Ga naar inhoud


Vader overleden, kom niet van abonnement af


IkeBleeker

Aanbevolen berichten

Mijn vader is eind 2009 plotseling overleden en keek televisie via Canal Digitaal. Wij hadden heel wat zaken te regelen en het abonnement is hierdoor nog een jaar doorgelopen. Vanaf eind 2010 probeer ik dit abonnement te beeindigen. Ik heb Canal Digitaal 5x gemaild (nooit 1 reactie gehad), 3 brieven gestuurd (inclusief aktes van overlijden nooit 1 reactie gehad) en 5x gebeld ( a 0,15 cent per minuut, elke keer doorverbonden worden zonder resultaat). Nu ligt de vordering bij het incassobureau. Aangezien ik een vrij sterk dossier heb maak ik me hier weinig zorgen over maar toch...Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt bij een bedrijf. Welke weg kan ik het best bewandelen bij Canal Digitaal om dit zo snel mogelijk afgehandeld te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb je een privé mail gestuurd, lees dat maar even door misschien

heb je er wat aan, je bent 1 van de honderden met dit probleem .

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste IkeBleker

Welkom o dit forum.

Jij bent inderdaad niet de enige die op een schofterige manier behandeld wordt door CanalDigitaal, zeker als het gaat over het beëindigen van een abonnement bij overlijden.

Tja, je hebt gehandeld als een nietsvermoedende abonnee.

Mensen die CanalDigitaal beter kennen hadden geweten dat je meteen het beste een aangetekende brief had moeten sturen met een copie van de overlijdensacte. Dan was alles al lang afgehandeld geweest. Ik zou dat alsnog doen. Maar als je dan denkt dat ze hun excuses wel zullen aanbieden voor deze onbeschofte handelswijze, dan heb je het mis. Ze zijn bikkelhard in het vasthouden van lopende abonnementen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nu ligt de vordering bij het incassobureau.

 

Die zullen het juiste adres van de gedaagde moeten vaststellen om aan hun geld te komen.

 

Wanneer het abonnement op naam gesteld was van je overleden vader heb ik het idee, dat de GBA (burgelijke stand) dat niet meer kan geven.

 

Wanneer het incasso buro zich meldt, ze kort wijzen op de feiten en dat je als executeur testementair in het geval dat ze een gerechtelijke procedure aanspannen, je graag voor de rechter zal bewijzen dat Canaldigitaal daarvan door de nabestaanden van op de hoogte gesteld is geweest.

 

Het incasso buro heeft zonder gerechtelijke uitspraak namelijk geen dwangmiddelen ter beschikking.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  •  
    Uw uitvaart verzekerd
    Uitgebreid verzekerd zonder provisie, al vanaf € 2,39 / maand.
    www.regeluitvaart.nu
     
    ik vind de door Google geplaatste advertentie niet echt op zijn plaats bij dit onderwerp

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lijkt dit veel op het geen ik heb mee gemaakt in 2007 toen ook mijn (schoon)vader overleed.

Ook hij keek via de schotel naar CD en heb veel moeite gedaan om van het abbo af te komen.

Mijn text luide toen "CD gaat over lijken" (met alle respect overigens Ike Bleeker) dit is een

veel gelezen onderwerp geweest destijds hier bij Sat4all.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even met je gegevens naar een winkel gaan.

Het liefst een excellent dealer.

Waarschijnlijk zijn zij bereid om je te helpen en kunnen rechtstreeks even bellen met canal digitaal.

 

Ook dit is inderdaad weer de zoveelste schandelijke manier om aan geld te komen.

Vaak volstaat een rouwkaartje als bewijs.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen mijn grootvader overleed,kreeg de nabestaanden relatief snel een brief van de telefoonoperator.dit was binnen een week.toen had de vrouw van de echtgenote (mijn grootmoeder) de keuze tussen het overnemen van de lijn,oftewel het abonnement te stoppen.

ik begrijp niet dat bepaalde bedrijven zo moeilijk doen.vandaag een klant kwijt,en morgen een nieuwe.ik vraag me dus eigenlijk ook af,hoe CD geld kan innen van een overleden persoon.laat staan,hem uitnodigen of dagvaarden voor de rechtbank :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag net de aangetekende brief verstuurd en prompt krijg ik deze reactie via mail:

 

Geachte heer Bleeker,

 

 

Hartelijk dank voor uw email. U geeft aan dat u het abonnement meerdere keren geprobeerd hebt op te zeggen na een overlijden.

 

We hebben uw schriftelijk opzegging verwerkt en het openstaande bedrag gecrediteerd. U zal hier nog een schriftelijke bevestiging van krijgen.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Klantenservice CanalDigitaal

 

Zullen ze dan toch meelezen op dit forum :)?

aangepast door IkeBleeker
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nog geen eens een verontschuldiging in de mail voor alle pogingen om een abonnement

op te zeggen van iemand die is overleden, dan ben je wel heel erg verkeerd bezig.

 

Wens iedereen die dit mee maakt veel sterkte met de opzegging bij CD NL

je hebt wel wat anders aan je hoofd dan al de moeite die je moet doen

om van een abonnement af te komen.

 

Gr,

Humax_Satelliet

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...