Ga naar inhoud


Switchen van energie leverancier?


Neptunus

Aanbevolen berichten

Ik had me uit pure nieuwsgierigheid ingeschreven als belangstellende voor een veiling voor nieuwe energie contracten. Dit liep via de consumenten bond.

 

Ik ben altijd een beetje huiverig voor een daadwerkelijke overstap, bang voor toch doorlopende afschrijvingen van de leverancier waar is opgezegd en meer van dat soort ellende want we weten allemaal waar je dan mee te maken kunt krijgen: pure machteloosheid als zaken niet goed geregeld worden.

 

Wat zijn op de ervaringen van diegenen onder jullie die een dergelijke stap al gemaakt hebben?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een collega van mij doet dat jaarlijks en volgens hem spaart ie er aardig wat geld mee uit.

 

Was van de week ook nog op televisie volgens mij. (Kassa of Radar)

Dat iedere keer voor een jaar een contract aan gaan bij een andere leverancier behoorlijk kan schelen in de kosten.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit onze belgische ervaringen kan ik zeggen : doen , hier kan je al vlug een paar honderd euro per jaar besparen . De situatie zal in Nederland anders zijn , want zelfs met opzegvergoedingen heb je hier geen last meer : de regering heeft er voor gezorgd dat die hindernis bij wet is afgeschaft . En wat blijkt ook : de kleinere spelers zijn de meestal het voordeligst ;

Mooi voorbeeld : de grote speler Electrabel kondigde een prijsverhoging aan per 1 april : net op die datum zou een wettelijke prijs-stop in voege treden . Dit maakte zoveel protest los dat Electrabel op een paar weken zowat 100.000 opzeggingen kreeg en in plaats van een prijsverhoging een prijsverlaging moest aankondigen . Die grote jongens profiteren van de

" luiheid en de angst " van hun klanten om hun prijzen stelselmatig op te voeren .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ook al een paar keer overgestapt. Geen problemen ondervonden. Blijf het wel ieder jaar gedonder vinden. Eigenlijk wil je dit helemaal niet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het maar ga doen, die maatschappij waar ik bij zit (het is me niet helemaal duidelijk of je nu wel of niet de naam mag noemen) staat bekend als zeer conservatief en het aanbod, een éénjarig of een driejarig contract ziet er goed uit.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al meer dan 8 keer veranderd van leverancier. Die veilingen zijn lang niet de goedkoopste!! Je moet altijd goed vergelijken. Van 1 februari 2012 zit ik bij Essent, een heel goedkoop actietarief, en nog een keertje 195 euro bonus, die ik afgelopen maand op de bank kreeg. In december in ieder geval weer opzeggen, omdat Essent erg duur is voor 'gewone' tarieven... maar dan kiezen we wel weer een andere leverancier. Er zijn er ontzettend veel :)

Gewoon DOEN! Het licht blijft branden, het kost totaal niets, en het levert geld op.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook meegedaan aan zo'n veiling, en kreeg vandaag het aanbod. Toen mijn huidige leverancier gebeld (Essent) via het speciale nummer dat ze daarvoor hebben. Die konden er plotseling onderdoor. Scheelt me ca. 1,5 huidig maandelijks voorschot op jaarbasis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap al een paar jaar over naar een aanbieding die dan het goedkoopst is. Scheelt al gauw een paar honderd euro per jaar. Voor een avondje uitzoekwerk, snel verdiend. Nog nooit problemen gehad met doorlopende afschrijvingen. Wel altijd even in de gaten houden zodat je eventueel kunt laten terugboeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet gewoon net zoals ik een dynamische energiegebruiker worden.

Gewoon elk jaar een andere nemen en als dank krijg je van de leveranciers allerlei leuke kadotjes.

Met een beetje shoppen is enkele honderden euros zo verdiend.

Afgelopen jaar ben ik van Nuon naar Essent gegaan.

Zoeken naar voordeeltjes doe ik altijd bij gaslicht.com en Easyswitch.nl

Een advies kies niet voor variabel maar altijd voor vaste prijs en een kontrakt nooit langer dan 1 jaar.

En als Nuon in de loop van het jaar een goede aktie heeft ga ik gewoon weer terug. :)

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vervelende is dat je het in de gaten moet blijven houden. Overigens 1 keer een goedkope aanbieding gehad via een veiling van Eigenhuis. Het jaar daarop was er een andere winnaar maar deed mijn leverancier direct een tegenbod die 18 euro per jaar duurder was. Daar hoef je niet voor over te stappen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...