Ga naar inhoud


reactie op reclame: "tv vlaanderen de goedkoopste" is een LEUGEN!


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

naar aanleiding van de andere feiten van cs,en de reclame op diverse zenders van tv vlaanderen is de goedkoopste is onjuist.puur abonnement.

We gaan niet muggenziften,maar een duidelijk voorbeeld volgt.(ik ga niet overdrijven).

ik wil op 2 plaatsen,kijken en een ander programma opnemen.dus 2X2 streams (ingangen lnb/tuners)

ik ga tv vlaanderen gecertificeerde ontvangers gebruiken die kunnen opnemen,in totaal 2.

ik betaal bij tv vlaanderen,10,98€ + als ik tevreden ben met een vlaamse kaart +2,50 euro.

ik betaal als klant 10.98+2.50 is 13,48 € per maand.

nu even reken wat ik betaal.ik had vroeger internet alleen,die kwam aan 25€ abonnement,en 10€ voor de huur van de koperparen.nu heb ik via die operator er tv bijgenomen,en ik betaal 40€ /maand alles inbegrepen.als ik dit uitreken, 40-35 is 5€ voor interactieve Dtv.

voor die 5€ per maand kan ik aansluiten:

ik heb genomen 2 hd aansluitingen,en ik kan hetvolgende:

op de eerste tv,kan ik hd kijken en hd opnemen.

op de 2de tv, kan ik: hd kijken,maar niet opnemen in hd.

het voordeel is,dat ik overal dezelfde zenders heb,dus op mijn 2 tv toestellen.

als ik dit bekijk en becijfer,is mijn keuze gauw gemaakt,want als tvv het anti cs uitvoer,en 2 volwaardige kaarten nodig heb,kost dit veel geld.

ik wil wel opmerken,dat ik VDSL2 heb,en beslist niet overal beschikbaar is.

natuurlijk is vrijheid van hardware niet mogelijk,maar hoelang zal het nog duren bij TVV?

dus conclusie TVV --> buiten!

Natuurlijk kan je zeggen dat 2 tv's weinig zijn,als je kinderen hebt,en dan is satelliet misschien een enige oplossing,dat kan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voor mij is dit GEEN leugen:

 

Ik kijk met een basic light abonnement aan 10,98€/maand,

maar wel op een Clarcke Tech ET9X00, dus interne CS en ik kijk veel meer dan op zo'n stomme Telenet of Belgacom bak,

heb 2TB harde schijf erin, kan gewoon de CT als NAS gebruiken en hij leest ook gewoon USB sticks met MP3 en AVI's (divX).

 

Je doet wat je wil, maar telkens als er bij mij telenetters of Belgacommers over de vloer komen, valt hun mondje spontaan open als ze de kwaliteit en kwantiteit zenders zien,

+ de mogelijkheden van mijn toestel tov hun kutbakjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn werk ben ik geregeld ook bij klanten bezig die met Digitale tv werken en hier in België is het quasi overal Telenet of Belgacom. Als ik de beeldkwaliteit tussen de twee vergelijk zie ik raar of zelden bij Belgacom een beeldkwaliteit die kan tippen aan Telenet (of zelfs TVV als je een goede decoder hebt). Toen wij 3 jaar geleden verhuisden was de keuze snel gemaakt: Telenet.

Voor internet en telefonie kan ik ermee doen wat ik wil, maar voor tv ben ik daar eigenlijk niet van te spreken.

Staat er hier nu niemand bij stil hoeveel stappen wij terug in de tijd aan het gaan zijn zeg??

Wat sattv4iedereen zegt gaat bij mij voor Telenet ook op. Wat krijg je: interactieve tv (in 3 jaar nog nooit gebruikt en geloof mij, zo zijn er vééél mensen), enkele zendertjes in HD. Toegegeven: de beeldkwaliteit is wel goed. Je kan met zo'n ding ook nog opnemen, maar dit staat dan op de harddisk van een decoder die om de 2 jaar stuk gaat en waarna je de opnames kwijt bent, omdat je ze op geen enkele manier kan bewaren. Wel de goedkoopste oplossing voor ons. Geen vrije hardwarekeuze mogelijk, terwijl al onze recente flatscreens een DVB-C tuner met CI aan boord hebben. De laatste nieuwe laten nog USB rec. toe. Enkel wil Telenet geen smartcards leveren die ook in die tv's passen.

 

Nu er, blijkbaar tot in 2012, nog analoge tv is kan je nog minimaal je opname's dmv een DVD-recorder bewaren, maar eens analoge tv stopt is het gewoon schluss, gedaan. En nu niemand die zich zoiets afvraagt??? Ik begrijp het niet.

 

Omdat ik daar stukken minder ervaring mee heb, heb ik me ook eens gewaagd aan een schotelsetje met een VU+ ontvanger. Met de enige reden dat ik eerst de mogelijkheden/kwaliteit wou testen, voor een duur abonnement aan te gaan, heb ik ook enkele weken met het "verboden abonnement" gewerkt.(Voor ik opdonders krijg: steeds ben ik Telenet daarnaast blijven gebruiken, dus geen auteursrechten ed ontlopen).

In mijn ogen werkte het "verboden abonnement" niet goed door de vele freezes (en blijkbaar zou het nu in het geheel niet meer werken als ik alles hier lees? Geen idee, kijk voorlopig via sat enkel nog naar FTA kanalen), dus ben nu aan het beslissen wat te doen . De iets duurdere optie TVV nemen, hopen dat vrije hardwarekeuze mogelijk blijft en toch de mogelijkheid hebben om mijn opnames te bewaren op DVD ofzo. Of mee blijven doen aan het geklooi van Telenet, maar goedkoper werken.

Zucht, in het analoge tijdperk was het beeld misschien niet zo goed, maar het was allemaal toch stukken makkelijker en we hadden zowel op technisch als financiëel gebied véééééél minder zorgen hoor.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Ik begrijp je frustatie van bij telenet. Ik heb in 2007 beslist om digitale tv van telenet buiten te smijten.

Aangezien ik bij tv vlaanderen veel meer kon.

Nu met de nieuwe anti-cs maatregel is dit wel anders maar met de nieuwe cccam 2.3.0 draait alles weer normaal.

Ik heb ook geen problemen met opnemen en kijken aangezien ik maar 2 boxen heb en maar op 1 box iets opneem.

De andere box word door mijn zoon gebruikt en die kijkt enkel kinderprogramma's.

Dus voorlopig blijf ik nog bij tvv. mijn aboke loopt nog tot eind februari. Als ik zie dat ik niet meer normaal kan kijken dan zal ik toch overwegen om terug naar telenet te gaan aangezien er geen ander kwalitatieve provider bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu met de nieuwe anti-cs maatregel is dit wel anders maar met de nieuwe cccam 2.3.0 draait alles weer normaal.

 

Hoe bedoel je: normaal?

De beperking van 4 zenders tegelijk is toch nog altijd actief met of zonder cccam 2.3.0?

Voordeel van de 2.3.0 is dat je de revisienummer kan zien en dat je het aantal zenders kan limiteren zodat niet alles op zwart gaat als je per ongeluk een 5de zender inzet...

 

Groeten,

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zie dat ik niet meer normaal kan kijken dan zal ik toch overwegen om terug naar telenet te gaan aangezien er geen ander kwalitatieve provider bestaat.

Wat is er mis met BelgacomTV? Wij zijn nu daar op overgestapt...

Vergelijking:

Tot op heden: Belgacom Internet Start + Classic telefonie: €38,15/mnd en TV-Vlaanderen Basic Light: €10,90/mnd. Samen: €49,05, Exclusief afschrijving eigen materiaal, cam en smartcard!

Vanaf vrijdag normaal: Belgacom Internet Comfort + Classic telefonie + TV Comfort: €51,92/mnd, ALL-IN!

 

Ja, dit is dus een kleine €3,-/mnd duurder, maar dit is wel inclusief de huur van alle nodige materiaal én met upgrade van de internetverbinding.

Ter referentie: Een pack Belgacom Internet Comfort + Classic telefonie kost €43,97. Dit betekent dus dat we slechts €8,-/mnd zullen betalen voor BelgacomTV, inclusief de huur van de decoder... Bij TV-Vlaanderen heb je daarvoor ALLEEN maar de huur van de decoder en moet je nog eens meer dan dit bedrag opleggen voor het lichtste abonnementje...

 

Isabelle

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inclusief de huur van een HD recorder, zit je dan toch al op €126,- + 12x€7,95 = €126,- + €95,40 = €221,40/jaar

Als je een HD recorder koopt ipv huurt, moet je deze ook al minstens over 3 jaar afschrijven om dat bedrag te doen zakken... Tegen dan is dat ding natuurlijk al weer gigantisch verouderd, als het zelfs nog werkt!

 

Wij zullen nu €13,77/maand meer betalen aan Belgacom, wat uitkomt op €165,24/jaar...

En eigenlijk zit daar ook een upgrade van het internet bij, want het prijsverschil tussen (telefonie + internet comfort) en (telefonie + internet comfort + belgacomTV) is maar €7,95/mnd ofwel €95,40/jaar!

 

TV Vlaanderen de goedkoopste? Niet op mijn telraam!

 

Die FTA-zenders zou ik trouwens geen bonus noemen, maar als je meerdere tv-toestellen in huis hebt, zijn die FTA-zenders bij TVV juist een beperking!

Beperking? Ja, want om uw huisgenoten niet te storen moet je ten allen tijde ontvangst hebben op Astra 1 en 3, en liefst ook nog op Astra2 voor de BBC...

Zelfs met een dikke T90 betekent dat dat de extreemst mogelijke gebieden 11.8W-28,2O en 19.2O-59.2O zijn, en alles daartussen natuurlijk, zolang het een bereik is waarvan de uitersten 40° uit elkaar liggen...

 

Als je géén TVV hebt, maar bvb Telenet of Belgacom neemt voor het alledaagse TV-kijken, dan is het voor de huisgenoten niet noodzakelijk dat de schotel ten allen tijde ontvangst heeft op Astra 1 en 3, want zij kijken toch via een ander medium. Je hoeft dus geen bakken geld uit te geven aan een een multi-sat-schotel, een stapel LNB's en nog een stapel switches, maar je kunt gewoon een simpele wok, een goeie single-LNB en een motortje in huis halen voor een stuk minder geld en bovendien een veel breder bereik aan satellieten ontvangen!

 

FTA een leuke bonus bij TVV? In mijn woordenboek komt "leuke bonus" niet overeen met "flinke beperking"!

 

PS.: Ik heb geen aandelen in Belgacom of zo, en als TVV binnen een jaar hun strategie en prijsstelling grondig interessanter maakt, zal ik de eerste zijn om hier thuis de overstap naar TVV te verdedigen, maar voor ons is Belgacom momenteel de goedkoopste en ik kan me maar weinig scenario's bedenken waarbij dit niet zo zou zijn, met àlles rekening houdend...

 

Isabelle

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is regio-afhankelijk heb ik al ondervonden, maar rond Mechelen waar ik vaak reparaties doe aan tv toestellen heb ik nog nooit horen vertellen dat het Belgacom verhaal continu probleemloos werkt. Valt toch bij veel mensen af en toe enkele minuutjes weg. Komt er dan nog bij dat de HD-beeldkwaliteit absoluut niet te vergelijken is met Telenet en met satelliet (op voorwaarde dat je een goede, en ik geef toe, zelf gekochte ontvanger hebt). Laatst het vergelijk gedaan met een klant die exact hetzelfde tv toestel als ik op Belgacom had aangesloten. Geef mij dan echt maar telenet of TVV (of satelliet, of hoe je het omschrijft)

 

Bij Belgacom steeds gebonden aan vaste hardware met nodige troubles. Telenet heeft (voorlopig althans) nog het voordeel van analoge tv.

 

Mijn probleem tussen de 3 grote tv jongens is met Telenet en Belgacom vooral de verplichte hardwarekeuze, terwijl TVV "oneindige" mogelijkheden qua hardware toelaat. Zeker met de dreamboxachtigen kan je toch alles. Maar ok, als het eens goed sneeuwt of een zwaar onweer overkomt lig je er een tijdje uit terwijl Belgacom en Telenet verder gaan.

 

Soms heb ik het idee dat, zelfs als budget niet van belang is, het kiezen is tussen de pest en de cholera.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua beeldkwaliteit: Ik heb onlangs een electro-winkel bezocht om mijn ouders te helpen bij hun keuzen voor een nieuw TV-toestel...

De referentiebron in die winkel: een BelgacomTV decoder versie V3. Ik moet zeggen dat het beeld toch verre van tegen viel en op de betere toestellen ook mooi in balans was.

Toen wij zelf Telenet hadden, met een HD Digicorder verbonden via HDMI viel het beeld eerder tegen: nogal geforceerd. Misschien dat dat op goedkope LCD-TV'tjes en mindere edge-LED tv's een voordeel biedt, maar op onze Samsung Plasma ziet het er zelfs met een 10 jaar oude versleten Kathrein SD-ontvanger via SCART beter uit!

 

Ik zal niet nalaten om mijn bevindingen over BelgacomTV te posten eens we het een tijdje hebben...

 

Wat ik wel weet:

- De Bbox1 blokkeert geregeld, waardoor je niet meer op internet kan tot deze zichzelf er door trekt of je deze manueel herstart. Aangezien BelgacomTV IPTV is, zal dit waarschijnlijk ook niet fatsoenlijk werken op een Bbox1, maar...

- Voor BelgacomTV in HD te krijgen moet je tegenwoordig op een VDSL-lijn zitten, en dan krijg je automatisch een Bbox2. Wij hebben deze nu ook aangezien we een tijdje geleden onze internetverbinding hebben laten upgraden van ADSL naar VDSL (is hier nog niet lang beschikbaar). Tot nu toe geen uitval van de verbinding meer gehad, daarom dat ik er nu ook op vertrouw BelgacomTV in huis te halen.

- Zelfs als je VDSL hebt, kun je nog verschillende technologiën hebben. Voor BelgacomTV in HD te kunnen ontvangen wordt er een onderscheid gemaakt tussen een 16mbps profiel, een 20mbps profiel, of een 30+mbps profiel. Dit bepaalt namelijk of je 1, 2 of 3 decoders kunt aansluiten... Nu als wij ons telefoonnummer ingeven op de website van BelgacomTV, dan krijgen we te zien dat we 3 decoders kunnen aansluiten en we ook tot 3 zenders tegelijk in HD kunnen bekijken of opnemen...

Wij zaten aanvankelijk dan ook op een 30mbps VDSL profiel, vlak na de omschakeling, maar ondertussen heeft men bij Belgacom besloten om voor de stabiliteit toch maar een 20mbps profiel toe te kennen, maar op de website van BelgacomTV staat nog altijd dat wij 3 decoders kunnen aansluiten. Mochten wij 3 decoders vragen, zouden wij deze dus ook krijgen, maar dan ofwel met het 20mbps profiel, met buffer-underruns als gevolg, ofwel met een geforceerde 30mbps, wat eigenlijk niet stabiel draait... Dit kan dus niet anders dan problemen geven.

 

Ivm dat laatste: gelukkig hebben wij genoeg met 2 decoders en we zullen beginnen met 1, zodat we eerst goed kunnen bekijken of dat goed werkt. Als dat zo is en we krijgen problemen als we er een tweede decoder bij zetten, dan is het voor onszelf en voor de techniekers makkelijker om de oorzaak te zoeken...

 

Isabelle

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kwaliteit van tn,is ook sterk afhankelijk van de hardware.toen we enkele jaren geleden (8) jaar,nog tn hadden,hebben ze eens een aantal dagen,het bassispakket FTA uitgezonden.een ideale tijd om te gaan testen.ik heb dan een kabel dbox2 aangesloten en laten inlezen.merkwaardig of niet,maar de dbox2,maakte er een mooier plaatje van dan hun eigen boxen (toen in die tijd).ik denk,dat er veel beeldkwaliteitsverschil is tussen bepaalde decoders.en om decoders verkocht te krijgen,mogen ze niet veel kosten,met alle gevolgen van dien.ikzelf,heb nog geen verschillende decoders van belgacom getest,omdat je die moet aktiveren,en weet dan niet of er daar verschil in zit.de prijs die je rechtstreeks aan bc betaalt,is reletief duur,ik begrijp dan eigenlijk ook niet,dat sc het kan voor 50€.ik betaal nu 65€,en daar zit in,internet (35Mbps),vaste telefonie,tv,gsm en mobile internet.dus voor 4 pakketten,vind ik dat een goeie prijs.maar ja,iedereen is vrij,en ik verdien niet bij,met mooie tekstjes te schrijven over sc,en ik verdeel het niet.ik ben een simpele mens,die woont in een kamertje.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@candisa:ik hou je reviews in het oog.Belgacom ligt hier niet binnen,dus persoonlijk testen kan ik niet.

 

@sattv4iedereen:Decoders schelen inderdaad gigantisch.Toen ik even met het verboden abbo ook TVV ontving op de VU+ was dat beeld in HD ook stukken beter (natuurlijker) dan met de HD digicorder van Telenet.Goed te zien op een 46" full LED lcd.

 

Op.de gecertificeerde ontvangers van TVV heb ik nooit zo'n goed beeld gezien als bij Telenet. Nu ik sattv eens met een VU+ geprobeerd heb,weet ik wel beter.

 

Wat me écht tegenhoudt om voluit voor sattv te gaan is dat gedurende een onweer,maar zeker gedurende een sneeuwbui de ontvangst nagenoeg nihil is. Bij klare hemel haal ik 90% op alle satellieten.En schotel is ongeveer een meter diameter.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets anders doen tijdens een sneeuwbui is de prijs die ik graag betaal voor FTA ontvangst van Arte HD (frans), Phoenix (duits), astra2 met BBC, ITV, channel 4, channel 5 en vele anderen. De prijs voor TVV (ca 126,00 €/jaar) neem ik er graag bij ondanks het feit dat 90% van deze vlaamse zenders hier nooit bekeken wordt! Er zijn trouwens freaks welke hun schotel onder afdak hebben geplaatst alleen om tijdens sneeuwval te blijven kijken...

sony 50W656A, comag SL100HD pvr, triax 88 cm voor astra 1, 2, en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...