Ga naar inhoud


4 ontvangers en 1 schotel?


ikkeenjij36

Aanbevolen berichten

hallo allemaal heb even een vraag met betrekking tot mijn thuissituatie.

ik wil graag met als wok de t55 met de 4 bekende satposities.

de bedoeling is om met 2 kabels naar een twintuner in de huiskamer(merk/type nog niet bekend)

en dan met 1 kabel naar boven voor 3 ontvangers om daar het signaal te splitsen met switch(uncommited/comitted?).

vraag1:is dit mogelijk?

vraag2:wat voor materialen heb ik daar voor nodig?

vraag3:blijft het signaal sterk genoeg dan?

 

dit ivm omdat ik nu 1 kabel heb liggen naar boven waar nu ook 3 tv's op aangesloten zijn en er maar ruimte is om maar 1 kabel te leggen naar boven toe en zodoende niet elke ontvanger apart van signaal te voorzien is vanaf de schotel.

graag jullie advies hierover.

alvast bedankt voor jullie hulp/advies.

Triax 64 cm op een 3 poot statief met een multifeedrail met satposities astra 1+2+3 en hotbird dit alles op de SAB TITAN 1 en elke week mee in de vrachtwagen door heel europa

Link naar reactie
Delen op andere sites


bijkomende vraag,moeten alle 3 de ontvangers tegelijkertijd spelen,of niet?ik denk dat ze niet alle 3 tegelijkertijd kunnen spelen met 1 kabel

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

bijkomende vraag,moeten alle 3 de ontvangers tegelijkertijd spelen,of niet?ik denk dat ze niet alle 3 tegelijkertijd kunnen spelen met 1 kabel

neen niet alle 4 tegelijk maar het zal voorkomen dat de ontvanger in de huiskamer aan staat en 1 of 2 boven.

Triax 64 cm op een 3 poot statief met een multifeedrail met satposities astra 1+2+3 en hotbird dit alles op de SAB TITAN 1 en elke week mee in de vrachtwagen door heel europa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ikkeenjij36

In de kop schrijft je dat het om 4 satelliettunes gaat maar in feite zijn het er 5 omdat de satelliettuner beneden een twintuner is.

Zoals @Ventura al schrijft, zou je een 17/8 multiswitch moeten nemen. Hierop kunnen de lnb’s van de 4 satellieten op aangesloten kunnen worden en kunnen 8 satelliettuners aangesloten worden. Je zou hiervoor kunnen nemen de EMP Centauri MS17/ 8PIU-6 V10, zie: http://www.emp-centauri.cz/products.php?id_kateg=5&id_pkateg=14&id=249

Ik zie die al voor 136 euro te koop.

Nu zul je zeggen, dat is best een prijzige switch maar je moet je bedenken dat je dan geen quad-lnb’s hoeft te nemen maar terecht kunt met quattro-lnb’s die aanzienlijk goedkoper zijn. Bovendien kosten vier fatsoenlijke 4/1 diseqc-switches ook niet weinig.

Ik zie een Inverto Black Premium Quattro IDLB-QUTL40-PREMU-OPP al voor 10 euro te koop staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...