Ga naar inhoud


Waarom niet méér Partnerbox gebruiken? Wat vinden jullie?


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Af en toe zit ik zondag morgen als ik nog niet goed wakker ben met een kop koffie in de hand dit forum eens door te lezen. Desondanks ik nog niet goed wakker ben, ben ik op deze manier op sommige vlakken al veel wijzer geworden.

 

Wat me nu op deze manier is opgevallen, is dat vrij veel mensen blijkbaar 2de kaarten in huis gaan nemen om op een tweede locatie in de woning ook sattv te kunnen kijken. Zoals in een ander topic gezegd, mag ik even een TVV kaartje van een kennis lenen en ben daar volop mee aan het experimenteren. Tot mijn verbazing werkt hier eigenlijk alles (tot nu toe) feilloos.

Als ik in een andere kamer wil kijken, lijkt het mij logisch dat ik via partnerbox ga werken. Je hebt het voordeel dat je in de andere kamer alle zenders bekijkt die ook op de "hoofdontvanger" te bekijken zijn, maar ook diens opnames.

 

De beperkingen die TVV oplegt ivm het aantal opnames tegelijk gaan ook partnerbox beïnvloeden neem ik aan. Maar hoe vaak komt het voor dat moeder de vrouw een soap of een film wil bekijken terwijl meneer graag een wedstrijd ziet (of zoals hier ten huize net omgekeerd :crazy: ). Daarom een tweede kaartje betalen dat dan nog beperkingen heeft in het aantal zenders... Dit is ook de situatie bij mijn kennis. Hij heeft zelfs nog een 3de kaartje voor in zijn mobilhome. Nu even leuk voor mij, maar loopt volgens mij toch aardig in de papieren.

 

Koop een eenvoudige enigma2 receiver. Desnoods bij gebrek aan netwerkaansluitingen in de woning met een Power-Lan oid werken en klaar. Lijkt mij op termijn toch eenvoudiger en goedkoper dan extra coaxen bijleggen, extra abbo's enz.

Wat vinden jullie?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

dan zul je toch echt een dreambox moeten kopen, ik meen dat de makers van partnerbox hebben aangegeven dat deze uitsluitend op dream boxen gebruikt mag worden en daarom wordt deze plugin niet meer aangeboden in de software repositories van de diverse image makers.

 

Als het je te doen is om een extra plek te hebben waar je tv kan kijken dan zou je ook via de web interface op een pc kunnen kijken, dat werkt ook prima hier :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Koop een eenvoudige enigma2 receiver. Desnoods bij gebrek aan netwerkaansluitingen in de woning met een Power-Lan oid werken en klaar. Lijkt mij op termijn toch eenvoudiger en goedkoper dan extra coaxen bijleggen, extra abbo's enz.

Wat vinden jullie?

 

Je bent in deze niet echt gebonden aan linux ontvangers hoor, met de Vantage hd serie kun je ook prima een kaart sharen.

Werkt hier al een tijdje met twee keer de Vantage 8000 s.

 

Groetjes..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Niet goed gelezen zeker.

 

Partnerbox shared de tuner en niet de kaart. Je kunt dus een dreambox zonder coax gebruiken om een zender die ontvangen wordt op een andere box te kijken.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wiz: hopelijk blijft het op de Vu+jes werken. Die zijn tenminste betaalbaar :angry:

 

@Terradon: Partnerbox is niet echt cardsharen. Op de box waarop je Partnerbox gebruikt hoef je geen LNB's op aan te sluiten. Beeld gaat gewoon over het netwerk. edit: Net tegelijk Michel :)

aangepast door RaveMaus

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij gebuik van partnerbox ben je dan ook gebonden aan het bekijken van de kanalen die zich in hetzelfde frequentiegebied liggen van de post op de dreambox die je daar bekijkt?

 

vb. Opstelling met een enkelvoudige dm500 waarbij je via een switch naar zowel nilesat als astra 19.2E kunt kijken.

Stel je kijkt op dreambox1 (met lnb) naar nilesat, kan ik dan op dreambox2 (geen lnb aangesloten) naar een kanaal op astra 19.2E kijken?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wolverine: Partnerbox lijkt op mijn 'hoofdbox' een fake-opname te doen. ipv de opname op een harde schijf te laten belanden komt dit terecht op de andere sat.box. Als je op jouw box opnames van beide satellieten tegelijk kan maken moet Partnerbox perfect werken op die manier.

 

@iemand: neen. Heb lang een Dreambox staan gehad met enigma1. Had hem op overschot en wou eerst kost wat kost het partnerbox gebeuren daarop klaarkrijgen. Niet te vinden voor Enigma 1 was het verdikt. Een week zoeken voor niets.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...