkeerd hij mag de platen niet aan jou geven voor de auto

 

ben benieuwd

 

Volgens mij hoef je niet te controleren of je wel een goed nummerbord meekrijg dit waren gewoon van die groene platen, volgens mij weet iedereen dat het garage kenteken is en je neemt aan dat de eigenaar alles in orde heeft voor een proefrit.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit blijft dat de politie weer eens niets te doen heeft.

 

Controle is wel terecht. Er wordt heel veel gerommeld met die groene platen. Daar mag je ook als auto dealer niet zomaar mee rondrijden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De bestuurder is verantwoordelijk, en die krijgt een eventuele bekeuring.

 

Daarna kan jij met de rekening naar de garage.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel simpel.... http://www.rdw.nl/nl/voertuigbranche/hetkentekenbewijs/handelaarskentekenbewijs/Pages/Gebruikhandelaarskenteken.aspx

 

1 belangrijke regel hierin: Dit betekent dat u het handelaarskenteken bijvoorbeeld niet mag gebruiken voor uitleendoeleinden. Proefrit is uitlenen, dus verboden met deze platen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel simpel.... http://www.rdw.nl/nl...rskenteken.aspx

 

1 belangrijke regel hierin: Dit betekent dat u het handelaarskenteken bijvoorbeeld niet mag gebruiken voor uitleendoeleinden. Proefrit is uitlenen, dus verboden met deze platen.

 

Ik denk dat je het mis heb,uitlenen en een proefrit is toch anders hoe moet anders een garage zijn auto's dan verkopen,en je wilt meestal toch wel een proefrit maken,daar zijn die handelaarskentekens toch voor ?

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel simpel.... http://www.rdw.nl/nl...rskenteken.aspx

Proefrit is uitlenen

 

Nou, dat zie ik toch anders. Uitlenen=uitlenen, en proefrit=proefrit. Ik denk toch echt dat daar een wezenlijk onderscheid tussen te maken valt.

Ik zie het zo: uitlenen is iemand anders het voertuig laten gebruiken, proefrit is iemand het voertuig laten proberen.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Handdelaars kentekens zijn voor de handelsvoorraad, en volgens het kenteken register stond het kenteken nog steeds op een particulier, wanneer ik het verhaal goed begrepen heb.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handdelaars kentekens zijn voor de handelsvoorraad, en volgens het kenteken register stond het kenteken nog steeds op een particulier, wanneer ik het verhaal goed begrepen heb.

 

Ja dat klopt dat zei de agent in kwestie,ik kon dat toch niet weten,maar hij heeft me gegevens opgenomen,mocht ik een bekeuring krijgen wat dan ook stel ik de garagehouder aansprakelijk.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...