Ga naar inhoud


Nieuwe schotel (Astra 2F)


FalconerThe

Aanbevolen berichten

Ik ga over een paar maanden verhuizen (zelfde regio, Dordogne, Frankrijk) en laat de schotel hangen voor de nieuwe bewoners.

Moet dus een nieuwe kopen. Nu is voor mij de BBC en ITV belangrijk en ik weet dat Astra 2F de beams gaat beperken maar dat we nog niet precies weten hoe dat zal uitpakken.

 

Maar is er al wel iemand die me iets kan aanraden wat waarschijnlijk wel zal blijven werken? Welke maat zal ik moeten kiezen? Plaatsing is geen probleem, een 20 meter dish zou amper opvallen hier.

aangepast door FalconerThe
Link naar reactie
Delen op andere sites


Bepalend voor de schotelkeuze zal toch zijn welke andere satellieten je nog wilt ontvangen. Ik denk naast de Astra 2 ook de Astra 1 en 3. Maar wil je ook de Hotbird?

En hoeveel aansluitingen wil je hebben. Dat bepaalt mede het gewicht van alle lnb’s en of een schotel daar geschikt voor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bepalend voor de schotelkeuze zal toch zijn welke andere satellieten je nog wilt ontvangen. Ik denk naast de Astra 2 ook de Astra 1 en 3. Maar wil je ook de Hotbird?

En hoeveel aansluitingen wil je hebben. Dat bepaalt mede het gewicht van alle lnb’s en of een schotel daar geschikt voor is.

 

Astra 1,2 en 3.

Ik heb alle koppen, swtiches etc al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou gewoon gaan voor een Visosat Big Bisat , prima schotel en je kunt er later nog 5 lnb's toevoegen.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste The Falconer

Het blijft natuurlijk toch even koffiedik kijken hoe de footprint van de nieuwe Astra 2F over een paar maanden uitpakt. Astra SES heeft sinds kort een nieuwe footprint gepubliceerd. Deze heb ik naast de footprint gezet van de oude Astra 2D. Als je naar de nieuwe footprint kijkt, dan zie je dat je met een 60cm-schotel tot boven de Gironde komt. Vergelijkenderwijs met de oude Astra 2D zou je nu in de Dordogne een 75cm-schotel nodig hebben.

Ik durf je geen Visiosat Bisat en ook geen Visiosat Big Bisat te adviseren want die komen waarschijnlijk net wat versterking te kort. Het zou natuurlijk kunnen dat straks blijkt dat een Visiosat Bisat wel voldoende is maar je hebt waarschijnlijk geen tijd om te wachten totdat de nieuwe Astra 2F in bedrijf is en dan conclusies te trekken.

Waar ik wel van overtuigd ben dat het probleemloos zal lukken is een Triax 88 met multirail. Een schotel die het ook zeker gaat redden is de Maximum E85, een schotel speciaal voor Multi-ontvangst van 75cm hoog en 90cm breed.

post-60869-0-43806900-1348163399_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb met het oog op de flexibiliteit in de toekomst een Wavefrontier T90 geplaatst, ongeveer 30 km van je locatie verwijderd.

Daarbij heb ik 28 graden oost zoveel mogelijk in het midden van de rails geplaatst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom wachten jullie niet gewoon af ipv nu al te speculeren en dingen te veranderen of andere opstellingen te maken,niemand kan zeggen hoe het precies zal zijn dus duidelijke antwoorden waar je wat aan hebt betreffende dit onderwerp kan je dan ook niet verwachten.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom wachten jullie niet gewoon af ipv nu al te speculeren en dingen te veranderen of andere opstellingen te maken,niemand kan zeggen hoe het precies zal zijn dus duidelijke antwoorden waar je wat aan hebt betreffende dit onderwerp kan je dan ook niet verwachten.

 

Omdat ik (zoals gezegd) binnen een week of wat iets moet neerzetten. Lijkt me niet meer dan logisch dat ik meteen iets neem wat blijft werken nietwaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik (zoals gezegd) binnen een week of wat iets moet neerzetten. Lijkt me niet meer dan logisch dat ik meteen iets neem wat blijft werken nietwaar?

en dan nog blijft het afwachten tot het zover is want hoe het precies gaat uitpakken daar is nog niet heel veel over te zeggen behalve die foto hoe het eruit zou moeten gaan zien maar dat is ook maar afwachten maar ik begrijp je standpunt wel. aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is misschien overkill, maar als je nu moet beslissen, is de Wavefrontier de oplossing, waarmee je met een schotel met nog enigszins acceptabele afmetingen het meeste signaal voor Astra 2 genereert.

 

Wanneer je de meegeleverde boutjes en moertjes beschermt tegen roest of vervangt door een duurzamere variant is het ook een schotel welke jaren meegaat.

De satelliet wereld is een dynamische wereld, Even een nieuwe positie erbij hangen in de toekomst is 5 minuten werk.

 

Ik vraag mij trouwens af, wat al mijn Engelse buren hier in 242xx gaan merken van de veranderingen.

Over het algemeen hebben die allemaal vrij kleine schotels, meegebracht uit Engeland op het dak staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste stevie-v

Afwachten is natuurlijk de beste optie. Waarschijnlijk zal pas in december een klein beetje duidelijk worden hoe sterk de BBC buiten de gepresenteerde footprint doorkomt maar het kan ook januari zijn. Maar ja, niet iedereen kan zo lang wachten.

Een schotel die in Frankrijk natuurlijk voor de hand ligt, is de VisioSat.

Het hoeft natuurlijk niet echt een Multi-ontvangst-schotel te zijn om slechts 3 satellieten te ontvangen die dicht bij elkaar liggen.

De VisioSat Bisat G3C van 64cm hoog en 75cm breed, geeft een versterking van 37,5 dB bij 12.625 GHz., zie: http://www.visiosat.com/images/products/bisat.pdf

De VisioSat Big Bisat van 70cm hoog en 91cm breed, geeft een versterking van 36dB 20 graden uit het midden, zie http://www.visiosat.com/images/products/fichebigbisat-web%20gb.pdf

De versterking in het midden weet ik niet.

Het zou best kunnen dat de VisioSat Bisat geschikt is om straks de BBC-zender te kunnen ontvangen in de Dordogne maar ik durf het er niet op te gokken want het is toch een investering voor deze mooie schotels. Vandaar dat ik toch voor een maatje groter adviseer waarbij ik er behoorlijk zeker van ben dat het daar wel mee kan en dat is de Maximum E-85.

Deze is 75cm hoog en 90cm breed en geeft een versterking van 38,3 dB in het midden en 37,6 dB 20 graden uit het midden bij 12,5 GHz. Zie: http://www.kjaerulff1.com/en-gb/p/479_maximum-e-85-multifocus-48-dish

Ach, en is het erg om misschien een maatje te groot te hebben, dan heb je straks ook meteen wat meer regenreserve.

Een WaveFrontier T90 kan natuurlijk ook maar dat noem ik 2 maten groter. Het is natuurlijk een beslissing die ook te maken heeft of een nog grotere schotel visueel past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...