Ga naar inhoud


Vodafone-vast: goede eerste ervaring


Macaco

Aanbevolen berichten

Aangezien er een boel negatieve reviews te vinden zijn over Vodafone-vast, hier mijn eerste ervaring. Het gaat om internet en bellen, met nummerbehoud.

 

Ik had Tele2 en begin deze maand heb ik een overstap naar vodafone aangevraagd via de website van vodafone. Ik kreeg een paar uur later bevestiging van Tele2 dat mijn contract beëindigd wordt.

 

Van zowel Tele2 als Vodafone kreeg ik vorige week bericht dat de 20e van deze maand (vandaag dus) het Tele2 abo stopte en het vodafone abo begint. Spannend dus, alles op zo'n korte termijn.

 

Vanmorgen inderdaad geen dsl meer van Tele2. Vanavond bezig gegaan met het nieuwe modem van Vodafone (ZyXEL).

 

Na ongeveer 5 minuten: internet, telefoon en mijn meegenomen telefoonnummer al actief!!! Dit laatste had ik dus echt niet verwacht.

 

Even een speedtest gedaan:

 

 

Tele2 15-2-2012

 

down: 12,99 Mbps

up: 0,81 Mbps

 

 

Vodafone 20-2-2012

 

down: 16,82 Mbps

up: 1,85 Mbps

 

Erg positief dus voor mij.

 

Macaco

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kun je ons aangeven welk type modem je van zyxel gebruikt met vodafone?

Ik zag ook dat je geen "vast" ip-adres krijgt. Hoe is dit in de praktijk?

 

Alvast bedankt voor de reactie.

 

kazbek007

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier de:

 

Zyxel P-2812HNU-F1

 

Deze bevalt tot nu heel goed. Veel configuratiemogelijkheden. Ik had een linksys router achter het tele2 modem, dat is nu niet meer nodig. Bij de Zyxel heb ik direct alle remote management WAN zaken uitgeschakeld. Ik weet nog niet hoe het gaat met het IP-adres, zal hem eens even opslaan en af en toe checken.

 

Macaco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier de:

 

Zyxel P-2812HNU-F1

 

Deze bevalt tot nu heel goed. Veel configuratiemogelijkheden. Ik had een linksys router achter het tele2 modem, dat is nu niet meer nodig. Bij de Zyxel heb ik direct alle remote management WAN zaken uitgeschakeld. Ik weet nog niet hoe het gaat met het IP-adres, zal hem eens even opslaan en af en toe checken.

 

Macaco

 

Bedankt voor de info. Ik heb de overstap ook gemaakt en wacht nu af op de levering van de modem en de migratie (gepland voor volgende week).

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bevindingen na het omzetten van xs4all naar vodafone.

Tot nu toe prima! Inderdaad mag het ook wel eens gezegd worden dat porteren ook goed en in mijn geval snel kan gaan.

1 Maart aangevraagd vandaag (14 maart) omgezet van ADSL van Xs4all naar VDSL2 bij Vodafone (netwerk KPN)

Een downtijd van 2 uurtjes, waarna de modem geconfigureerd is en gelijk klaar voor gebruik met internet en telefonie. Beide werken echter ook zonder dat je als gebruiker met de modem aan de slag hoeft, mits je geen speciefieke zaken gebruikt.

 

Tot nu toe een pluimpje!

Ik heb een 20/2 verbinding met de volgende resultaten:

 

http://www.speedtest.../1833910855.png

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Even een update:

http://www.speedtest.net/result/1879511384.png

Werkt prima. Het ip-adres wat ik in het begin had, heb ik overigens nog steeds. Je kunt er servers achter laten lopen. Er kan echter tot nu toe maar 1 ding niet en dat is een mailserver "goed" laten werken, omdat je achter een "dynamisch ip-block" zit.

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kazbek007, ik zie bij je speedtest meting dat je "green isp" als provider hebt... ik heb diezelfde provider, maar heb een abonnement bij Telfort. Is mijn conclusie dan correct dat vodafone en telfort precies hetzelfde zijn wat betreft internet??

In dat geval is telfort dus gewoon goedkoper... ik zie dat je bij vodafone 29.95 per maand betaalt voor een 20 Mbps abonnement... bij telfort is de 25 euro voor een 25-abo... ik heb het hier niet over 'tijdelijke' lok-aanbiedingen, maar over de gewone reguliere prijzen.

 

Ik ben zelf een heel tevreden telfort gebruiker... heb nog een oud 20 Mbps abonnement over adsl2, maar zou dit in principe tunnen wijzigen naar een vdsl2 abo, voor 5 ct meer per maand, maar zou een wat hogere snelheid krijgen volgens de postcodecheck. Ik 'durf' momenteel niet goed te wijzigen, omdat ik op forums soms lees over de hogere storingsgevoeligheid van vdsl2 als je vergelijkt met adsl2. Voor dat beetje meer snelheid down maakt het niet uit... de upload zou echter wel 3x sneller gaan las ik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kazbek007, ik zie bij je speedtest meting dat je "green isp" als provider hebt... ik heb diezelfde provider, maar heb een abonnement bij Telfort. Is mijn conclusie dan correct dat vodafone en telfort precies hetzelfde zijn wat betreft internet??

In dat geval is telfort dus gewoon goedkoper... ik zie dat je bij vodafone 29.95 per maand betaalt voor een 20 Mbps abonnement... bij telfort is de 25 euro voor een 25-abo... ik heb het hier niet over 'tijdelijke' lok-aanbiedingen, maar over de gewone reguliere prijzen.

 

Ik ben zelf een heel tevreden telfort gebruiker... heb nog een oud 20 Mbps abonnement over adsl2, maar zou dit in principe tunnen wijzigen naar een vdsl2 abo, voor 5 ct meer per maand, maar zou een wat hogere snelheid krijgen volgens de postcodecheck. Ik 'durf' momenteel niet goed te wijzigen, omdat ik op forums soms lees over de hogere storingsgevoeligheid van vdsl2 als je vergelijkt met adsl2. Voor dat beetje meer snelheid down maakt het niet uit... de upload zou echter wel 3x sneller gaan las ik.

 

Van belang is om eerst eens bij XS4all of telfort de postcode check te doen en te kijken wat je maximaal aan snelheid kunt halen. Een richtlijn voor bijna alle ADSL/VDSL verbindingen is: neem nooit een abonnement met een maximale snelheid die je niet kunt halen (mijn bevindingen gedurende alle providers prive en zakelijk).

Stel je kunt 24 Mb als maximale snelheid, neem dan geen 30Mb abo, maar een 20Mb. Je zult nu veel minder verbindingsproblemen hebben, ofwel haast geen.

 

In mijn geval van Vodafone (lees netwerk KPN > provider Telfort) gaat dit prima. Als je niet gebonden bent aan een provider, maar de prijs wel wat uit maakt, dan kom ik in mijn geval op vodafone. Immers switchen kan altijd, het is net mobiele telefonie, daar switchen mensen ook vaak.

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Maar als ik op mijn postcode kijk bij Telfort, is tot 9 Mb/s

Kijk ik bij Vodafone staat er 20Mb/s

Xs4all gaat weer tot 20 Mb/s

Kijk ik bij KPN staat er weer 40 Mb/s

 

Waarom gaar Telfort dan niet tot 20Mb/s of tot 40 Mb/s Telfort, dochter van KPN ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep.... je werkt nu via VDSL ipv ADSL2+ en daarom is je upstream en downstream flink omhoog gegaan.

 

 

Ik heb zelf telfort volgens ik heb hier een verbinding van rond de 15mb als ik de postcode test doe dan zou ik de 40 mb kunnen halen,ik twijfel dan ook dat ik het dubbele zou halen hier zit hier met adsl2 verbinding wat is het verschil dan met telfort en vodafone vast alles zou door de zelfde kabel komen.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn postcodecheck zou ik tot 37 mb kunnen halen... via mijn telfort internet plus wat tot 20 gaat, haal ik ook 20, modem traint in op 20400... het 'nieuwe ' abo zou tot 25 mb down gaan, en volgens de check zou ik dat ook gewoon halen. Ik zou inderdaad nooit voor 'max' gaan, want dat heeft ten eerste geen enkele zin (voor mij) en het is ook weer veel duurder...

Maar zoals ik dus lees is vodafone inderdaad gewoon telfort internet. Voor mij heeft het dus geen zin te switchen, omdat ik dan meer ga betalen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn postcodecheck zou ik tot 37 mb kunnen halen... via mijn telfort internet plus wat tot 20 gaat, haal ik ook 20, modem traint in op 20400... het 'nieuwe ' abo zou tot 25 mb down gaan, en volgens de check zou ik dat ook gewoon halen. Ik zou inderdaad nooit voor 'max' gaan, want dat heeft ten eerste geen enkele zin (voor mij) en het is ook weer veel duurder...

Maar zoals ik dus lees is vodafone inderdaad gewoon telfort internet. Voor mij heeft het dus geen zin te switchen, omdat ik dan meer ga betalen.

 

Hmm...dit laatste is niet geheel waar althans (voor het eerste jaar). Bekijk de aanbieding op hun site. Je zou echter wel de mogelijkheid van digitale televisie moeten ontberen.

De calculatie van de maximale snelheid op de website van Telfort benadert in de praktijk het meest de realiteit.

 

Succes allen.

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad , het eerste jaar is vodafone goedkoper... maar dat zijn lokkertjes, en ik wil nou ook weer niet ieder jaar van provider gaan switchen. Mijn ervaring is dat dit niet zo lekker op elkaar aansluit... van kabel naar adsl kan je het zelfs een weekje laten overlappen... maar eens je bij a/v dsl zit moet het abonnement aansluiten... en dan heb je in het allerbeste geval een halve dag geen internet, soms meer.

Voor gas en electriciteit wissel ik wel jaarlijks, omdat je totaal geen problemen hebt om dat te doen. je moet ook geen meters ed terug sturen en weer aansluiten... bij internet moet je je oude modem weer terugsturen etc... Bij telfort kan je echter wel je abo verlengen, en krijg je dan ook de prijs voor nieuwe klanten als je je dus weer voor 1 jaar bindt.

 

digitale televisie heb ik via de satelliet... Telfort heeft ook dat IP tv gedoe, maar het aanbod is volkomen ontoereikend voor mij. slechts een handjevol duitse zenders, geen Zweedse tv etc. TV wil ik dus zeker niet via dit soort providers hebben.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...