Ga naar inhoud


Advies gevraagd hd's


Daan

Aanbevolen berichten

Op zich prima keuze. Vergeet echter niet dat de GP schijven in combinatie met een hardware RAID controller niet altijd even goed werken.

Kwa ervaringen met merken; Ik heb nagenoeg elk merk in bezit gehad sinds zeg 1988... Van alle merken die ik in bezit heb gehad is er niet een geweest waarvan ik geen falende disk heb gehad. (Sommige merken waren wel uitschieters...)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk er aan dat je bij deze schijf niet 'zomaar' de standaard disk labeling gebruikt! Die WD schijven hebben 4kB sectors, dus de partitie grenzen moeten overeenkomen met de 4kB sector grenzen voor een optimale werking. Ofwel je moet een moderne vorm van labeling gebruiken, of je moet handmatig het startpunt van de eerste partitie op een 4kB grens instellen. Standaard staat die op block 63, dat zou minimaal block 64 moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ondertussen een keuze gemaakt het word toch 3,5" heb meer vertrouwen in Western-Digital-Caviar-Green-WD20EARX heb altijd wel wd gehad die zijn lekker stil en zou ook zuinig zijn.

 

Zuinig,stil goedkoop zijn ze inderdaad. Heb er zelf 4

Wel jammer is dat ze maar 5400 toeren zijn en eigenlijk niet gemaakt zijn om 24/7 te draaien. Echter is dit in een thuis situatie waarschijnlijk niet zo een groot probleem omdat ze toch de helft van de tijd "stilstaan"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zuinig,stil goedkoop zijn ze inderdaad. Heb er zelf 4

Wel jammer is dat ze maar 5400 toeren zijn en eigenlijk niet gemaakt zijn om 24/7 te draaien. Echter is dit in een thuis situatie waarschijnlijk niet zo een groot probleem omdat ze toch de helft van de tijd "stilstaan"

 

Dat zal meevallen denk ik,

 

Hiervoor had ik ook een wd 800JD Deze heeft 8 jaar lang 24/7 gedraaid nooit problemen mee gehad,sindskort heb ik hem wel vernieuwd was niet nodig maar toch voor het zekere gedaan.

 

Heb nu momenteel alles vernieuwd nieuwe hardware hopelijk komende 8 jaar nog aan het draaien :D

 

Heb toch wel vertrouwen in Western Digital.

 

De server word hoofdzakelijk gebruikt voor telefonie en is tevens ook een nas.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...