Ga naar inhoud


TV-Vlaanderen in Spanje (Empuriabrava), welke set?


RaveMaus

Aanbevolen berichten

In het noorden van Spanje zou het blijkbaar al moeilijker zijn om TV-Vlaanderen te kunnen ontvangen als in België en Nederland.

Nu zouden mijn schoonouders in hun appartement aldaar deze zomer toch graag TV-Vlaanderen installeren.

 

Ikzelf ben nogal heuse fan geworden van de Linux ontvangers à la VU+. Budgettair en door het gebrek aan internetaansluiting daar, lijkt zulk ding me voor mijn schoonouders minder handig.

Voor enkele keren per jaar te gebruiken zijn de mogelijkheden van zo'n M7 ontvangertje, of wat het tegenwoordig is in de TVV paketten zeker voldoende.

 

Echter gaan ze daar ginder een deftig ontvangst mee krijgen, want hier en ginder lees ik al dat die M7 dingen eigenlijk waardeloos zijn qua ontvangst?

 

Wat is jullie ervaring daarin? Of wat zouden jullie in mijn plaats daar installeren. Moeilijke combinatie, maar het mag niets kosten en mag geen problemen geven ;-). 4 single LNB's heb ik zelf nog wel op overschot, dus als jullie een eigen setje voorstellen kan ik die van de rekening al aftrekken...

aangepast door RaveMaus

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dag RaveMaus

 

Je spreekt over een TVV paket....

 

Check je ook eens wat voor een schotel je daar nodig hebt (wetende dat je vooral op de Astra3 moet rekenen)?

 

(sorry, maar over ontvangers durf ik niets te zeggen)

 

Succes

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste RaveMaus

 

Om zeker geen ontvangstproblemen te hebben met o.a. Eurosport HD en History HD, zou ik voor een Triax 88 gaan met een monoblock duo-lnb.

Is er een mogelijkheid om een Triax naar Spanje mee te nemen? In Spanje is er vaak moeilijk aan kwaliteitsschotels te komen, meestal zijn het No-Name-schotels van mindere kwaliteit.

Op een Triax 88 past in Empuriabrava prima een monoblock Astra 1-Hotbird.

Hoeveel aansluitingen moeten er op zitten, één of twee?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Sprietje

 

Je hebt het over Astra1-Hotbird.

 

Moet je er niet van uit gaan dat bijna alles (van TVV) op de Astra 3 komt te zitten (toekomstgericht)?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dvbs

 

Je begrijpt me verkeerd. De ontvangsthoek tussen de Astra 19,2 en 23,5 is in Spanje een stuk groter dan in Nederland. Zou je in in Empuriabrava op een Triax 88 een duo-lnb zetten, dan is de afstand van de twee koppen helemaal verkeerd. Ze staan dan te dicht op elkaar. Om het installeren zo eenvoudig mogelijk te houden, zou ik niet kiezen voor losse lnb’s op een rail maar voor een monoblock Astra 1-Hotbird om daarmee de Astra 1 en 3 perfect mee te kunnen ontvangen. Die zijn te koop met 1, 2 of 4 aansluitingen. Hier zie je een prima monoblock met uitstekende kwaliteiten:

http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=90&PHPSESSID=e29663b28419fef9fa0afe858bceffb9&cat=36

 

Wat @ RaveMaus ook nog kan doen is het volgende:

Hij schrijft: ik heb nog een paar single-lnb’s liggen. Als hij die wilt gebruiken, dan neem je een Multi 2 LNB houder, zie de bijlage. De lnb van de Astra 23,5 zet hij in de klem van de schotelarm. Om die lnb klem je ook de multihouder zodat de Astra 19,2-lnb er rechts naast komt te hangen 15 graden schuin omlaag als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt. Stel de houder met de sleufgaten zo in, dat de vrijhangende lnb op maximale schuinte komt te staan (dat is 5 graden) zodat die lnb ook naar het midden van de schotel is gericht.

Dan nog een diseqc-switch. Neem een goede, bijv. de Spaun SAR 212 F.

 

Als laatste heb ik nog een foto toegevoegd hoe de lnb’s dan komen te hangen. De foto betreft echter wel twee Inverto Black Ultra’s met elk vier aansluitingen maar daar gaat het niet om.

post-60869-0-55869400-1338967953_thumb.jpg

post-60869-0-69737300-1338968013_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sprietje

 

We zitten inderdaad over andere dingen te spreken denk ik. Bij het bekijken van de footprints van Astra 3 ( a en b ) had ik de indruk dat het misschien moeilijker is om in Ampuriabrava de MPEG4 signalen van TVV te ontvangen.

 

Maar nu ik jouw locatie zie (Zuid-Spanje) ; als jij daar goede ontvangst hebt, zal het zeker lukken in Noord-Spanje.

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

vers van de pers. ik ben net terug van Zuid Spanje, iets noordelijk van Almeria, dus zowat 600 km zuidelijker dan Ampuriabrava. Ik installeerde een TV Vlaanderen duo LNB ( astra 19.2 en 22 gecombineerd) met een 80 cm antenne ( merkloos) en de M7 ontvanger van TV Vlaanderen. Alles werkt probleemloos ( HD en gewone zenders).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb in LLoret de Mar een 78 cm triax en prima ontvangst maar je kan beter geen m7 sat 801 ontvanger nemen want dat is zo al een ongevoelige ontvanger nog te zwijgen van al de andere mankementen dat die heeft.

 

Groeten,

Bird.

VU+ Duo 4K en VU+ solo2 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk eens eventjes tijd om dit topic terug goed door te nemen.

 

Blij voor alle tips, maar als jvasabra dat klaar krijgt 600 km zuidelijker zal het ons ook wel lukken zeker. Ik ga zeker mijn LNB's ook nog meenemen en als het met het TV-Vlaanderen schoteltje niet lukt ga ik daar maar ergens een grotere kopen (waar de LNB's wel op passen).

Voor die paar keer dat mijn schoonouders daar op een jaar zijn, mag het allemaal niet overdreven duur worden. Op voorhand een toch iets duurdere Triax kopen als het misschien overbodig is, ziet mijn schoonvader niet zitten zei hij me. Liever even proberen met wat er voor 300€ in het pakket zit.

 

Enkel de ontvanger wringt bij mij nu nog. Hopelijk gaan ze er qua uitval (zowel elektronisch als op vlak van signaal bedoeld) niet teveel last mee hebben. Als je ze ziet, zijn ze net op het schietkraam gewonnen.

Op m'n werk moet ik ze ook vaak gaan leveren en wat ze moeten doen lijken ze wel te doen, maar absoluut niet naar mijn normen. Moest het mijn appartement zijn plaatste ik een VU+Solo of zoiets.

Echter mijn schoonouders kennen daar niet al teveel van en het voordeel voor hun van de M7 ontvangers is dat ze alle evt. updates zelf doen. Appeltje eitje om het met de Solo en de fastscan plugin te doen, maar zij zien het niet zitten.

Ik kan me voorstellen dat met hevige regen je daar problemen kan krijgen, maar per slot van rekening hoopt men 's zomers in Spanje toch niet op regen... En als dat wel zo is, zou ik snel weer huiswaarts komen hoor...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...