Ga naar inhoud


Geen PCI slot in Medion computer


Matthijs

Aanbevolen berichten

Enkele weken geleden heb ik een Medion PC (type Akoya MD 8352) gekocht bij de bekende grootgrutter. Omdat deze computer redelijk snel is besloot ik ook een TV PCI kaart aan te schaffen om digitale satelliettelevisie te bekijken op de PC. Ik heb de Omicom S2 PCI card gekocht en wilde deze kaart aansluiten in de Medion computer.

 

Maar tot mijn verbazing blijkt deze pc helemaal geen geschikt PCI slot voor zo'n kaart te hebben. Alleen twee hele kleine slot(jes) waar ik de bedoeling niet van begrijp. Ik vind het heel jammer en begrijp ik ook niet dat er zulke onvolledige computers op de markt worden gebracht.

 

Mijn vraag is dan ook: is er hoe dan ook nog een mogelijkheid om de PCI TV kaart nog met deze computer te gebruiken?

 

 

post-31717-0-72859900-1328222026_thumb.jpg

 

post-31717-0-93690700-1328222038_thumb.jpg

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is "simpel" dat zijn 2 st. PCI-E (1x) sloten en ja daar zijn ook zat (ook sat) kaarten voor ;) te verkrijgen.

PCI-E is juist nieuwer dan PCI en daar is dus van alles voor te krijgen. Al is dat een beetje afhankelijk wat voor een soort PCI-E slot het is want je heb 1x, 4x, 8x en 16x sloten.

aangepast door NINjak
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij een klassiek gevalletje, eerst bestellen en dan pas nakijken.

Check eens het spul dat diverse moederbord fabrikanten aanbieden.

Daar zie je steeds minder PCI en meer PCIe op de bordjes verschijnen.

Er bestaan al vele modellen zonder een enkele PCI slot.

 

Je kan de tv-kaart omruilen of je checkt eens na of een PCI naar PCIe adapter in je kast past.

Google maar eens. Dan zie je vele oplossingen voorbijkomen.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het heel jammer en begrijp ik ook niet dat er zulke onvolledige computers op de markt worden gebracht.

 

Hij is leuk :grin:

 

Overigens adviseer ik je voordat je weer iets koopt eerst te kijken of die Medion het wel aan kan. Want bij zo'n goedkope computer is er echt wel ergens op bezuinigd. Daar staat dit merk om bekend.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al doende leert men :cool:

 

Bedankt voor de verhelderende reacties!

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het heel jammer en begrijp ik ook niet dat er zulke onvolledige computers op de markt worden gebracht.

 

 

Dat heeft vooruitgang... Ik zag laatst ook iemand klagen dat er geen floppy aansluiting in zijn nieuw computer zat... wat moet je er nog mee?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf zou ik geen USB stick nemen als je anders kan kiezen want soms kan je gewoon niet anders.

 

Heeft een USB versie niet (nog) meer CPU nodig dan een PCI of PCI-E versie. Ik kan mij zoiets herinneren van de oudere/eerste versies of was dit nu in vergelijking met de "full feature" kaarten die ook het decoderen hardwarematig deden ipv. via software?

 

Tevens alles (zo veel mogelijk) in 1 kast weggebouwd vind ik alvast netter/makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf zou ik geen USB stick nemen als je anders kan kiezen want soms kan je gewoon niet anders.

 

Heeft een USB versie niet (nog) meer CPU nodig dan een PCI of PCI-E versie. Ik kan mij zoiets herinneren van de oudere/eerste versies of was dit nu in vergelijking met de "full feature" kaarten die ook het decoderen hardwarematig deden ipv. via software?

 

Tevens alles (zo veel mogelijk) in 1 kast weggebouwd vind ik alvast netter/makkelijker.

 

jouw twijfels zijn evenwel berechtigde twijfels die men vooraf na gaat

is je PC krachtig genoeg om zo iets in te bouwen of an te sluiten, dus ook die PCI of PCi-express kaart

ik wil niet persé m'n gelijk hebben maar het ging over een nieuwe PC

 

zelfs mijn Linux adept VU Ulitimo receiver werkt met een dvb-s2-c-t usb stick met een 1/10 van de doorsnee PC qua beschikbaar cpu:geheugen

dus algemeen zou ik wel durven stellen dat moet lukken.

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze Medion heeft een losse AMD HD 6670 videokaart met UVD3. Over "krachtig genoeg" hoef je geen zorgen te hebben, hier kan geen linux boxje aan tippen.

Een pci-e kaart erin en Smartdvb erop en genieten maar. Kijk eventueel op de site van Smartdvb erlke kaarten blindscan ondersteunen, altijd handig.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...