Ga naar inhoud


Signaalsterkte 77% kwaliteit 0%


henrilacapelle

Aanbevolen berichten

Dat is wat ik in het menu lees van mijn Philips 7141.

Bij mijn andere ontvanger ,Rebox, is de signaalsterkte 81 % maar ook kwaliteit 0%.

 

In het verleden had ik mijn schotel in 10 minuten uitgericht, misschien niet optimaal maar in ieder geval goed genoeg voor mij.

Nu lukt het maar niet. Lang gedacht aan andere oorzaken, kapotte LNB's, coaxkabels, ontvangers. Maar omdat het allemaal op beide ontvangers mis is, en ik mijn derde twin LNB aan het proberen ben, dus derde verschillende kop in deze poging, kan het bijna niet anders of het ligt toch aan het uitrichten.

 

Of heeft een van jullie ook wel eens zoiets mysterieus bij de hand gehad en lag het aan iets anders?

 

Het spulletje heeft jaren prima gedraaid en zonder een specifieke reden was het opeens mis. Kortom ik begrijp het niet.

 

En heeft wellicht iemand een link naar die prachtige site waarop met een soort Google streetview de richting van de satelliet word aangegeven.

 

Dank voor iedere suggestie.

 

En wat betekent in dit geval signaalsterkte 77%. Betekent dat dat hij bijvoorbeeld het signaal van een andere satelliet oppikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het uitrichten komt zeer nauwkeurig,dit is mm werk,google street view geef alleen de richting aan waar de schotel naar toe kijkt,ivm evt vrijzicht dus of er bomen in de weg staan of zo,verder afstellen doe met een meter.

Als je niet al te verweg van nijmegen woont wil ik je wel helpen met afstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste henrilacapelle

Je hebt wel signaalsterkte maar geen sigaalkwaliteit, d.w.z. de lnb zendt alleen maar een heleboel ruis naar je ontvanger maar kan hiervan geen beeld maken.

Een belangrijke conclusie die je hieruit kan trekken is dat de lnb wel wordt aangestuurd door de ontvanger. De lnb is dus niet kapot. Er is ook geen slecht kontakt en er is ook geen kortsluiting in de coax.

Het kan twee dingen betekenen:

1- De schotel staat niet op een satelliet gericht.

2- Je ontvanger zoekt een bepaalde transponder van (bijv. van de Astra 1) die niet bestaat. Dit kan het geval zijn als de eerste transponder in je transponderlijst (via het menu op vraagbaar) niet meer bestaat. Je ontvanger kan dan geen lock maken met de satelliet. In dit geval moet je die transponder uit je menu verwijderen.

De site waarom jij vroeg is: http://www.dishpointer.com/

Toets je adres in en de satelliet die je wilt ontvangen. Zoom zover mogelijk in totdat je je huis ziet en zet de groene ballon daar waar de schotel staat. Nu kun je aan de groene lijn zien waar het signaal vandaan komt. Handig hierbij is te kijken of deze groene lijn over een bepaalde boom of schoorsteen van een huis verderop loopt. Dit herkenbare punt is dan je richtpunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte reageerders,

 

Dank tot dusver.

Ik heb merktekens op de bevestiging van de schotel staan. Hij zou dus niet veel kunnen afwijken en toch bij licht bewegen enige reactie moeten geven. Dat doet hij dus niet.

Een geruststelling is in ieder geval dat mijn LNB niet kapot is.

Dat van die transponder lijkt me een mogelijkheid te zijn maar ik moet dan nog leren hoe die te verwijderen of te veranderen.

Iemand een suggestie voor een bepaald artikel of site hierover?

 

Aangenaam verrast ben ik door het aanbod om te helpen met het uitrichten van de schotel, mits niet te ver van Nijmegen. Welnu die afstand is ongeveer 1100 km. Maar dat doet niets af aan het aanbod, dus hartelijk dank hiervoor.

 

Nogmaals iedereen bedankt en ik ga verder "pielen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste henrilacapelle

Of je bij de Philips 7141 de transponderlijst kan uitlezen weet ik niet maar bij de Rebox zeker wel.

Ga naar het hoofdmenu, dan naar installatie en dan naar handmatige scan.

Kies met de pijltjestoets vervolgens de satelliet die je wilt ontvangen. Nu zie je een transponder weergegeven met zijn kenmerken. Dit is de eerste transponder van een hele lijst die je door kunt lopen met de pijltjestoets.

Maar het gaat om de eerste transponder. Kontroleer of die transpondergegevens kloppen met de transpondergegevens die je kunt vinden op bijv. deze site bij de Astra 23,5: http://www.lyngsat.com/Astra-3B.html

Het is niet bij alle ontvangers mogelijk eenmaal ingevoerde transpondergegevens te veranderen maar je kunt hem altijd verwijderen en ook weer een nieuwe transponder toevoegen met de juiste gegevens.

Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je eerste transponder de transponder was waar Ned 2HD op zit . Deze is onlangs veranderd naar een 8PSK transponder. Met de niet meer actuele gegevens kan je ontvanger de satelliet dan niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste indruk is dat alles OK is bij jou , maar je elevatie van de schotel staat niet goed. Beweeg je schotel eens op en neer.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crazy Sat: Ik heb via Dishpointer gekeken en moet de schotel op 36.1 hebben staan. Anderen hier in de buurt hebben hem op 37 staan, ik sta er tussenin.

 

Sprietje: Via het zoekmenu van de Rebox zijn m.i. alle 74 transponders doorlopen. Zonder resultaat. De signaalsterkte staat bij de Rebox op 84%.

 

Morgen weer verder prutsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Ik bedoel hiermee de elevatie van de schotel. Ik zit n.l. in Zuid-Frankrijk, dus ook even binnenlopen bij een speciaalzaak zit er helaas niet in.

Die transponders heb ik doorlopen in het zoekmenu van de Rebox, ging automatisch. Maar helaas niets van zenders gevonden. Ik heb dit gedaan zowel op Astra 1 en 3.

Inmiddels heb ik zolang gepield dat zowel de Philips als de Rebox niet meer van hun menustand afkomen. Ik kan dus niet terug naar de TV om, zoals ik vroeger wel deed, via BVN de juiste stand te zoeken.

Kortom lichte wanhoop maakt zich van mij, maar vooral mijn vrouw, meester. Mijn reputatie van "het lukt hem altijd wel weer"loopt ernstige deuken op.

In ieder geval bedankt voor je pogingen tot probleemoplossing.

 

Groet, Henk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem. Mijn buurman en ik gebruiken dezelfde schotel met een twin-lnb. Hij heeft geen ontvangst-problemen. Ik heb mijn receiver bij hem aangesloten, maar ook hier hetzelfde; signaalsterkte ca. 70% en kwaliteit 0%.

 

Heeft er iemand noch een idee wat te doen?

 

Gr. Joanne

Topfield SRP-2401CI+ECO 500 GB, Topfield 5000 Masterpiece 160 GB (fw Aug.08 2007), Aston Dual 1.07, 2.23, Pioneer DVR LX-61

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Joanne, tenzij je in ook in Zuid-Frankrijk woont en een Philips ontvanger hebt zou ik even zelf een eigen topic openen en niet dit topic kapen.

Anders gaan de verschillende adviezen voor elke vraagsteller storend door elkaar lopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste henrilacapelle

Tja, in Zuid Frankrijk heb je andere instellingen nodig dan in Nederland. Ik kan alles voor je uitrekenen maar dan moet ik wel een paar gegevens hebben om je te kunnen adviseren over de juiste afstellingen.

Waar woon je ongeveer in Frankrijk. Het komt niet op 25km op aan.

Welke schotel heb je precies, merk en maat. Weet je dat niet dan graag de maat opnemen van de voorzijde van de lnb tot het midden van de schotel, dus halverwege de hoogte gemeten.

Welke duo-lnb heb je? Graag merk en type.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera,

Vandaag iemand op bezoek gehad met prachtige meetapparatuur, allerlei ledjes en zo. Half uurtje later prachtig beeld, zij het niet op HD zenders. Maar we zijn al heel gelukkig.

Schotel heeft waarschijnlijk, tijdens onze drie weken afwezigheid, een kleun gehad van de watergevers, een vriendendienst dus, waarbij zowel schotel als elevatie ernstig verstoord waren. Geen problemen dus, zoals al eerder door jullie gemeld, met de LNB of de decoders. Bovendien blijkt de muurbevestiging niet 100% verticaal te zijn waardoor het allemaal iets anders moet dan de theorie zegt.

 

Iedereen, en speciaal Sprietje, hartelijk dank voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...