Ga naar inhoud


DM7000 bewaart wijzigingen niet


GerardA

Aanbevolen berichten

Sinds een tijdje heb ik de laatste Pli op mijn 7000 staan en vandaag maar weer eens gehobbiet en nu blijkt dat ik via FTP niets meer op de dreambox kan zetten of verwijderen. Downloaden naar PC wil wel.

Op de dreambox geprobeerd settings te veranderen maar die beklijven niet.

Download van mgcamd lijkt goed te gaan, maar wordt niet geinstalleerd.

Misschien zit het geheugen vol? Maar met ftp krijg ik er niets af.

 

Wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik raad je aan om deze dreambox 7000 serieel te flashen met een nulmodemkabel en dreamup.

Vergeet na het flashen flash erase niet !

Gebruik een usb stickje om de /var erop te zetten. Is bij de 7000 eigenlijk noodzakelijk.

 

Pas dan zet je er een zenderlijst in, softcams e.d.

Zo heb je weer een stabiele 7000 !

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad je aan om deze dreambox 7000 serieel te flashen met een nulmodemkabel en dreamup.

Vergeet na het flashen flash erase niet !

Gebruik een usb stickje om de /var erop te zetten. Is bij de 7000 eigenlijk noodzakelijk.

 

Pas dan zet je er een zenderlijst in, softcams e.d.

Zo heb je weer een stabiele 7000 !

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Dit is i.d.d de beste manier voor je Dm7000,alleen hoopte ik dat met fabrieksinstellingen jou probleem was opgelost.scheelt je weer werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat gaat dus nog even leuk worden. Waar heb ik mijn modemkabel 20 jaar geleden verstopt?

 

Ik weet niet hoe het bij jou is,maar bij mij draaide de Dm7000s het beste op Gemini 4.7.ik heb vaak geprobeerd met OpenPli maar daar had mijn Dm7000 echt problemen mee.Wat ik ook had is een extra voeding voor de hardeschijf dat leverde ook minder vastlopers op.En natuurlijk gelijk de var op USB stick voor ik de rest ging installeren.Het zijn maar tips van mijn kant.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik had Gemini er ook op staan, maar kreeg daar niet alles makkelijk aan de praat en dacht dat Pli zal wel beter zijn.

Het draait goed, maar ik kan niets meer aanpassen.Ik zat te denken dat er misschien te veel bestanden op staan, want echt vol is de var niet.

Volgens het Pli-menu 47% en volgens DF 81%.

Hoop vandaag weer wat te kunnen stoeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd gemini 4.70 draaide altijd perfect met cccam 2.14

nooit moeilijk gedoe gehad met een volle var of ooit een usb stick nodig gehad.

 

het was 4.70 erop, via addons cccam 2.14 laden, herstarten, kaart erin en draaien.

per 11 jan loopt deze hele box klote.

 

wat geklungeld met openPLi, maar daar komt elke dag een beta voor de 7000, zo gammel als wat.

dramatisch

 

 

@ loui

heb jij toevallig ook een compete tar.gz voor cccam 2.30 want ik wil wel graag de andere ontvangers hier in huis weer normaal mee laten draaien zoals het was.

scheelt me een hoop gezeik thuis.... :(

VuSolo (2x) + VUSolo2-SE-V2 + Visiosat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...