Ga naar inhoud


"HD opname van 3 uur terugzien" tip?


P3P31

Aanbevolen berichten

Het is weer Major League Baseball maand. Een wedstrijd duurt gauw 3 uur en dan krijg ik op mijn HDD 4GB files, bijvoorbeeld x.ts, x.ts1, x.ts2 enz.

Mijn Rebox heeft daar geen moeite mee maar mijn PC en gastTV komen niet verder dan x.ts.

Dan moet ik met de hand x.ts1 en x.ts2 veranderen y.ts en z.ts en krijg ik alles op PC en gastTV maar kan de Rebox er weer niets mee.

Iemand een tip om dit onhandige gedoe te voorkomen?

Met groeten

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het enige, eveneens onhandige datb ik ik kan bedenken is de OPNAME.ts1 te kopiëren naar OPNAME1.ts (en OPNAME.TS2 naar OPNAME2.ts, enzovoort), bijvoorbeeld via FTP.

 

Het gewenste (op twee media, Rebox en PC), zonder hernoemen kunnen kijken zou dan moeten werken, maar:

 

1. de opname neemt meer schijfruimte in beslag omdat .ts1 en hoger er dubbel opstaan;

2. De kopieën duiken als extra opnamen op in de Rebox afspeellijst.

 

En anders blijft het naar mijn inzicht bij herboemen naar behoefte en dat is inderdaad helemaal niet handig.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Audioniek,

 

Kopiëren is een mogelijkheid, misschien voor opnames die ik wil bewaren, goede tip.

 

Ik had gehoopt op een setting of een add-on application om mijn Rebox te forceren om Opname1.ts - Opname2.ts - enz. aan te maken.

 

Of dat iemand zou adviseren om een andere Rebox te kopen waar dat standaard in zit.... of een ander merk misschien.

 

Groeten,

 

Pépé.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kende dit probleem met mijn mediaplayer 500X2. Ik heb dat opgelost door een verzoek bij de fabrikant een aanpassing te maken in de FW zodat deze bestanden zichtbaar te laten zijn voor de mediaspeler. Dit verzoek hebben ze ingewilligd bij FW v2.0.6.

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet ergens instellen dat de opname een enkel bestand (single file) wordt?

aangepast door ProXar

.:: Wisdom lies not in obtaining knowledge but in using it in the right way!! ::.

.:: Vu+ Duo @ OpenPLI 2, 2TB HDD, Triax 78cm, 13.0, 19.2, 23.5 & 28.2 Duo LNB ::.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de harde schijf FAT32 is geformatteerd, dan kan het niet anders dan dat er bestanden van maximaal 4 GB geproduceerd worden. Dit omdat in dit bestandssysteem de bestanden maximaal 4 GB kunnen zijn.

 

Het lijkt me dus niet ondenkbaar dat je harde schijf FAT32 is geformatteerd en dat dat de oorzaak is van het probleem dat je noemt.

 

Als je de harde schijf met je Rebox zou formatteren, dan kun je mogelijk kiezen voor HFS, wat weer niet aan te raden is, omdat dan het maximum 2 GB is. HFS+ heeft dit probleem weer niet. Of je formatteert onder windows NTFS. Dan kunnen de bestanden wel groter zijn dan 4 GB.

 

Nadeel van HFS(+) is ook dat je het onder windows standaard ontoegankelijk is. NTFS is dus aan te raden.

 

Zie ook hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestandssysteem

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle Reboxen (en ook de zustermerken) delen opnames altijd op in brokken van maximaal 4 GByte omdat dit de maximale bestandsgrootte van FAT32 is. Dit opdelen geschiedt ook als de schijf is geformatteerd in NTFS of JFS (Journaled zoals Rebox dat noemt).

 

NTFS is voor interne schijven niet het aan te raden schijfformaat omdat het Linux-vreemd is; kies voor interne schijven altijd Journaled. Voor externe schijven kan gelden dat leesbaarheid onder Windows een eis is, dan komen NTFS en in mindere mate FAT32 in beeld. Maar zoals reeds opgemekrt: een opheffing van het opdelen van opnamen in brokken van 4 Gbyte levert dat niet op.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mouw is er niet en er is ook geen reden om hem in te voeren. Ik vind het ook geen probleem, maar gewoon een eigenschap. Bovendien kun je de gesplitste Rebox-opname onder Windows in een opdrachtprompt simpel aan elkaar plakken tot één grote:

 

COPY /B OPNAME.TS + OPNAME.TS1 + ... + OPNAME.TSn OPNAME_compleet.TS /B <Enter>

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

miljaar zeg,

dan ben je weer wat uurtjes zoet met die Rebox

alleen al totdat iemand dat begrijpt duurt al effe langer dan een film bekijken zelve.

 

maar wel belangrijk als je dat wilt afspelen als een joined film

de enigma1 van dreambox had dat zelfde probleem overigens

dus men hoeft zich niet te schamen :grin:

 

juist daarom had ik de elecard mplayer destijds officieel, daar die dat netjes oploste zonder extra acties

je selecteerde .ts dan .ts1 dan .ts2 met de muis, deed rechtermuisklik > openen met elcard en de hele film werd getoond met vloeiende overgang.

 

moderner is natuurlijk het enigma2 van een linux receiver of kodi waar geen beperking door een bestandsgrootte wordt opgeroepen.

 

als oud baseballer reageer je ook wel eens spontaan uit de liefde voor de sport

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, je zal je hele collectie maar op een interne HD hebben staan, die je via het 100MB netwerkpoortje van de Rebox naar je PC wil trekken die wel 1GB heeft...

 

Vandaar mijn advies om alles op een externe HD op te nemen, die voorzien is van een eigen voeding. Zo hoeft ze enkel op te staan wanneer er iets opgenomen of afgespeeld wordt.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...