Ga naar inhoud


Welk Adsl modem router ?


Satlook

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een heel goed adsl 2 modem router.

 

Ik zat zelf te denken aan een Fritzbox of drayteck.

 

Waar die aan moet voldoen is gebruiks vriendelijk ( webinterface )

Ip range moet beginnen met 192.168.***.*** en niet 10.0.0.1

Portforwarding moet gemakkelijk in te stellen zijn.

wireless 2 of 3 antennes moet door 2 beton vloeren .

2.4 en 5. gigahertz.

Moet zeer stabiel zijn

 

merk en type

Prijs maakt niet uit ( behalve linksys 2 keer slechte ervaringen gehad )

 

 

 

graag hoor ik wat ervaringen

aangepast door Satlook

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan alleen vertellen wat je niet moet hebben n.l. een Zyxel modem (Telfort). Linksys WRT54g (o.k. oud g-modem) gaat wel makkelijk door 1 betonnen vloer en niet door 2. Het n-modem van Zyxel komt nauwelijks door 1 vloer. Ik hoor graag wat het beste is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een TP-Link, bv de TD-W8961ND. Ik zou toch gaan voor een los modem met daar achter een router. Heb hier de bewuste Zyxel van Telfort waarvan ik de wifi gewoon heb uit staan met daar achter een Linksys WRT54G met aangepaste firmware (OpenWRT). Hiermee kun je het vermogen en dus bereik gigantisch opvoeren. In het hele huis vol bereik inc. zolder. Zelf verder op in de straat kun je nog steeds contact maken met de router. Enige nadeel is dat je deze beter niet op 100% vermogen kunt zetten ivm de levensduur van de router. Je hebt ook diverse oplossingen dmv externe antennes.

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hoog vermogen van de WiFi zender van een router is redelijk zinloos. WiFi is namelijk tweeweg verkeer, dus de zender van het aan te sluiten apparaat moet ook een hoog vermogen hebben om de grote afstand te kunnen overbruggen.

 

AVM (Fritz!box) en Draytek bouwen beide heel mooie routers.Draytek heeft alleen geen dual band 802.11n mogelijkheid, het is daar WiFi op 2,4GHz of op 5GHz, maar niet beide tegelijk zoals bij de Fritz!box modellen. Voor mij is dat alleen al een doorslaggevend argument voor de Fritz!box.

 

Beide merken hebben een goede IPv6 ondersteuning. Ook al denk je dat IPv6 nu nog niet van belang is, over een jaar kan dat heel anders zijn.

 

De Fritz!box heeft een complete ingebouwde telefooncentrale, voor DECT draadloze telefoons, ISDN telefoons, en een paar analoge telefoons, en alles ook nog eens in combinatie. Met een app voor je iPhone of Android telefoon kun je ook met je mobieltje via WiFi van die telefooncentrale gebruik maken.

 

AVM lijkt er verder een andere bedrijfsfilosofie op na te houden als andere router fabrikanten. Normaal gesproken bedenkt een fabrikant een concept voor een SOHO (small office & home) router, en ontwikkelt dan de software en hardware voor die router. Als de router eenmaal op de markt is zullen er nog wat nieuwe firmware versies komen om probleempjes op te lossen, maar dat is het dan wel. AVM blijft de firmware van de router verder ontwikkelen en nieuwe functies toevoegen. Ze zijn ook heel open over hun firmware ontwikkeling, van elke nieuwe beta-versie die uitkomt staan uitgebreide release-notes op hun web site. Dat is een filosofie die je meer bij professionele routers vindt. Momenteel zijn er jammer genoeg alleen maar beta firmware versies voor de Duitse versies van de Fritz!boxen, maar ik verwacht een nieuwe firmware versie voor de Duitse zowel als de internationale versie in December.

 

Ik heb nu een Fritz!box 7390 op mijn kabelmodem aangesloten, en ben erg blij met de router en telefoon mogelijkheden.

aangepast door grunnsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Grunnsat,

Dankjewel voor je duidelijke verhaal,

Daar heb ik zeker wat aan , wat ik ook wel belangrijk vind is dat je dus bij de Fritzbox wifi 2,4 GHz en 5GHz tegelijke kunt gebruiken.

 

Berdankt

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn 7390 heeft afgelopen vrijdag na een jaar gebruik de geest gegeven.

Ik heb een slechts een 1,5 Mb ADSL lijn, en die ziet hij dus nu niet meer.

Ik heb er even een ander ADSL modem voor gehangen, en gebruik de 7390 dus nu met de LAN ingang voor internet.

 

Verder heb ik alleen maar goede berichten over de box.

De ingebouwde telefoon functie werkt bij mij met een aangesloten ISDN aansluiting, de Fritzfon telefoonboeken worden via de computer geupdate.

En op de laptop is precies het in en uitgaande telefoonverkeer in het logboek te volgen, ook voor gemiste aanroepen in afwezigheid.

 

Je kan de WLAN netwerken op de lage en hoge band verschillende namen geven, en ook aan gastgebruik is gedacht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv,

Ook bedankt voor je bericht, ik heb de knoop doorgehakt en een fritzbox 7390 besteld.

En nu maar hopen dat ie het langer uithoud dan een jaar :eek:

Allemaal bedankt

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch ben ik bang dat ook die niet heen en weer door twee betonvloeren communiceert. Al eens een paar powerplugs overwogen daarvoor? Dat werkt hier prima!

 

Ciao, Henk

aangepast door Belsat

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De 7390 gaat bij mij ook zonder probleem door 2 betonnen vloeren.

 

Heb vanavond het defecte exemplaar terug gebracht. Werd meteen (een jaar oud) gecrediteerd voor het aankoop bedrag.

Daarna een nieuwe 7390 uit de schappen gehaald en voor Euro 20,-- minder afgerekend aan de kassa.

 

Dus met een splinternieuwe Fritz!Box naar huis en 20 Euro toegift.

 

Volgens de winkel zou de ADSL ingang kunnen zijn overleden door een klap onweer.

Hier in het buitengebied best mogelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...