Ga naar inhoud


Aangehouden met proefrit


Daan

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Tja, er kunnen verschillende redenen zijn, waarom de handelaar deze wagen nog niet in zijn handelsvoorraad heeft opgenomen.

Administratief, verzekerings technisch, in consignatie, slordigheid, etc.

 

Het hoeft nog niet te betekenen, dat de handelaar niet te vertrouwen is...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als burger zou ik nimmer en nooit zo'n boete betalen.

Laat maar voorkomen dan!

 

Als je als burger hierop gepakt zou kunnen worden dan zou je voor de proefrit

iig een formulier bij de handelaar in moeten kunnen vullen

waarin je aangeeft je rechten en plichten als tijdelijke bestuurder (of wat dan ook in dit geval) te accepteren.

En dus ook de mogelijke consequenties hiervan.

 

Maar dit lijkt me echt te zot voor woorden,alhoewel,

we leven wel in Nederland hè? :confused:


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zelfs wanneer er gladde banden onder zitten en je gaat er een proefrit mee maken, mag je als bestuurder de boete betalen.

Verkeerde platen is net zo iets.

 

Je zult je gelijk bij de garage moeten halen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat zie ik toch anders. Uitlenen=uitlenen, en proefrit=proefrit. Ik denk toch echt dat daar een wezenlijk onderscheid tussen te maken valt.

Ik zie het zo: uitlenen is iemand anders het voertuig laten gebruiken, proefrit is iemand het voertuig laten proberen.

 

vGnp

 

Je leent een auto uit om een proefrit te laten maken. volgens mij heb je maar 3 smaken:

  • Het is je eigendom
  • Je huurt de auto (gebruik eigendom van iemand anders tegen betaling)
  • Je leent de auto (gebruik eigendom van iemand anders zonder betaling)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De groene handelaars kentekens mogen gebruikt worden voor een proefrit als de betreffende auto tot de handelsvoorraad behoort.

Het groene handelaarskenteken is om voertuigen die tot de bedrijfsvoorraad behoren, en waarover dus geen motorrijtuigenbelasting is verschuldigd, kortstondig gebruik te kunnen laten maken van de openbare weg. Bijvoorbeeld wanneer een consument een proefrit wil maken, of wanneer een monteur na een onderhoudsbeurt een testrit met het voertuig maakt.

Je mag er geen boodschappen mee doen of gebruiken voor woon werk verkeer.

 

Dat de auto nog niet geregistreerd stond als handels voorraad komt meer voor, zo snel werkt de administratieve van e.e.a ook niet.

Maar hoe dan ook, de handelaar is verantwoordelijk voor het gebruik van de groene handelaars platen.

Het kentekenbewijs staat op zijn naam waardoor hij een boete riskeert van twee maal het jaarbedrag motorrijtuigenbelasting per overtreding....

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of het verstandig is een auto te kopen bij zo'n handelaar.

Als hij dat soort zaken al niet in orde heeft...............

 

Die handelaar kan die auto wel te koop hebben staan binnen zijn bedrijf voor een bekende/bevriende particulier die geen tijd of zin etc. heeft om zijn auto zelf te verkopen. Hoeft toch niet altijd een dubieuze praktijk te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De groene handelaars kentekens mogen gebruikt worden voor een proefrit als de betreffende auto tot de handelsvoorraad behoort.

Het groene handelaarskenteken is om voertuigen die tot de bedrijfsvoorraad behoren, en waarover dus geen motorrijtuigenbelasting is verschuldigd, kortstondig gebruik te kunnen laten maken van de openbare weg. Bijvoorbeeld wanneer een consument een proefrit wil maken, of wanneer een monteur na een onderhoudsbeurt een testrit met het voertuig maakt.

Je mag er geen boodschappen mee doen of gebruiken voor woon werk verkeer.

 

Dat de auto nog niet geregistreerd stond als handels voorraad komt meer voor, zo snel werkt de administratieve van e.e.a ook niet.

Maar hoe dan ook, de handelaar is verantwoordelijk voor het gebruik van de groene handelaars platen.

Het kentekenbewijs staat op zijn naam waardoor hij een boete riskeert van twee maal het jaarbedrag motorrijtuigenbelasting per overtreding....

 

klopt helemaal en als de politie dit nog meldt bij de rdw

is die handelaar zijn groene platen ook nog kwijt

en een fixe boete hier is de rdw zeer streng in

die handelaar is helemaal fout mag nooit geen groene platen op auto s die niet in ZIJN handels voorraad staan

hij had beter moeten weten

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...