pirrewit Geplaatst: 17 februari 2012 Delen Geplaatst: 17 februari 2012 (aangepast) Ik heb op mijn pc VLC media player en deze speelt foutloos MKV . Dit zou ik nu willen doen op de DB. Ik dacht simpel uit de app's VLC video player halen en klaar. Niet dus . Dan krijg ik de vraag "add server " . IP adress or FQDN en movie directory enz. gaat boven mijn petje. Mijn simpele geest dacht bestandje van pc naar DB schrijven zoals een VideoTS en dan spelen met VLC video player zoals dat gaat met DVD player. Jammer maar helaas. Voor een dummy uitleg hoe het juist werkt zou ik erkentelijk zijn. met de zoekfunctie ben ik niet veel wijzer geworden. mvg 17 februari 2012 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Meega1 Geplaatst: 17 februari 2012 Delen Geplaatst: 17 februari 2012 In principe speelt de dm8000 mkv bestanden gewoon af (out of the box). Dus maak een netwerk verbinding met de schijf waar de mkv staat en speel de mkv af met de movieplayer (pvr button,je hebt Pli dus moet kunnen) Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pirrewit Geplaatst: 17 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2012 Meega1 bedankt maar ik weet ook niet hoe ik pvr verbind met het pc pad waar de film zich bevind ik maak verbinding met DCC om de video TS naar de DB te schrijven. Kan het dan ook andersom ? Ik weet dus niet hoe ik een netwerkverbinding maak vanuit de DB naar mijn PC mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Meega1 Geplaatst: 17 februari 2012 Delen Geplaatst: 17 februari 2012 (aangepast) Je moet er voor zorgen dat je uberhaubt een netwerk hebt op je pc. Vervolgens deel je de map op schijf waar je je films hebt staan. In je dm ga je naar netwerk instellingen Menu-instellingen-systeem-netwerk en dan naar netwerk browser en laat je dm de share zoeken en vinden. Login en wachtwoord invullen en klaar.(Wel een wachtwoord gebruiken, de logingegevens van je pc) Ook kun je het handmatig doen als het niet lukt ,druk dan op verbindingsbeheer. Daar voeg je een nieuwe netwerkverbinding (Cifs) toe en vult alle gegevens in. Let wel:Het beste is een wachtwoord te gebruiken zeker met windows 7 (dacht ik). Als het gelukt is kun je onder de pvr buttun op de groene(locatie) knop drukken en browsen naar /net/share en voila daar staan je films! 17 februari 2012 aangepast door Meega1 Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pirrewit Geplaatst: 18 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2012 Hallo Meega1 Het is mij gisteravond nog niet gelukt de films te vinden maar we gaan zijn toch in de goede richting. Ik heb dus een netwerk. De map waar de films staan en de mkv zelf heb ik gedeeld. Dit is wel goed denk ik want als ik tracht de map of mkv tracht te verwijderen komt de melding :dit bestand maakt deel uit van een thuisnetwerk. Als je dit verwijdert kunnen anderen enz. Op de dream browsen geeft 2 resultaten De dream zelf met zijn ip nummer en deze kun je openklappen met ok en geeft dan 2 Cifs ttz HDD en Root beide met rode kruisjes. De naam van de pc met zijn ip nummer en dan stopt het . Deze laatste is met ok niet open te klappen maar ik heb deze wel een naam en wachtwoord kunnen geven. Bij pvr zie ik dus "net" staan maar deze map is dus leeg en overigens is bij mij groene knop "verplaats " en gele knop "lokatie" mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Meega1 Geplaatst: 18 februari 2012 Delen Geplaatst: 18 februari 2012 (aangepast) De naam van de pc is iig goed. Probeer het anders handmatig. Dus bij verbindingsbeheer een cifs share toevoegen. De naam van de lokaal gedeelde map is die van je gedeelde map op je pc. Type verbinding isCifs share. Server ip is je ip van je pc. En de server share gebruik ik dezelfde als van je gedeelde map op je pc Gebruik als hardeschijf vervanging is "nee" Verbindings opties staan wel goed (rw) Gebruikersnaam is de inlog van je pc. En het wachtwoord ook die van je pc. 18 februari 2012 aangepast door Meega1 Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pirrewit Geplaatst: 19 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2012 (aangepast) een handmatige verbinding is gelukt maar klapt ook niet open.Als ik deze wil openklappen dan vraagt hij een paswoord in te stellen en als ik dit doe beginnen de wieltjes te draaien en houden niet op .Moet dan de box van de stroom halen. In de netwerkbrowser staan nu 3 resultaten. Hoe kan ik nu deze derde verbinding terug verwijderen? Ik zie nergens een verwijder knop staan. mvg 19 februari 2012 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Meega1 Geplaatst: 19 februari 2012 Delen Geplaatst: 19 februari 2012 Als je op verbindingsbeheer drukt en dan op verbindingen (tweede van boven) en er staat een groen vinkje bij je "pc ip" dan is het goed. Ga dan naar de videolijst (pvr button) en brows naar je share. Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pirrewit Geplaatst: 19 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2012 De manuele verbinding was dan toch de oplossing. Kan nu foutloos MKV van de pc op de DB spelen. Ontzettend bedankt Meega1. Als dummy weer veel wijzer geworden. mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Meega1 Geplaatst: 19 februari 2012 Delen Geplaatst: 19 februari 2012 Goed dat het werkt Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pirrewit Geplaatst: 19 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2012 MKV is dus opgelost. Kan dit nu ook nog met WMV langs het netwerk PC naar DB? mvg Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Meega1 Geplaatst: 19 februari 2012 Delen Geplaatst: 19 februari 2012 Nee die niet jammer genoeg. De box kan daar niet mee overweg.(en mag ook niet geloof ik) Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen