Ga naar inhoud


Led lamp geeft geen licht in fitting maar lamp is ok


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb 2 stuks ledlampen die beide geen licht geven als ik ze in een E14 fitting schroef.

Als ik "gewoon" een fase en nuldraad tegen de aansluitpunten houd geet de lamp wel licht.

 

Nu heb ik al geprobeerd om de pinnetjes in de fitting wat de verbuigen zodat deze eerder de contactpunten van de lamp raken,maar dit haalt niks uit. Ook een bolletje tin aan de onderzijde van de lamp doet geen wonderen.

 

De E14 fitting van de ledlamp is qua lengte hetzelfde als een E14 gloeilamp die wel werkt.

Wie heeft dit ook ooit meegemaakt of weet wat er nog meer aan de hand kan zijn?

 

mvg

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet met een ledlamp , maar na het wisselen van een gloeilamp (E27) in een buitenlantaarn ook zitten klooien .

Zat hem toch in een minimale afwijking in de uitvoering van de lamp waardoor het zij-kontakt van de fitting , niet de lamp kon raken .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

toevallig toch geen dimmer er tussen zitten ? en ja sommige fittings wijken een beetje af van de standaard , ik heb het ook al gehad dat het buitenste contact de boosdoener was , deze stond iets te hoog , dit kun je effe na meten met een schuifpasser ( meter )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

toevallig toch geen dimmer er tussen zitten ? en ja sommige fittings wijken een beetje af van de standaard , ik heb het ook al gehad dat het buitenste contact de boosdoener was , deze stond iets te hoog , dit kun je effe na meten met een schuifpasser ( meter )

 

Wel effe de stroom eraf :lol:

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om er achter te komen of het puntje van de ledlamp wel contact maak ,moet je de

gewone lamp er indraaien en op meten hoe ver hij in de fitting draait, of een streepje op

de rand zetten van de lamp, en dat vergelijk je met de led lamp hoe ver die er in draait

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al 1 mm soldeertin tussen de lamp en fitting gedraaid zodat het tin contact maakt met de zijkant van de lamp en aan de bovenzijde uitsteekt.

Vervolgens met een ohmmeter op de aansluitdraad en soldeertin meten. Daar zit een elektrische verbinding, dus het probleem zit aan de onderzijde van de lamp

 

Dit is overigens ook aan de lamp te zien. Als je alleen de zijkant van de lamp verbindt met 220, brandt de lamp heel zwak. Waarom weet ik eigenlijk niet.

Als ik de onderzijde van de lamp verbindt met 220 gebeurt dit niet.

 

 

mvg,

The Iron Maiden

aangepast door The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er niet toevallig een lichtsensor in je fitting?

Je meet dan vaak wel spanning op de aansluitingen maar doordat de led lamp zo weinig stroom trekt denkt de electronica vaak dat er geen belasting is en gaat de lamp niet aan.

Ik dacht zelf ook even de nachtlampjes van 7W te vervangen door een Led van 1W maar mooi dat het niet werkte.

Daarna de lichtsensor er tussenuit gehaald en dan werken ze wel. (alleen blijven ze nu ook overdag branden)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het zelfde probleem gehad,ook met led lamp.

In draaien vast maar geen licht.

andere ledlamp erin en wel licht.

Bleek de ene lamp simpelweg niet diep genoeg in de fitting gedraaid te kunnen worden.

De kraag was iets dikker waardoor hij eerder klemde in de fitting.

Maar dat zal het bij jou dan wel niet zijn?.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar lijkt het nu wel op. De lamp zit wel stevig in de fitting. Halverwege de kunststof schroefdraad zit het metalencontact voor de zij-aansluiting van de lamp.

Dit moet dus wel contract maken met de lamp. Als ik nu een moertje aan de onderzijde soldeer kan ik eventueel nog een kort schroefje in dat moertje draaien als de lamp nog niet diep genoeg in de fitting gaat.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de lamp op zo'n "houtje touwtje" manier werkend moet krijgen ging het spul linea recta terug naar de afzender.

Dit moet je IMHO niet eens in huis willen hebben.

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...