Ga naar inhoud


Vu+ Duo valt plots op starting.... en hangt


boaz

Aanbevolen berichten

Mijn Vu box is de laatste weken enkele malen spontaan uitgevallen waarna het display Starting..... vermeldde zonder dat er verder iets gebeurde, enkel uitschakelen en weer inschakelen bracht de box weer tot leven. Dit gebeurde zowel tijdens actieve weergave als in stand-by.

Gisteravond ging de box weer op start en starting...... maar wil nu niet meer herstarten.

Bekent probleem wat dit kan veroorzaken?

De box in kort na introductie van dit type aangeschaft.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

wat voor een image draai je erop? Staat er op de harddisk een crashlog? Heb je er usb sticks / usb harddisks aan hangen?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals in de handtekening staat draait de box op Open Pli, laatste update enkele dagen geleden, maar ook met vorige versie al zelfde probleem, er zit inderdaad een USB stick achterin voor o.a. picons, crashlog heb ik dacht ik uitstaan (iig uitgebreide crashlogs) maar om te zien om die op de HD staan moet ik deze uit de box halen aangezien deze zelf niet opstart.

Of de box de kans heeft een crashlog te schrijven betwijfel ik want deze gaat plots op zwart en toont enkel nog starting.....

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels box maar open gemaakt, maar zelfs helemaal kaal wil hij niets meer, zelfs de fan gaat niet draaien, enkel de led gaat aan (en gaat beetje geel knipperen bij signaal van de AB)

Wel ziet de print er nog keurig uit, geen bolle elco's oid te zien.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat klinkt niet goed. Je zou hem even een tijdje zonder netspanning kunnen laten en kijken of hij dan weer wil starten, anders denk ik dat je even contact moet zoeken met de distributeur of levernancier om eens te zien of je hem gerepareerd kan krijgen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een Ultimo gekocht en de verkoper daarvan kijkt nu de duo na.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Boaz, heb je toevallig al gehoord wat er met de duo aan de hand is/was? ik heb hier een box met ongeveer dezelfde problemen.

Echter bij mij start hij niet meer als ik de stroom er af haal en weer op zet.

Hij geeft dan alleen een rood lampje, maar soms start hij ineens weer uit zichzelf op na een aantal uren.

Dan werkt hij volledig goed en kan ik hem gewoon gebruiken maar na een tijd inderdaad reboot en starting......

 

Ik heb de voeding al omgewisseld met een werkende box en het probleem bleef dus het is of een software probleem (nieuwste bootloader en nieuwste pli) of een hardware probleem op het mainbord. Ik zie geen bolle elco's of andere rare dingen.

 

Ik ben erg benieuwd of jou probleem is opgelost en hoe, misschien kan ik daarmee hier ook het probleem oplossen.

 

Dank alvast!

Vu+ Ultimo - Open Pli

Vu+ Duo - Open Pli

Viosat G4

2xALPS duoLNB, 2xALPS quadLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle vu+ boxen metname de duo en in mindere mate de ultimo hebben issues mbt stabiliteit.

Het doet er niet toe of je image van team X danwel Y gebruikt.

laatste week april gaat vu+ ism Sundtek aan de knutsel met de drivers en dan is het maar duimen dat dit een vruchtbare samenwerking gaat worden zodat dat die boxen daarna eindelijk stabiel gaan lopen met v3 van de linux kernel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

welnu,

dat is dan niet OOK bij iedereen zo, dus net wat ik schreef fhankelijk van je configuratie.

hopelijk vinden ze snel de oplossing opdat die voorheen zo geroemde stabiliteit weer op alle configuraties van toepassing is.

 

T.S. (topic starter)

waarom 3 methoden epg in te lezen.

ciao

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand toevallig ook of het mogelijk is om te downgraden naar de oude bootloader?

 

Het is voor mij de ontvanger voor de slaapkamer dus als ik gewoon tv kan kijken ben ik al tevreden, kan ook prima met oude software :-)

Vu+ Ultimo - Open Pli

Vu+ Duo - Open Pli

Viosat G4

2xALPS duoLNB, 2xALPS quadLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...