Ga naar inhoud


Firmware versie die niet hakkelt of crashed voor RE8000HD-PVR


Rexodus

Aanbevolen berichten

Hallo lezer!

 

Ik heb een oude ontvanger opgegraven. Mijn Dreambox 600pvr is over een maand obsolete. Daarom mijn Rebox maar weer eens opgezocht. Maar ik heb dat ding toen niet voor niets begraven. 😒 Er was toen geen stabiele firmware te krijgen. Op zich geen verkeerd apparaat maar het crashed elke keer...

 

Wat ik heb:

 

Rebox RE-8000HD PVR met:


Loader : L1.54
H/W : SF 1018 1.00

App : SF v1.11.30

API : API Dec 04 2012

Data : SF-DB v1.4

(Zie bijlage)

 

Wat ik wens:

 

Een met USB-stick of 0-modem-kabel flashbare versie die niet na een paar uur begint te hakken.

 

Het probleem:

 

Van te voren begint alles traag te worden, het begint hakkelen en dan crashed het zelfs soms. Meestal duurt dat een uur of 3. Ik meen me zelfs te herinneren van toen dat je er de klok gelijk op kon zetten maar dat weet ik niet meer zeker.

 

Oplossingen:

 

'ps' heeft geen schakelopties en het heeft geen top. Ik zou anders niet weten waar ik moet kijken wat zoveel CPU hogd en daarmee door lijkt te gaan tot het apparaat op de knie zit. Ik weet dus niet eens waar ik moet beginnen!
 

hmp7109 login: root
=======
HD_PVR
=======
~ # uptime
 13:17:23 up 23 min, load average: 5.93, 5.41, 3.97
~ #

(voor iemand die nog een botnet-lid zoekt (zucht))


Zelfs na een paar uur intensief zoeken kan ik geen enkele site meer vinden die werkende URL's heeft. Wel zie ik dat er van alles te krijgen is met veel latere versienummers als wat ik heb! Iemand die nog iets weet of heeft uit dit "verre" verleden?

 

 

Mijn dank zal onmetelijk zijn!

 

photo_2019-11-15_14-10-51.jpg

aangepast door Rexodus
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben er zelf al achter dat ik die firmware al had. Maar niet wou starten en ik had wat gelezen over alleen over netwerk en toen was de verdwazing compleet.

 

Nu zegt het SCAN USB en het eindigt met ERR: 0x90.

RE8000HDPVRv1-11-62.ird staat in de root van een lege USB FAT32 stick.

 

Iemand een idee wat ik fout doe?

 

 

 


 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

formateer je usb in “NTFS”

misschien hier eens kijken 

info rebox

Rebox

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer deze eens op je ontvanger te zetten 

software

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

0x90 USB Not Found

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei ceesv:

0x90 USB Not Found

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed! Ik heb die firmware gedownload, op een stick gezet en toen het apparaat online kwam, gaf het me de mogelijkheid te updaten! Het gene wat ik vroeg is nu gedaan. Nu afwachten of die crashes terug komen. Zo ja, wellicht nog eens terug naar stock. Maar ik betwijfel of dat dan gaat helpen.

 

 

Een standbeeld voor smetje limb.BE! 🤩 Had je die nog ergens liggen? Ik kon dat echt nergens meer vinden! Alleen de orginele dus. Die heb ik.

 

De rest bedankt voor het meedenken! 😊

 

photo_2019-11-16_12-18-48.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

op goed geluk dan maar met je ontvanger 😊

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bevindingen zover:

 

Die firmware update was een goed plan. Veel ongemakken zijn eruit en handige dingen zijn toegevoegd. Vooral in het EPG. Crashen doet het nog steeds maar ik heb de tijd weten te rekken naar meer als 6 uur door de kap eraf te halen en er een fan op te zetten. De load-average  is giga! Bij 17 minuten begin ik op te nemen naar USB. Zie bijlage. Net voor het vastlopen, zie ik ook van dat soort waardes.

 

Het heeft vannacht zelfs de hele nacht doorgelopen. Hoewel het nu crashed terwijl ik wil inloggen met telnet. Linux crashed. Ik kreeg geen prompt. Bash was teveel voor 'm ;). De tuners liepen door deze keer. Zonder te hakken. Verwisselen van zender en uitzetten ging niet meer.

 

Het was dus geen firmware probleem vanaf het begin. Het lijkt een thermisch probleem. Maar dan een die ik nooit ga vinden. Reflow? Zou kunnen maar daar ben ik geen fan van. zeker gezien het aantal through hole componenten die ik dan moet verwijderen...

 

Hoe dan ook, met deze toestand zal ik maar leven want ik denk niet dat het nog beter gaat worden. Tenzij iemand zo met 'the holy grail' komt...

 

photo_2019-11-18_09-32-23.jpg

Capture.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja helaas 😥

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou over de rebox re-8000 en re-9000 even dit draadje checken: https://www.sat4all.com/forums/topic/337292-rebox-80009000-upgrade-naar-8psk/

 

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...