Ga naar inhoud


Rebox Firmware 1.09.90 on line


Alfons Verbiest

Aanbevolen berichten

Ik zie überhaupt het nut niet van die submap "Recordings". ....Probeert Rebox met dat soort nutteloze "verbeteringen" te camoufleren dat een goed installerende en stabiel werkende firmware na jaren nog steeds niet verwezenlijkt kan worden?

Lennie, dit is geen door Rebox geïnitieerde actie maar de map Recordings is door de producent (waarschijnlijk Fortis) ingebracht dus niet alles is aan Rebox te verwijten.

Misschien vinden wij het een nutteloze "verbetering" maar zonder de achtergronden hiervoor te kennen is dit een kort door de bocht conclusie.

 

...kan ik niet meer kan zappen tussen astra 19.2 en & astra23.

Dit heeft dus niets met de FW te maken maar met jouw instellingen.

Als je een nieuwe FW plaatst worden de 2 tuners bij Schotel instellingen automatisch op doorlussen gezet.

Als je deze instelling weer naar gescheiden zet is dat probleem over tenzij jouw DiSEqC instellingen niet correct geconfigureerd zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je opneemt en dan op OK (zenderlijst in beeld) drukt zie je dan dat alle zenders beschikbaar zijn, dus zijn en aantal zenders niet gedimd?

 

Als je tijdens het opnemen van een zender tegelijkertijd naar een andere zender wilt kijken (niet op dezelfde transponder / polariteit) dan moet je aan een aantal voorwaarden voldoen.

Aangezien jij hier verder niet verteld hoe jouw instellingen zijn hier nog even een korte opsomming van de voorwaarden.

 

Beide tuners moeten elk van een zenderlijst zijn voorzien

 

De tuners moeten op Gescheiden staan.

 

Als je op ASTRA1 opneemt en tegelijkertijd naar ASTRA3 wilt kijken moeten de DiSEqC correct zijn geconfigureerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

[update]

Na aanschaf nullmodemkabeltje [er waren er nog maar 2 in de hele stad te krijgen] ouwe laptop uit t stof gehaald, Porter erop gezet en de laatste firmware 1.09.90

Baat t niet schaadt 't ook niet veel meer dacht ik zo..

 

Deze procedure ging wel goed.. en box leeft weer [mijn hemel wat een geluk] jammer adt ik nu 4 opnames die ik graag wilde hebben gemist heb en ik hoop dat m'n problemen nu opgelost zijn.

 

tis nu half 1; wilde vanmorgen slapen na update, dat is niet meer gelukt, hele dag doorgehaald.. nu maar paar uurtjes maken maar ...

 

CeesV en de anderen nog heel erg bedankt voor de adviezen en hulp-opties.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van het weekend ook de laatste versie erop gezet door een USB stick aan de voorkant in te prikken. Had uit voorzorg al een oude laptop en seriele kabel klaarliggen maar dat was dit keer niet nodig. Update ging vrij soepel. Alleen na de fabriekreset ging het instellen van de diverse menu's zeer traag. De Rebox opnieuw opgestart en alles werkte weer naar behoren. Het enige wat ik niet opgelost krijg is transport 12110 op de Astra3. Dit is waar Film1 HD, History HD en Eurosport HD opzitten. Deze blijven blokvorming geven terwijl ik bijv wel Planeta HD en Trace Tropical goed kan ontvangen. Het menu ziet er iets fraaier uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de nieuwe FW 1.09.90 er opgezet. zonder problemen. ziet er goed uit, nu maar hopen dat die beter is dan de 1.09.72. ik weet niet waarom er mensen zijn die de FW er niet op krijgen, ik doe dit tegenwoordig met mijn netwerkabel, rechtstreeks, van uit mijn Rebox naar mijn modem, dit werk perfect . gr. Gert

Heb van middag het ook even er opgezet via netwerkabel duurt wel even en je moet het de tijd geven die nodig is ongeveer kwartiertje en dan is het klaar hoeft ook niet geresed te worden werkt direct weer. :P Gr ût Dr888.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik zou toch een fabrieksreset doen zoals aangeraden door Rebox. Je raakt hierdoor veel achtergebleven informatie kwijt die de boel kan gaan verstoren.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb van middag het ook even er opgezet via netwerkabel duurt wel even en je moet het de tijd geven die nodig is ongeveer kwartiertje en dan is het klaar hoeft ook niet geresed te worden werkt direct weer. :P Gr ût Dr888.

bedoel je niet de nullmodem kabel ? .. want met een cat5-utp netwerk kabel staat t er binnen 30 seconden op.

  • Like 1

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

... De Rebox opnieuw opgestart en alles werkte weer naar behoren. Het enige wat ik niet opgelost krijg is transport 12110 op de Astra3. Dit is waar Film1 HD, History HD en Eurosport HD opzitten. Deze blijven blokvorming geven terwijl ik bijv wel Planeta HD en Trace Tropical goed kan ontvangen. Het menu ziet er iets fraaier uit.

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn ene Rebox werkt ook niet goed op deze transponder, de andere wel.. Als de signaalkwaliteit 86% of meer wordt, dan gaat het beter werken, terwijl mijn RE8000 op dezelfde schotelset aangesloten is en altijd goed werkt eigenlijk...

Probleem zit hem ook op beide Tuners, ik denk nog steeds dat het een driver/bootloader probleem is en het hardwareafhankelijk is en het niet zozeer aan de Firmware ligt. Als workaround zou je dus kunnen kijken of je nog iets meer signaal uit je schotel geperst krijgt, want dan gaat het wel wat beter.. Ik heb nu 82% waardoor ik de eerste 10 minuten niet naar deze transponder kan kijken.. Bij 86% en hoger werkt het beter

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben terug naar de 72 versie, maar ook hier een 71 error ik heb nog nooit een apparaat meegemaakt waar je zoveel risico loopt op errors tijdens het flaschen, bios van de pc, tv software en zo kan ik noig even doorgaan nooit geen probleem.

En bij deze doos is het risico onderhand 50% dit zou volgens mij nooit mogen.

Maar goed met channel up methode weer aan de praat gekregen. (je word er af en toe wel simpel van)

aangepast door edwin40

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Gisteravond had ik met name bij het kijken op RTL 4, naar GST, dat het beeld niet vloeiend was.

Kleine schotjes in het beeld.

 

Waren er meer die dat is opgevallen.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...