Ga naar inhoud


8.4 GB downloaden duurt ca 2,5 uur.


columbo

Aanbevolen berichten

hallo ik heb een vraagje, is het normaal dat het kopieren van een opgenomen bestand van ruim 8,4 GB er ca 1,5 uur over doet ,om van de HDD van de 7020 naar de HDD (sata)op mijn PC ,met AMD 6 core/win.7 te Downloaden ?

via data kabel is de pc verbonden met de Router,waar ook de 7020 op aangesloten is.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites


Is de netwerkmodificatie wel aangebracht ?

 

It's all about capacitors C5906 and C5907,

2 SMD-capacitors near the ASIX-chip. According to the datasheet,

these are the 2 components that are a buffer for the 3,3Volts used by the thransciever and the PLL.

The datasheet tells us the should hold a value of 4u7, but the originals,

placed by DMM, have a much lower value.

Datasheet is attached, it's all on the bottom of page 73 pin 91&78.

post-43581-0-46294200-1324455426_thumb.jpg

post-43581-0-78464000-1324455606_thumb.jpg

Ax88796.pdf

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooie plaatjes, wss ook het goede antwoord, alleen.... het zou fijn zijn als de polariteit van de tantaaltjes aangegeven werd, anders krijg je zo'n rommel ;)

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update De + van de 2 elcotjes moet naar de kant van het grote kristal wijzen ik heb even de spanning gemeten = +3,5V.

Het downloaden van 8,4 GB Die Papstin van de ARD was ma.20.15, duurd nu nog maar 52 min.,dus dat scheeld al weer een paar uur ,

Ik heb de HDD even uitgebouwd en de netwerk aansluiting ,zo dat ik er goed bij kan,solderen met 0,5 mm 63/37 soldeer, en een heel kein druppeltje Flux,nou ja druppeltje,meer een korreltje ,ik heb een spuitbusje maar aan de de rand zit nog genoeg,is alleen een beetje hard geworden,dus maar een kruimeltje met de meet pen er afgehaald en op de soldeerplek gedaan zo dat alles rond om de C's mooi schoon blijft.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Erik ,je hebt het niet juist aan gegeven ,ik heb op bij de zijden van de C gemeten de + zit precies anders om als dat je getekend hebt.!!!,Bij dit soort apperatuur altijd over de C meten !!!, dan,zit je altijd goed,

Want,de min van een C hoeft niet persé aan de massa te zitten,een C kan nl ook ergens mee in serie zitten.

DUS De + ZIT aan de Kant van het grote Kristal .!!!

 

 

De film staat al op een DL 8.5 Gb dvd.en ja dat wil wel hoor met een 6 Core, super snel hoor.

AMD komt binnenkort meteen 8 core Processor,ik geloof dat die €450- moet kosten.

een 6 Core kost maar €189-

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het downloaden van 8,4 GB Die Papstin van de ARD was ma.20.15, duurd nu nog maar 52 min.,dus dat scheeld al weer een paar uur ,

 

-we (diverse forum leden) hebben wel al vaker erover geschreven, maar misschien blijft het niet genoeg in het geheugen hangen dat er opties zijn.

eentje daar uit was zeer recent http://www.sat4all.c...nadelen-bekend/

-waar 100 Mbit/s of 1000Mbit/s (een factor 10) op de moderne NAS heel wat tijd spaart > 5,2 minuten rekenkundig en misschien praktisch uitpakt op 6 a 7 minuten.

 

dat is nagenoeg een snelheidswinst van ongeveer 40 minuten (afgerond)

geloof je het niet?

ik heb meerder tests laten lopen op mijn nieuwe NAS <dus> van NAS naar PC

dat kreng zuigt op je 1000Mbit netwerk met een pC en 100Mbit NIC.

 

maar let wel ik doe dat op linux Opensuse met directe NFS mount op NAS

de samba windows variant gaat ugh maal langzamer

1) hint installeer Linux als dualboot en kopieer het naar de windows mappen opdat enkel al het kopieren sneller gaat

doorsnee kom ik op 70 MByte/sec bij kopieren van NAS naar pC middels 1000Mbit aansluiting = 8,4 * 1024 / 70 = 122 seconden rekenwaarde > test resultaat 240 seconden < :confused: rekenen / laboratorium of echte realtime snelheden >

 

2)

onderzoek eens of je niet eerder een mount op pC aan kunt maken en dan direkt van interne HDD naar mount kopieren kunt middels tuxbox

 

3)

onderzoek eens of je met FSdrivers het EXT3 /4 formaat van die harddisk niet nog sneller direct aangesloten op de sata poort overhaalt

 

misschien krijg je ideen !

ciao

 

ik voeg nog even een test toe die ik op IHAD publiceerde

der film 20110705 - Mankells Wallander - Das Gespenst.ts 3,5 GB in 40 sekunden = nahezu 87MiB/s auf PC kopiert ergibt andere werte als des NFS-speedtest.

dat vond ik zelf tevredenstellend snel.

aangepast door Tonskidutch

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...