Ga naar inhoud


Rebox Firmware 1.09.90 on line


Alfons Verbiest

Aanbevolen berichten

Gisteren de nieuwe FW 1.09.90 er opgezet. zonder problemen. ziet er goed uit, nu maar hopen dat die beter is dan de 1.09.72. ik weet niet waarom er mensen zijn die de FW er niet op krijgen, ik doe dit tegenwoordig met mijn netwerkabel, rechtstreeks, van uit mijn Rebox naar mijn modem, dit werk perfect . gr. Gert

Dit heb ik ook gedaan, maar bij mij hing de boel zoals bij menigeen op 77% om daarna de melding ERR 0x71 te krijgen. Dit is nog altijd niet verholpen.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ook bij mij ging de laatste update mis.

Door middel van de seriële poort en het programma Porter was de 3e poging succesvol.

 

De laatste Software draait verder zonder problemen,

 

Even een vraagje, is je USB Stick het enig aangesloten apparaat of heb je ook de Harddisk aangesloten.

Misschien helpt het wanneer je die loskoppelt.

 

Verder is bekend dat niet elke USB stick goed werkt i.c.m. de Rebox.

 

Je zou ook nog eens een andere liefst gedateerde kleine USB stick kunnen proberen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had expres alles los gekoppeld:

- externe usb hdd

- netwerk kabel

en dus ja, de usb stick is het enige wat er IN de rebox gaat.

Ik heb zelfs mijn CD kaartje er even uit gehaald zodat daar ook niks gelezen wordt.

 

4 verschillende merken USB sticks gebruikt, waaronder de 'standaard 3' waarmee ik altijd de box heb geupdate en deze altijd prima werkten.

De kleinste stick die ik gebruikt heb was 64mb{!} kleiner kon ik niet vinden

Daarna een 512mb stick, een 4gb stick en uiteindelijk mijn 16gb stick [die ik veelal voor 't updaten gebruik]

 

Ik denk dat er niks anders op zit om alsnog maar een nullmodemkabeltje te halen [ik weet dat ik ergens 3 van die kabels heb.. maar WAAR] en met porter aan de slag te gaan.

 

Nog adviezen hoe deze 't beste te gebruiken?

 

Ik heb nog een laptoppie met XP erop en deze flapjapanner heeft nog een echte seriele port :)

aangepast door MACKerMD

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp het niet, bij mijn kon ik de FW 1.09.90 er zo op zetten, maar bij mijn broer niet. die heeft alleen maar FW van Rebox er op gehad. Nu is deze vastgelopen op 71%en gaat niet verder, heb toen met de nulmodemkabel.de FW er op gezet. nu doet die het goed. waar zit dit nu in, waar zit nu het onderling verschil van de rebox 9000 HD PVR ik weet het niet.

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Rond 70 % is inderdaad een kritische grens.

Dat zou te maken kunnen hebben met de omvang van de huidige software en het aanspreken/adresseren van geheugen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt heel sterk op een geheugenprobleem, net alsof ergens een buffer volloopt.

Misschien helpt het volgende.

 

Ik heb zowel voor de RE-8000 als 9000 een Flash tool (Flash.v3.RE8000.SF 1018 HD_changed) waarmee de Rebox radicaal wordt schoongemaakt.

Deze tool wordt ook via de USB stick en de ChUp-methode ingelezen.

Het is niet uitgesloten dat deze tool doorloopt en de relevante buffers leegmaakt.

Hierbij wordt dan weliswaar een hele oude versie Octagon FW geplaatst maar daaroverheen kan dan gewoon weer een Rebox FW geschreven worden.

Ik heb deze tool al herhaaldelijk bij verschillende gebruikers met succes toegepast.

 

Probleem is alleen dat deze tool circa 14Mb groot is en waarschijnlijk niet via mail te verspreiden is.

Als er belangstelling is wil ik deze tool wel ter beschikking stellen of per PM wel instructies geven waar deze tool op te halen en hoe aan te passen aan het betreffende Rebox type.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds er een map 'Recordings' wordt aangemaakt, is het afspelen van opnames wat problematisch geworden...

Na opstarten zie ik in de playlist de 'Root' met daarin een aantal opnames. Als ik wil kan ik naar de map 'Recordings' gaan.

Daar staan ook een aantal opnames. Die kan ik afspelen. Probleem is als ik van de 'Recordings' map terug wil naar de 'Root'

Er gebeurt dan wel iets, maar er komt een lege playlist met niets te kiezen. Kan wel weer naar de 'Recordings' map,

maar die is dan ook leeg. Enige mogelijkheid is dan nog de box uit en aan te zetten....

PgUp en Dn werken ook nog steeds niet. (Gemeld bij Rebox maar nooit meer iets van gehoord)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke externe schijven voldoen voor de rebox9000?? 300gb is al voldoende!

Waarom jij deze vraag persé aan mij stelt is mij niet helemaal duidelijk maar het is geen kwestie van voldoen maar hoeveel opslagruimte jij wenst.

In feite is bijna elke externe USB harddisk geschikt zolang die is geformatteerd in de door Rebox voorgeschreven formaten zoals o.a. NTFS of Journaled.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na opstarten zie ik in de playlist de 'Root' met daarin een aantal opnames.

Hiermee vertel jij dus dat de Rebox opnames plaatst in de Root van het Linux systeem.

Als dat daadwerkelijk zo is dan is dat wel bijzonder en is er echt wat mis.

Als je nu d.m.v. FTP of Putty op de harddisk kijkt, zie je dan ook de opnamen in de Root staan?

Als een interne harddisk is geplaatst en de opnameinstellingen wijzen naar deze harddisk dan moeten de opnamen altijd in root/hdd/(Recordings) komen te staan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiermee vertel jij dus dat de Rebox opnames plaatst in de Root van het Linux systeem.

Als dat daadwerkelijk zo is dan is dat wel bijzonder en is er echt wat mis.

Als je nu d.m.v. FTP of Putty op de harddisk kijkt, zie je dan ook de opnamen in de Root staan?

Als een interne harddisk is geplaatst en de opnameinstellingen wijzen naar deze harddisk dan moeten de opnamen altijd in root/hdd/(Recordings) komen te staan.

 

Klopt niet. Moet zijn root\STORAGE\HDD\Recordings.

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou van de deskundigen hier op dit forum hun mening willen horen,en advies over 2 receivers. Ik wil een van de twee inbouwen in

mijn caravan, maar twijfel nogal welke. Wie heeft ervaring met de Rebox RE 2200 HD pvr? En als tweede de Strong SRT CI+ HDTV.

Beiden met extra IR sensor. Andere sugestie"s wil ik ook graag horen. PS, ben nieuw op dit forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Fritsspits4, hiervoor een nieuw draadje aanmaken, dit hier gaat specifiek over nieuwe software.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie überhaupt het nut niet van die submap "Recordings". Je gebruikt die HDD al voor het opnemen, dus waarom problemen veroorzaken met op hoofdmap en submap verspreide opnames. Probeert Rebox met dat soort nutteloze "verbeteringen" te camoufleren dat een goed installerende en stabiel werkende firmware na jaren nog steeds niet verwezenlijkt kan worden? Versie 1.09.90 ga ik niet eens meer proberen. (Binnenkort heb ik wat beters).

 

Die map Recordings was een van de redenen waarom ik al van de vorige firmware ben teruggegaan naar "75"', hoewel die ook steeds onstabieler wordt; ik baal van dat "Gecodeerde Zender" gezever, en van opnames die af en toe hortend en stotend afspelen, soms ook a-synchroon.

 

@ Arsat; je zou via het netwerk op je PC de opnames van de hoofdmap HDD naar de submap Recordings kunnen overzetten, dan staat ten minste alles bij elkaar. Maar wellicht gaat er dan weer wat anders fout.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb eergisteren op mijn rebox 9000 met een nulmodem kabel, terug de laatste firmware geplaatst. Daar het met een usb niet meer werkte of lukte.Ik heb de volledige procedure gevolgd welke door rebox wordt opgelegd doorlopen( fabrieksinstellingen e.a).

Nu stel ik vast dat het geluid een golvende klank voortbrengt.En dat bij het opnemen vast loopt.En als hij aan het opnemen is ,kan ik niet meer kan zappen

tussen astra 19.2 en & astra23.Waarschijnlijk blijft er vanalles hangen in het flasch geheugen wat er niet moet zijn .

Nu lees ik in bovenstaande dat het blijkbaar mogelijk is om deze op te kuisen (zie #11door Jurgen).

Denk dat ik hier mee verder kan indien dit zonder echt risico is .Of zijn er andere oorzaken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...