Ga naar inhoud


4x7000, 2 met disk.


rrronaldo

Aanbevolen berichten

hh mede satellietkijkers.

 

na een aantal jaren met plezier gekeken te hebben, vergalt de provider dat laatste beetje en zadelt ons op met een berg ruzie in huis.

 

als je binnenshuis je netwerkje wilt behouden moet je eerst nieuw firmware en cam installeren en dan heb je nog maar voor 4 clients "rechten" maximaal.

dus 2x een lunixbak met hardeschijf en klaar is het al.

 

mits...je de laatste software in je kaart hebt. anders houdt het op bij 2 clients

 

met 3x een 7000 (woonkamer + 2 slaapkamers, 2 met opnamedisk) op enigma1 ben je nog zuur uit, want de laatste firmware is van 2010, mogelijk draait cccam 2.30 daar geeneens op, dus updaten heeft geen zin.

 

theoretische gebruik ik dus 5 clients....op 1 CD toppakket.

 

...2 abbo's toppakket..no way...

nieuwe ontvangers kopen (hd) om op openpli en cccam2.30...no way...

wellicht toch maar weer naar ziggo kabel...

 

hoe ga ik dit nu doen?

 

CD mag natuurlijk zijn dienst beschermen, iets meer clients zou netter zijn..

VuSolo (2x) + VUSolo2-SE-V2 + Visiosat

Link naar reactie
Delen op andere sites


CCcam 2.3.0 draait prima op m'n oude 7000, dat is het probleem niet. Ook heeft het 'ding' prachtig geupdate naar kaartrevisie I4A. Je kunt waarschijnlijk wel naar een lagere CCcam versie als dat gedaan is mocht je toch problemen hebben.

5 clients zou teveel zijn ja, probleem... Misschien 2e kaartje erbij met dan helaas wel minder zenders erop.

Succes met de keuze!

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ dagg: thanks!

dat 2.30 ook op de 7000 draait is info waar ik blij mee ben...als ik ook weet op welke image dat is??

ik draai Enigma1 via Gemini 4.70 (de laatste van hu uit 2009), zou 2.30 hier ook op draaien?

 

 

neemt niet weg dat ik 4 clients te weinig vind en dat voor een top pakket @ 47.50

(waar ik trouwens ook betaal voor film1-4 maar er geen kan kijken vanwege de nieuwe codering en ik geen HD ontvangers heb)

 

een beperkte 2de kaart erbij is geen optie, want dat betekent wisselen, wisselen en wisselen.

ik denk eerder om het top pakket te downscalen naar 2 familypakketten (@ 19,95/stuk, ben ik nog goedkoper uit ook en is ook weer rust in huis)

 

ik geef niet zo heel veel om reclames in HD te zien.

het is al erg dat we betalen moeten voor basiszenders met 28 minuten reclame per uur ....maar dat even terzijde, daar kunnen ze bij CD niks aan doen.

VuSolo (2x) + VUSolo2-SE-V2 + Visiosat

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat 2.30 ook op de 7000 draait is info waar ik blij mee ben...als ik ook weet op welke image dat is??

ik draai Enigma1 via Gemini 4.70 (de laatste van hu uit 2009), zou 2.30 hier ook op draaien?

 

Als je de link volgt in mijn vorige bericht staat het allemaal netjes beschreven voor Enigma1 Gemini 4.70

Succes! :)

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@ dagg. welke image / versie draai jij?

ik draai 4.70. met de info uit de link draait 2.30 wel, maar heb niet het idee dat de kaart update uitgevoerd is/wordt.

dat is wat ik constateer na veel nachtelijke prutsuren (want dan kan ik pas dingen thuis uittesten, om niet nog meer gezeik aan mn hoofd te krijgen).

over de versie softwareversie van de kaart zie ik verder niks in cccam info.

 

openpli 2.3xx beta, gedownload van hun site voor de 7000 met een via addons geinstalleerde cccam 2.30 hetzelfde.

nergens kan ik vinden welke kaartsoftware ik nu heb.

 

overigens draait in beide gevallen de kaart wel goed in "standalone".

dus...nog geen zicht op een werkende setup als van voor de "actie".

alleen wel heel moe....

 

 

overigens is er nog helemaal niks goed gelukt.

voorheen draaide alles vlekkeloos, maar sinds de "actie" de meest gekke dingen in de ontvangers.

het lijkt wel of er naast de "kaartupdate" ook gemini's corrupt geworden zijn.

 

overnieuw erop zetten is dan het enige waar ik nu aan kan denken, maar of ik er zin in heb....

een complete cccam2.30 install.tar.gz bestand zou onderhand wel een fijn hart onder de riem zijn....

 

thanks alvast.

VuSolo (2x) + VUSolo2-SE-V2 + Visiosat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals hierboven al gemeld, de kaart draait op een 7000 met Enigma1 Gemini 4.70 :crazy:

Het is van belang dat de revisie vd smartcard op I4A staat, dat is te zien met http://ip.van.je.dreambox:16001 , zoals

 

card reader /dev/sci0

handled 56433(56322) ecms and 251(251) emms

has sid limit assigned: max 4 sids every 10 seconds

 

SECA card xxxxxxxxxx rev I4A entitlements:

0000 MANAGMENT : 2012-03-28

006a CANALDIGITAAL : 2012-03-23

 

Van belang daarnaast is dat je in CCcam.cfg het volgende nog zet:

 

SID LIMIT: /dev/sci0 4 10

SECA HANDLER: 3

 

Draait sinds de "actie" al continu 18 dagen totaal zonder énige storing op de 7000, op de interne clients (ook 2.3.0) inclusief!

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...