Ga naar inhoud


Wanneer NOK, IGN en TOUT?


Aanbevolen berichten

Wie kan me vertellen wanneer OSCam nou precies een NOK, IGN of een TOUT geeft?

 

NOK bij een verkeerde ECM of bij 'not found'?

 

IGN bij ?

 

TOUT bij 'found but not within timeout time'?

 

 

Ik vraag me dit steeds af en kan nergens echt goede documentatie vinden hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites


NOK server heeft de juiste CAID en provider waarop de sleutel gevraagd kan worden deze kaart heeft niet het juiste pakket sleutel kan niet gecodeerd worden Not Found of wel NOK

Oscam stuurt eerst de vraag of men deze codering heeft krijgt antwoord ja en stuurt dan pas de sleutel die gecodeerd moet worden.

 

IGN Sleutel wordt gevraagd aan Server/reader. Server/reader heeft de kaart met de juiste CAID en provider, heeft op deze kaart een service met daarin bepaalde SRVIDs de sid die gevraagd wordt staat niet in deze service wordt dus ignored oscam server stuurt antwoord terug dat hij deze sid niet heeft. User registreert het als NOK of NOT FOUND (weet dit alleen niet helemaal zeker)

 

TOUT server heeft de juiste CAID en provider waarop de sleutel gevraagd kan worden. Oscam stuurt eerst de vraag of men deze codering heeft krijgt antwoord ja en stuurt dan pas de sleutel die gecodeerd moet worden. Deze aanvraag duurt te lang antwoord niet terug binnen ingestelde timeout tijd. Zowel op de oscam server alsmede op de server van de user.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...