Ga naar inhoud


Keuze maken tussen Multytenne, Visiosat of Wavefrontier


michaelangelo

Aanbevolen berichten

@Ventura schrijft:

 

“Wat ook mogelijk twee aluminium strips op maakt maken. Net zoals bij zijn grotere broer de big bi-sat. “

 

Dat kan zeker maar je moet er dan wel rekening mee houden dat de strips midden door het ontvangstgebied van de schotel gaan. Dat gebeurt bij een Visiosat Big Bisat niet omdat die beide aan het eind van de brede lnb-rail zijn bevestigd en naast het ontvangstgebied vallen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@michaelangelo

 

Ik lees nu dat u een Dreambox 8000 en 7025 bezit. Beide satelliet ontvangers zijn voorzien van twin tuners. Als u meerdere kanalen tegelijk wilt opnemen op beide satelliet tuners. Dan hebt u twee mogelijkheden.

 

1. Vier maal een quad lnb nemen en vier maal een switch 4 in 1 (Spaun Sar 411 F WSG of de Triax DiSEqC 4/1 switch). Zodat u elke tuner kunt voor zien satelliet kabel.

 

2. Vier maal een quattro lnb nemen en dan twee maal 9/4 multi switch met 4 maal 2/1 switch (Spaun sur 210).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nou de Spaun Sar 411 F WSG switch neem, dan sluit ik vier lnb's erop aan en dan gaat er een kabel naar mijn tuner 1. Als ik dit zo heb. Is kijken en opnemen mogelijk op verschillende satellieten?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nou de Spaun Sar 411 F WSG switch neem, dan sluit ik vier lnb's erop aan en dan gaat er een kabel naar mijn tuner 1. Als ik dit zo heb. Is kijken en opnemen mogelijk op verschillende satellieten?

 

Helaas is dat niet mogelijk met 1 tuner. U dient minimaal 2 tuners aan te sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan zeker maar je moet er dan wel rekening mee houden dat de strips midden door het ontvangstgebied van de schotel gaan. Dat gebeurt bij een Visiosat Big Bisat niet omdat die beide aan het eind van de brede lnb-rail zijn bevestigd en naast het ontvangstgebied vallen.

Daarom monteer ik de aluminium strip aan de onderkant van bisat. Zodat ik aan een "drie hoek" krijg waar alle krachten en of gewicht gelijkmatig wordt verdeeld.

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom monteer ik de aluminium strip aan de onderkant van bisat. Zodat ik aan een "drie hoek" krijg waar alle krachten en of gewicht gelijkmatig wordt verdeeld.

 

Misschien enkele foto's ?

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ventura schrijft:

“2. Vier maal een quattro lnb nemen en dan twee maal 9/4 multi switch met 4 maal 2/1 switch (Spaun sur 210).”

Nee, veel te ingewikkeld en te duur. Gebruik vier maal quattro lnb’s met een 17/4 switch. Die 17 staat voor 16+1. 16 lnb-ingangen en 1 terrestial ingang (=digitenne).

Die 16 lnb-ingangen zijn voor de ontvangst van 4 verschillende satellieten die elk weer in vier groepen is verdeeld.

Dat is de:

Lage band horizontale polarisatie

Lage band verticale polarisatie

Hoge band horizontale polarisatie

Hoge band verticale polarisatie

Elke fabrikant van switches heeft een 17/4 switch in zijn programma. Zoek maar eens op internet.

Je moet er wel rekening mee houden dat zo’n switch een 230V voeding nodig heeft en het beste binnen gemonteerd moet worden of in een regenbestendige kast bij de schotel. Verder moet je er rekening mee houden dat die switch 24 uur per dag 365 dagen per jaar aan moet staan en dat dit aan energierekening zeker enkele tientallen euro’s per jaar kost.

Vier stuks 4/1 diseqc-switches met hun lnb’s gebruiken alleen energie zolang de tuners aan staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@michaelangelo

 

Ik lees nu dat u een Dreambox 8000 en 7025 bezit. Beide satelliet ontvangers zijn voorzien van twin tuners. Als u meerdere kanalen tegelijk wilt opnemen op beide satelliet tuners. Dan hebt u twee mogelijkheden.

 

1. Vier maal een quad lnb nemen en vier maal een switch 4 in 1 (Spaun Sar 411 F WSG of de Triax DiSEqC 4/1 switch). Zodat u elke tuner kunt voor zien satelliet kabel.

 

2. Vier maal een quattro lnb nemen en dan twee maal 9/4 multi switch met 4 maal 2/1 switch (Spaun sur 210).

 

@Ventura,

 

Ik gebruik alleen de 2 satelliet tuners van mijn Dm8000. Waarom zou ik geen Spaun SAR 422 WSG 4 / 2 switch kunnen gebruiken? Je kunt toch immers 4 lnb's erop aansluiten en er gaan 2 kabels naar elk tuner. Hiermee zou het toch mogelijk moeten zijn om op elk willekeurig satelliet te kunnen kijken en tegelijk op een ander satelliet op te nemen. Of zie ik het verkeerd?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik alleen de 2 satelliet tuners van mijn Dm8000. Waarom zou ik geen Spaun SAR 422 WSG 4 / 2 switch kunnen gebruiken? Je kunt toch immers 4 lnb's erop aansluiten en er gaan 2 kabels naar elk tuner. Hiermee zou het toch mogelijk moeten zijn om op elk willekeurig satelliet te kunnen kijken en tegelijk op een ander satelliet op te nemen. Of zie ik het verkeerd?

 

De Spaun SAR 422 WSG 4/2 is een uncommited DiSEqC. Daar kunt u niet direct lnb aansluiten. Een uncommited DiSEqC kan icm met een commited DiSEqC zoals de Spaun Sar 411 F WSG of de Triax DiSEqC 4/1 goed werken. In u geval wilt u op de dreambox 8000 meerdere programma's van verschillende satellieten kunnen opnemen.

 

Dan zal ik 3 maal een Inverto black ultra twin nemen voor de astra 2,3 en hotbird. En voor de astra 1 de Alps twin nemen. Met daar bij Spaun Sar 411 F WSG of de Triax DiSEqC 4/1 switch. Deze werk goed en schakelt snel. Dat is te merken vooral bij hd zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder moet je er rekening mee houden dat die switch 24 uur per dag 365 dagen per jaar aan moet

staan en dat dit aan energierekening zeker enkele tientallen euro’s per jaar kost.

Vier stuks 4/1 diseqc-switches met hun lnb’s gebruiken alleen energie zolang de tuners aan staan.

 

Een Spaun multiswitch zal, als b.v. alle tuners een zender op LNB 1 kijken, alleen LNB 1 voorzien van spanning.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Spaun SAR 422 WSG 4/2 is een uncommited DiSEqC. Daar kunt u niet direct lnb aansluiten. Een uncommited DiSEqC kan icm met een commited DiSEqC zoals de Spaun Sar 411 F WSG of de Triax DiSEqC 4/1 goed werken. In u geval wilt u op de dreambox 8000 meerdere programma's van verschillende satellieten kunnen opnemen.

 

Dan zal ik 3 maal een Inverto black ultra twin nemen voor de astra 2,3 en hotbird. En voor de astra 1 de Alps twin nemen. Met daar bij Spaun Sar 411 F WSG of de Triax DiSEqC 4/1 switch. Deze werk goed en schakelt snel. Dat is te merken vooral bij hd zenders.

 

Waarom niet 4x een Alps twin lnb. Deze zijn ook goed toch? Wat is de reden voor enkel een Alps twin en 3x inverto black?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet 4x een Alps twin lnb. Deze zijn ook goed toch? Wat is de reden voor enkel een Alps twin en 3x inverto black?

 

Een Alps twin lnb is iets duuder en iets minder gevoelig dan de Inverto ultra black twin lnb. De astra 1 satelliet heeft een sterke beam waardoor een Alps lnb uitermate geschikt voor is. Voor de astra 3 is het aan te raden om een Inverto ultra black te nemen ivm reserve bij slecht weer bij HD zenders. De prijs verschil tussen Alps en de Inverto is tussen de 7 a 10 euro.

 

Ik kwam onlangs de 8 /2 EMP Centauri Diseqc switch tegen die 4 twin lnb's kan aansturen op 2 ontvangers. Bestaat er zoiets ook van de merk Spaun?

 

Spaun verkoopt ze wel. Niet zoals een EMP Centauri 8/2 model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@michaelangelo schrijft:

 

“Ik kwam onlangs de 8 /2 EMP Centauri Diseqc switch tegen die 4 twin lnb's kan aansturen op 2 ontvangers. Bestaat er zoiets ook van de merk Spaun? “

 

Die 8/2 EMP Centauri switch geeft wel 6dB verlies.

Spaun heeft zoiets niet.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Alps twin lnb is iets duuder en iets minder gevoelig dan de Inverto ultra black twin lnb. De astra 1 satelliet heeft een sterke beam waardoor een Alps lnb uitermate geschikt voor is. Voor de astra 3 is het aan te raden om een Inverto ultra black te nemen ivm reserve bij slecht weer bij HD zenders. De prijs verschil tussen Alps en de Inverto is tussen de 7 a 10 euro.

 

Zou je dan niet beter gewoon allemaal Inverto's kunnen nemen? Is misschien overkill op de astra1 maar geeft dan alleen maar meer reserve?

aangepast door satnico

Xtrend ET9500 - Topfield 5000 - Maximum E85 schotel - 2x quad Alps - 2x quad Inverto-UB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...