Ga naar inhoud


Dreamup 1.3.3.9 geeft foutmelding maar ziet de box wel!


Loui (K)

Aanbevolen berichten


Raar als ik dreamup start zonder dat hij aangesloten is op mijn dreambox zie ik dit.

Waar zijn je IP nummers of heb je die bewust gewist?

 

Grts.

 

Nee die laat hij ook niet zien terwijl het netwerk wel is aangesloten.Heel vreemd Ik werk wel met Windows 7, maar op een andere PC waar Windows XP opstaat de zelfde melding.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die laat hij ook niet zien terwijl het netwerk wel is aangesloten.Heel vreemd Ik werk wel met Windows 7, maar op een andere PC waar Windows XP opstaat de zelfde melding.

heb je al de nieuwste loader 84 in jou dream zitten ??? anders moet je die er eens inzetten!!!!!

en dan kan je er de nieuwste soft inladen met loader 84

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je al de nieuwste loader 84 in jou dream zitten ??? anders moet je die er eens inzetten!!!!!

en dan kan je er de nieuwste soft inladen met loader 84

 

Ja de bootloader 84 zit erin,Ik wilde eigenlijk een schone image erop zetten omdat ik regelmatig freezers heb op alle zenders ook fta en dat is alleen met Pli momenteel nu dacht ik er kunnen ook slecht sectoren zitten in het flashgeheugen vandaar ik dus met dreamup de zaak even wilde opfrissen.Maar ik krijg wat ik al zij op verschillende pc's deze foutmelding van Dreamup Ik heb het vermoeden dat dit aan de Dreambox ligt want Dreamup opnieuw downloaden en gebruiken heeft geen positief resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de bootloader 84 zit erin,Ik wilde eigenlijk een schone image erop zetten omdat ik regelmatig freezers heb op alle zenders ook fta en dat is alleen met Pli momenteel nu dacht ik er kunnen ook slecht sectoren zitten in het flashgeheugen vandaar ik dus met dreamup de zaak even wilde opfrissen.Maar ik krijg wat ik al zij op verschillende pc's deze foutmelding van Dreamup Ik heb het vermoeden dat dit aan de Dreambox ligt want Dreamup opnieuw downloaden en gebruiken heeft geen positief resultaat.

Geef jou ip eens in de tool een ander nr vb: nu is het 192.168.1.5

Maak dan eens vb:192.168.1.7

en probeer nog eens

desnoods dan met dreamup versie 6

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het gekke juist ik kan geen ipadres invoeren en een oudere versie is het net zo allemaal noppes niets.terwijl de box normaal werkt ook het netwerk van de box werkt normaal.en met mijn PC is ook niks mis mee.Ik vind het heel vreemd.het lijkt erop dat ik een foute retourmelding krijg van de box.Via webinterface kan ik normaal een nfi plaatsen

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het gekke juist ik kan geen ipadres invoeren en een oudere versie is het net zo allemaal noppes niets.terwijl de box normaal werkt ook het netwerk van de box werkt normaal.en met mijn PC is ook niks mis mee.Ik vind het heel vreemd.het lijkt erop dat ik een foute retourmelding krijg van de box.Via webinterface kan ik normaal een nfi plaatsen

hang er eens een nulmodem kabel bij dan zou het toch moeten gaan werken dacht ik

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vermoeden dat dit aan de Dreambox ligt want Dreamup opnieuw downloaden en gebruiken heeft geen positief resultaat.

 

Dat geloof ik dus niet en waarom, omdat als je DreamUP opstart op je computer hij al een Local IP adres moet geven van je computer, zie mijn plaatje. (zonder dat de dreambox is aangesloten)

m.a.w. als je DreamUp opstart op een willekeurige computer, zonder dat hij is aangesloten op een netwerk, moet DreamUp het (Local) IP adres van de computer weergeven, het vakje ernaast "select one" is dan leeg.

(dit werkt alleen maar als je computer een vast IP adres heeft)

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de Dreamup opstart en ik zet mijn Dm8000 aan dan krijg ik de melding "is not a vaiid integer value" maar in het scherm word de dm8000 wel weer gegeven maar verder kan ik niks mee.Wat is hier aan de hand ik heb dit op meerdere pc's die melding.

post-33346-0-34035200-1327146197_thumb.png

Heb use network ook aangevinkt???? anders blijft je ip pagina leeg aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga komende week eens een andere nulmodem kabel proberen mischien ligt het daar aan zou zo maar kunnen.ik heb nu even geen andere,lijkt me sterk maar net weer geprobeerd maar er veranderd niks de melding blijft ook met de dreamup die ik hier gedownload heb.

ook de juiste compoort nemen he

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga komende week eens een andere nulmodem kabel proberen mischien ligt het daar aan zou zo maar kunnen.ik heb nu even geen andere,lijkt me sterk maar net weer geprobeerd maar er veranderd niks de melding blijft ook met de dreamup die ik hier gedownload heb.

 

Ook die heb ik niet aangesloten.

 

Als ik dat probleem zou hebben, zou ik het volgende gaan doen.

Start op de computer het programma regedit (b.v. van windows 7)

Zoek op het woord "DreamUP" (zie plaatje)

Als DreamUp wordt gevonden in de linker kolom, wis dat dan, zoek verder met de toets F3

(het zal meerdere keren gevonden worden, ook die wissen)

Als je klaar bent reboot je computer en start DreamUP nog eens op.

Pas op met het werken in regedit !!!

 

Grts.

post-39238-0-84410900-1327231000_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...