Ga naar inhoud


Satellietontvanger voor 36 Volt schotelaansturing


Geuze

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb een Echostar satellietontvanger met 36 Volt schotelaansturing. In deze ontvanger zit een analoge en digitale tuner. Nu zoek een ontvanger met de laatste technologie zoals HD Mpeg 4. Bestaan er nog ontvangers met deze ingrediënten en 36 Volt aansturing?

 

Groet

 

Geuze

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met een V-box tussen de ontvanger en schotelmotor kun je de buiten installatie blijven gebruiken en ben je vrij in de ontvanger keuze .

De coaxkabel loopt door de V-box en daar worden de diseqc signalen gebruikt om de 36 V motor relais te schakelen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring met de V-box is: dat ie te weinig stroom afgeeft voor een vlotte beweging van de actuator.

Ik ben toen dan ook maar overgestapt naar een disecqmotor. Gaat sneller dan een V-box, maar een directe

aansluiting op een actuator was sneller.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@alx en anderen:

Erg vreemd. Het lijkt wel of er iets aan je installatie niet goed was.

 

Ik heb diverse V-boxen installaties voor een langere periode gezien en deel deze ervaring niet. Alles werkt prima en dat al jaren lang. Ook bij het gebruik van een 24 inch actuator is de werking prima, dus van stroomsterkte probleem is geen sprake. Kan ook niet als je spec's vAn een actuator en V-Box naast elkaar legt..

 

Ook de snelheid is van actuator schotel 'duidelijk' sneller dan een DiSEqC motor.

aangepast door putemmer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het laatste ben ik het -in ieder geval- eens.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...