Ga naar inhoud


productie komt weer terug uit China


grunnsat

Aanbevolen berichten

Gisteravond had de BBC een heel aardig programma over een Engelse sierkussen producent. Die maakt van die losse kussens die je op de bank gebruikt.

 

In 2004 had die producent zijn fabriek in Engeland gesloten, en een nieuwe fabriek in China geopend. Had hij dat niet gedaan, dan was hij failliet geweest. Echter de loonkosten in China stijgen heel hard, de afgelopen jaren zijn die met 500% gestegen van zo goed als niets tot heel weinig (met ons vergeleken). Het gevolg was dat hij de productie van de betere (en dus duurdere) kussens al voorzichtig teruggehaald had. De kussens werden daar in verhouding maar marginaal duurder van, en de mooiere kwaliteit in combinatie met het label "made in the UK" deed de rest.

 

Hij is toen eens flink gaan rekenen, en de steeds hogere loonkosten in China in combinatie met de extra transportkosten en invoerrechten etc. bleken voldoende te zijn om de gehele productie weer terug te kunnen halen naar de UK.

 

Een laminaatfabrikant had dezelfde ervaring, en had de productie van de betere kwaliteit laminaat al weer terug gehaald.

 

Het lijkt er dus op dat het verplaatsen van productie naar China over zijn hoogtepunt heen is, en dat we wellicht meer omgekeerde bewegingen zullen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mij maakt het geen barst uit waar het vandaan komt zolang het niet uit Zweden is. In eerste instantie kies ik voor 'Made in Sweden', kan dit niet of is dit gewoon onevenredig duur voor het gebodene, dan maakt het mij niet echt uit. Ik heb veel 'made in PRC' en als het daardfoor goedkoper is en vergelijkbaar in kwaliteit (of wat minder in kwaliteit maar veelgoedkoper) is het OK.

Ik heb net een accu voor mijn nokia e51 in china besteld.... ik ben eens benieuwd hoe die is, en wanneer hij komt...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

EenVandaag had vandaag ook een item over dit onderwerp. Ze lieten een nieuwe fabriek van elektrische fietsen en scooters in Rotterdam zien, de eigenaar had er nadrukkelijk voor gekozen niet naar China te gaan met de productie. Een fabrikant van plastic flessen had spijt als haren op zijn hoofd dat hij de productie van een bepaald type fles naar China had uitbesteed. En ook hier was de conclusie dat het totaal van de kosten voor het produceren in China ondertussen zo hoog opgelopen is dat productie in Europa weer lonend wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij maakt het geen barst uit waar het vandaan komt zolang het niet uit Zweden is. In eerste instantie kies ik voor 'Made in Sweden', kan dit niet of is dit gewoon onevenredig duur voor het gebodene, dan maakt het mij niet echt uit. Ik heb veel 'made in PRC' en als het daardfoor goedkoper is en vergelijkbaar in kwaliteit (of wat minder in kwaliteit maar veelgoedkoper) is het OK.

Ik heb net een accu voor mijn nokia e51 in china besteld.... ik ben eens benieuwd hoe die is, en wanneer hij komt...

Mij maakt het geen barst uit waar het vandaan komt zolang het niet uit Zweden is. In eerste instantie kies ik voor 'Made in Sweden', kan dit niet of is dit gewoon onevenredig duur voor het gebodene, dan maakt het mij niet echt uit. Ik heb veel 'made in PRC' en als het daardfoor goedkoper is en vergelijkbaar in kwaliteit (of wat minder in kwaliteit maar veelgoedkoper) is het OK.

Ik heb net een accu voor mijn nokia e51 in china besteld.... ik ben eens benieuwd hoe die is, en wanneer hij komt...

 

Wil je niet ontmoedigen maar ik had dus een hele kopie nokia uit china .

Precies 3 maanden plezier van gehad.

Touchscreen kapot en 2 keer op een dag opladen.

Flutcamera erin enz.

Geef mij maar een echte.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat mij betreft mogen ze alle bedrijven die gezond zijn en naar china, polen, enz gaan

en hier de werknemers opstraat zetten bij wet verbieden dat te doen is toch alleen maar eigen belang

en als ze terug willen flink laten dokken

dat zijn van die figuren die mede verantwoordelijk zijn voor de ressie alleen maar om eigen belang

 

 

gr metropar

aangepast door metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat mij betreft mogen ze alle bedrijven die gezond zijn en naar china, polen, enz gaan

en hier de werknemers opstraat zetten bij wet verbieden dat te doen is toch alleen maar eigen belang

en als ze terug willen flink laten dokken

dat zijn van die figuren die mede verantwoordelijk zijn voor de ressie alleen maar om eigen belang

 

 

gr metropar

 

En hoe wou je dat verbieden dan? Als hier een bedrijf overgeheveld wordt naar China....staan daar die medewerkers in een lege fabriekshal en dan?

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe wou je dat verbieden dan? Als hier een bedrijf overgeheveld wordt naar China....staan daar die medewerkers in een lege fabriekshal en dan?

 

wat heb jij liever dan ? bijv. dat je broer of zus of ander familie lid of kennis werk heeft of bijv. een cinees

denk dat jij kiest voor die cinees. alleen die cinees zal nooit voor jou kiezen

heb je daar al eens over na gedacht!

als je zo met die mensen begaan bent kan je daar ook gaan wonen om ze te helpen !

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel eenvoudig. Als wij consumenten kunnen kiezen uit twee gelijkwaardige apparaten waarvan één gemaakt is om de hoek en 20% meer kost als het andere dat in China gemaakt is, dan kopen we het laatste.

aangepast door grunnsat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja , wat betekent herkomst nog ? Ik heb een Japanse wagen , geproduceerd in Groot-Brittanie , met Franse motor en chassis , van een producent met een frans automerk als hoofdaandeelhouder . Die laatste maakt in Roemenie goedkopere versies van zijn eigen modellen en heeft nu besloten om de productie van die goedkopere modellen - gedeeltelijk- te verhuizen naar Marokko omdat het daar nog goedkoper kan .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.

 

En je kunt er ook op een andere manier tegenaan kijken. We zorgen er met ons allen voor dat heel arme landen en mensen welvarend worden. Eerst was het Japan, daarna Taiwan, daarna Zuid-Korea, daarna China, momenteel lijkt Vietnam in de aandacht te staan, en dan heb ik het nog niet eens over landen als Maleisië, Thailand etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, wat de accu betreft ben ik gewoon benieuwd wat er komt... las recenties over dat merk en die waren goed, maar ja, wat is een recentie waard? niets waarschijnlijk... Voor ca 6 euro denk ik dat de accu wel voldoet... hij moet het nog een poosje volhouden, de telefoon is nog niet oud genoeg om al weg te doen.

 

Ik ben benieuwd hoeveel mensen écht kiezen voor de productie "om de hoek" als ze er 20% meer voor moeten betalen, en de kwaliteit vergelijkbaar is... ik niet in ieder geval, daar ben ik heel eerlijk over.

Ik denk overigens dat er veel mensen zijn, net als ik, die nu nog meer in duitsland en en engeland gaan kopen als de BTW echt verhoogd gaat worden in oktober.

De tijd zal het leren...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...