Ga naar inhoud


productie komt weer terug uit China


grunnsat

Aanbevolen berichten


Engeland is voor een aantal dingen echt niet duur hoor... ik geef toe dat ik het overgrote deel van mijn aankopen in duitsland doe, maar er komt toch best wat uit UK.

Het hangt wel af wat je zoekt... je moet altijd vergelijken. Ik was naar een internetradio aan het zoeken, en dan zie je dat het gewoon per merk scheelt in welk land het apparaat goedkoper is. Heel soms is het zelfs Zweden wat met de eer aan de haal gaat!

Ik vergelijk altijd, en ga voor de goedkoopste internet-aanbieding.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als de consument meer wil betalen hoeven de fabrikanten helemaal niet naar de goedkope landen. Maar we kopen liever een apparaat die een euro goedkoper is en klagen dan dat de fabrieken hier sluiten. Naar kwaliteit wordt niet gekeken.

 

In een consumptie maatschappij is kwantiteit belangrijker dan kwaliteit. Daarom wordt er ook niet meer gerepareerd maar vervangen. Of het milieu er onder lijd maakt weinig uit. Korte termijn winst is eenmaal meer waard dan een duurzame wereld.

En de dollar is heilig en de bedrijven willen veel van die (schijn)heiligheid hebben. Minder loon is meer winst.

 

En zelfs de merken met een naam doen er aan mee. Zo zit er in me harley een accu "made in Taiwan" en een hoofdremcylinder revisie setje "made in japan".

Jaren geleden had je geen echte harley als er geen "made in USA" onderdelen op zaten.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de consument meer wil betalen hoeven de fabrikanten helemaal niet naar de goedkope landen.

 

Toch wel : dat noemen ze winst-maximalisatie : aangezien concurentie de verkoopprijzen meestal afvlakt is het aan de andere zijde van het productie proces te doen om kosten ( loon , grondstoffen ...) te minimaliseren en zodoende de winst te maximaliseren .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Matchless, ik ga behoorlijk met je akkoord, maar toch dit:

 

en een hoofdremcylinder revisie setje "made in japan".

 

Dit staat bij mijn Toyota niet alleen op de hoofdremcylinder, maar eigenlijk op ALLE onderdelen...

Moet ik mij zorgen maken?

:D

 

Groeten

Eddy Vl

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Moet ik mij zorgen maken?

:D

 

Als hij in het donker als een cola truck licht geeft wel ;) .

 

 

Toch wel : dat noemen ze winst-maximalisatie : aangezien concurentie de verkoopprijzen meestal afvlakt is het aan de andere zijde van het productie proces te doen om kosten ( loon , grondstoffen ...) te minimaliseren en zodoende de winst te maximaliseren .

 

Maar ook daar kunnen we als consument wat aan doen.

Als het mogelijk is duurzame spullen kopen en als het kapot gaat (laten)repareren.

Dan hebben we hier ook weer banen in de vorm van reparatie werkplaatsen.

En niet elk half jaar een andere tv ,computer of mobieltje kopen omdat er weer iets nieuws op zit wat we meestal toch niet gebruiken.

Gewoon gebruiken tot hij uit elkaar valt en dan pas kopen.

Want op deze huidige manier van consumeren werkt op den duur niet, dat gaat ons alle meer kosten dan we willen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het enige probleem is dat het herstellen van sommige zaken bijna evenveel kost als een nieuwe :>

 

bvb nieuw moedermord voor de laptop kost bijna altijd meer dan 250 euro (als je het zelf kan steken, als je het naar een winkel doet ben je nog meer kwijt) dan ga je voor een laptop van drie jaar oud beter gaan kijken naar een nieuwe.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...