Ga naar inhoud


Geen signaal na weghalen satfinder


hanski

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Heb vanmiddag de lnb van mijn buurman vervangen door een duo lnb. Heb hiervoor mijn simpele satfinder gebruikt om de schotel goed uit te richten. Was zomaar klaar en heb dus mijn satfinder er tussen uitgehaald. Het vreemde is dat ik nu geen signaal meer kreeg. Eerst dacht ik nog dat ik misschien per ongeluk de schotel had verschoven. Maar nadat ik de satfinder er weer tussen had gezet had ik weer ontvangst. Iemand een idee wat hier aan de hand is? Heb ook al diverse connectors geprobeerd. Alvast bedankt voor uw antwoord.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste hanski

In principe hoef je de schotel helemaal niet te verstellen als je een lnb gaat vervangen door een duo-lnb. Maar heb je de instellingen in het menu wel aangepast?

Nu moet diseqc 1.0 ingesteld staan met Astra 1 op 1 of a en Astra 3 op 2 of b.

Als je de schotel niet versteld hebt, heb je dan wel de juiste lnb in de klem gezet, dus de lnb van de Astra 1? Zie afbeelding.

post-60869-0-45113800-1350322514_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu mijn satfinder ertussen en heb normaal ontvangst. Het betreft dus dezelfde draad(die naar de ontvanger gaat) die aan de satfinder zit. Er is dus geen sprake van sluiting. Het enige verschil is de satfinder die er tussen zit. Heb de satfinder ertussen gehad om ook de 23,5 goed af te stellen.

aangepast door hanski
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zou een spanningsprobleem kunnen zijn.

Bij 13 volt op de LNB ontvang je de verticale transponders, bij 18 Volt de Horizontale transponders.

Wanneer de spanningsdrempel van de LNB om wat voor reden niet goed staat, zou het kleine beetje extra belasting van je satelliet finder net de reden kunnen zijn dat je wel of geen ontvangst hebt.

 

Een 2e reden kan een defecte of beschadigde coax kabel zijn waarvan de impedantie aan de haal is gegaan.

Door de staande golven op de kabel, die dan door misaanpassing ontstaan kan de lengte van de kabel een rol gaan spelen of je bepaalde frequenties wel of niet ontvangt.

 

Probeer de sat. finder eens te vervangen door een koppel stukje en kijk eens of het dan goed werkt.

 

Kan je in het menu van de ontvanger de LNB spanning verhogen of verlagen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een goedkope satfinder kun je hem niet afstelen op 23,5 ,wand als je hem

op 23,5 wil afstelen , moet de satmeter de diseqc switch kunnen schakelen ,in de duo-lnb

wil je hem beter afstellen op de 23,5 ,dat moet je dan met de ontvanger doen

Om wat van type merk ontvanger gaat het

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou ook kunnen dat de F-connector aan de coaxkabel die naar binnen gaat niet helemaal goed gemonteerd is. Steekt de binnenisolatie misschien te ver voor de flens uit? Zie afbeelding. A en B moeten gelijk liggen.

En steekt de middenader wel ongeveer 2-4mm buiten de F-connector uit?

post-60869-0-37637200-1350370956_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een rare vraag, maar weet je zeker dat je op de juiste sat zit uitgericht ? Een analoog satfindertje slaat op iedere sat aan. Ik zou de oude LNB terugplaatsen en dan eens op Astra 3 uitrichten. Hierna is het een kwestie van je duoblock plaatsen en de hoek af te stellen.

 

Afhankelijk van je ontvanger gebruik je de satfinder in de ontvanger. Ik zelf mijn oude DM7000 als satfinder. Laptop bij de schotel en eventueel het windows vergrootglas aan. Via de webinterface zie ik of ik een lock heb en wat de signaal/kwaliteit doet. Succes ermee !

aangepast door mr|repel

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet zeker dat hij op de juiste sat gericht staat. Met satfinder ontvang ik alle kanalen, zonder satfinder geen signaal.

Weet zeker dat hij op de juiste sat gericht staat. Met satfinder ontvang ik alle kanalen, zonder satfinder geen signaal.

Maar je hebt op de vraag van Satencom bij post #10 nog geen antwoord gegeven.

 

Verder vraag ik mij af, welk gedeelte van de lnb in de houder zit. Als de uitricht op Astra 3, moet het losse gedeelte aan de oostelijke kant van de schotelarm zitten en enigszins schuin naar beneden wijzen. Dus in het spiegelbeeld van de werkelijkheid.

 

Als je met de satfinder ertussen wel Astra 3 ontvangt, is de vraag nog steeds via welk gedeelte van de duo-lnb je de satelliet binnenhaalt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...