Ga naar inhoud


zwembad water opwarmen


groeselt

Aanbevolen berichten

Gewoon een mad kopen, goeie pomp en laten draaien.

Of zo'n heater ziet eruit als een airco.

Maar je kan ook een dag wachten, met deze zon is het zo warm. of staat die in de schaduw.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tegen de tijd dat je weer met je luie reet in het bad wenst te gaan liggen is die al lang weer opgewarmt door die koperen ploert.

 

Dat is mijn ervaring ook. Mijn (grote) zwembad heeft gas en zonne verwarming, maar ik heb spijt dat gekocht te hebben. Zelfs een groot zwembad warmt verbazingwekkend snel op als je het water maar laat bewegen (water is een slechte warmtegeleider en anders is alleen de bovenste decimeter warm). Een dondekere kleur maakt ook veel uit.

 

Nu woon ik in zuid west Frankrijk maar toch, opwarmen is niet het punt maar het water koel te houden is voor mij een groter probleem. Het is nu 27 graden en dat is te veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alhoewel wanneer je het bad niet afdekt het 's nachts weer 2 tot 3 graden afkoelt.

Ik heb in deze streek (24) 30 m2 zwembad zonnecollectoren geïnstalleerd die het nachtelijke verlies weer corrigeren.

 

Mocht je zwembad water te warm worden kan je die collectoren in de nachturen weer gebruiken om het water te koelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zwembad verwarmen via externe systemen is het paard achter de wagen spannen. Bij zonneschijn warmt het water behoorlijk snel op maar helaas koelt het nachts weer net zo hard af. Daarom moet je altijd beginnen om maatregelen te nemen dat het zo min mogelijk afkoelt.

Om te beginnen had je je opbouwzwembad op tempex moeten zetten waarbij je dan de harde persing moet nemen. Deze platen zijn in afmetingen van 1x2 meter te koop. Hiermee voorkom je afkoeling van het water via de bodem zowel overdag als nachts.

En dan natuurlijk het solarzeil waarover ik in bericht 5 al sprak.

Maar ja, als de zon niet schijnt , dan helpt niets, ook geen extra tyleenslangen waar je water doorheen pompt of een zwembad-solarmat die zo te koop is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn in dit land heel veel openbare zwembaden, kosten wel wat bij het binnen trede maar die enkele dagen dat het hier zo extreem heet is kun je op 1 hand tellen.

Voordelen zijn, schoon gefilterd water op de juiste temperatuur en toe zicht op de slechte zwemmers onder ons.

En staat klaar wanneer je het wilt, geen gesleep met emmers slangen of wat dan ook, wordt voor je gedaan allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...