Ga naar inhoud


ET6000 ervaringen?


roymar

Aanbevolen berichten

De Technisat aangesloten, hoewel dit het verkeerde forum is, super binnen 5 minuten alle zenders erop.HBB tv werkt ook super.

Had hiervoor een Inverto scienna 5..maar beeldkwaliteit niet te vergelijken..zo goed..In de winkel speelde ook een rebox 4200..beide ontvangers op zelfde tv, zelfde

afstellingen, ook wereld van verschil..Het enige waar ik nu nog mee stoei is om op internet te komen..maar daar bel ik morgen de winkel over..

 

Voor de rest, apparaat geeft slechts weinig warmte af..zapt zeer vlug..tussen alle zenders..zowel HD als SD.of mix ..ik heb hoewel het niet echt van toepassing is apparaat 1080P gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vandaag aan de gang gegaan met de XTREND ET6000. Hij ziet er eigenlijk hetzelfde uit als de ET5000 die ik hiervoor had. Afstandsbediening is ook hetzelfde. Alleen aan de voorzijde staat ET6000 i.p.v. ET5000.

 

Ik kon moeilijk achterhalen welke bootloader erop zat, maar er zat wel een OpenPli image in versie 2.0 uit september 2011. Eerst maar een bootloader gedownload en die erin gezet. Het vreemde was dat het flashen alleen werkte als de map et5000 en et6000 op de USB stick stonden. Zet je alleen et6000 erop dan wordt de nieuwe bootloader niet gedecteerd op de stick en gebeurd er niets.

 

Na het updaten van de bootloader heb ik OpenPli 2.1 beta erop gezet van 18 januari 2012. Ging goed met flashen, duurde wat lang (altijd spannend). De box kwam gelukkig goed in de lucht en startte met de wizard. Alles ingesteld, settinglijst erin en klaar.

 

Wat me daarna opviel was dat zowel het gele als het groene lampje altijd branden als de speler aan staat. Wat ik me van de et5000 kan herinneren is dat alleen het groene lampje brande als de speler aan stond (of groen en rood). Maar goed... ik had het idee dat ie nog in een of andere bootstatus stond, dus apparaat in standby met afstandbediening. Box ging uit, maar een paar seconden later vanzelf weer aan. Huh? Heb ik soms een 'wake on lan' functie gemist? Staat de instelling van de standby knop niet goed? Het lukte me niet om de box via de afstandsbediening in een slaapstand te krijgen. Dan maar met de knop aan de voorzijde van het kastje, maar tot mijn verbazing 'klikte' de knop niet. Je kon hem indrukken, maar er gebeurde niets. Ik heb weer aan mezelf getwijfeld (hoe was dat met de et5000?) maar nee... der was iets mis met die knop. Misschien bleef ie hangen en ging de box daardoor nooit uit?

 

Ik heb de box maar opengeschroefd. 5 schroefjes en open. De knop zat echter achter een printplaat. 3 schroefjes los, printplaat voorzichtig verwijderd en daar was de knop. Niets aan te zien, er rolde alleen een miniscuul klein rond stukje kunststof uit, vermoedelijk kwam die uit de buurt van de knop. Knop bekeken... als je er op drukte was er een loze ruimte achter die de knop op de printplaat nooit zou kunnen raken. Wat bleek... dat rotte kleine stukje kunststof moest in/op de loze ruimte van de knop, maar ja... hoe dit te fixeren als het stukje los in de knop zit. Ik heb de box maar verticaal geplaatst met de knop naar beneden. Zo kon ik het stukje kunststof op zijn plek houden en het klemmen tussen de knop en de printplaat.

Na deze handeling werkte de knop weer goed. klik, klik, klik.

 

Beetje knullig natuurlijk dat ie nieuw uit de doos niet naar behoren werkt. Ik heb geen vergelijkingsexemplaar, dus ik weet ook niet of het stukje vast hoorde te zitten. Mocht iemand ooit zijn et6000 willen openschroeven om het na te gaan... graag :)

 

Blijf ik alleen nog met het gele en groene lampje zitten. Het kan zijn dat het een bug is in OpenPli, maar zoveel onderzoek heb ik nog niet gedaan. Ik zal er later deze week een ander image op flashen om te kijken wat er daarna met het lampje gebeurd. Met de OpenPli 2.0 versie zag ik het lampje niet constant branden. Verder werkt alles... HbbTV ook, alleen zijn sommige sites overscaled op mijn TV. Is dat nog aan te passen?

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook de et6000 ontvangen en moest inderdaad eerst de bootloader vervangen en dan kon ik alles netjes installeren en hbbtv werkt hier inderdaad goed.

ben zelf de vu duo gewend en vind alleen de ab van de et een drama tenopzichte van die van de vu. maar totaal plaatje een prima ontvanger

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het andere ET6000 eigenaars al opgevallen dat het gele lampje blijft branden met de nieuwe bootloader (12/12/2011)? Als ik de ET6000 in de standby zet gaat eerst het rode lampje aan, daarna het groene en het gele lampje. Zet ik de box in standby, dan gaat hij wel normaal in standby, maar volgens mij moet dan alleen het rode lampje branden en niet het gele lampje. Ik dacht eerst dat het aan Openpli lag, maar ook met andere images heb ik dit probleem. Op mijn ET5000 deed het gele lampje alleen branden als er geflashed werd, daarna niet meer. Op de ET6000 branden zowel het gele als het groene lampje merendeels van de tijd. Alleen in deep standby is er geen lampje te zien. Is er een plek om 'bugs' met de bootloader te melden?

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het probleem dat de et6000 niet uit de deep-standby komt, alleen het rode lampje gaat branden, als ik hem dan van spanning haal en daarna weer aanzet gaat het prima, hij versie 2.86 aan

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het andere ET6000 eigenaars al opgevallen dat het gele lampje blijft branden met de nieuwe bootloader (12/12/2011)? Als ik de ET6000 in de standby zet gaat eerst het rode lampje aan, daarna het groene en het gele lampje. Zet ik de box in standby, dan gaat hij wel normaal in standby, maar volgens mij moet dan alleen het rode lampje branden en niet het gele lampje. Ik dacht eerst dat het aan Openpli lag, maar ook met andere images heb ik dit probleem. Op mijn ET5000 deed het gele lampje alleen branden als er geflashed werd, daarna niet meer. Op de ET6000 branden zowel het gele als het groene lampje merendeels van de tijd. Alleen in deep standby is er geen lampje te zien. Is er een plek om 'bugs' met de bootloader te melden?

 

De oranje button word opgelost in de nieuwe driver release.

aangepast door LINKEY

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die driverversie er al? Mijn ouders zien nu niet of de receiver aan of uit staat...

Ik heb ook last van vastlopers op mijn ET6. Vooral als ik snel tussen zenders switch, hebben jullie dat ook?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe snel is snel? Behalve die lampjes heb ik nog geen fouten gezien.

 

Onder snel zappen bedoel ik voor de "lol" 5x naar boven zappen binnen 1 seconde, bij HD zenders. Dan zet je je receiver wel even aan het denken.

 

Met mijn 7700 HSCI kon dat gewoon,..

Ergens heb ik het gevoel dat ik mn ET niet goed heb geupdate/geflasht.. Zal hem een keertje langs een vriend brengen die in dat wereldje zit.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag in mijn mailbox gevonden...

 

Liebe Xtrend-Anwender,

Der neue Linux-Kernel 3.2.2 hat Einzug gehalten.
Sofern ein OpenPLi-Image benutzt wird, kann über die Softwareverwaltung auf den neuesten Kernel upgedatet werden.

Weiterhin sind die LED-Anzeigeprobleme bei der ET6000 gefixt.

Ihr Xtrend Deutschland-Team

 

Box geupdate en het ziet er weer vertrouwd uit...

 

rood lampje in standby

groen lampje als de box aan staat.

 

Klein ongemak was het, maar ik ben blij dat het met de nieuwste OpenPli gefixed is :)

aangepast door Hotzenwalder

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D

 

Hoe zit het nu..?

 

Moet ik via Instellingen/Setup > Updaten op de ET6000 zelf,

 

Of moet ik de bootloader via USB installeren (knoppen op receiver gebruiken etc)

 

Want dan ben ik eindelijk van dit "grapje" af.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...