Ga naar inhoud


DTS / surround radio


bigtwin

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Kingofsat kent ze niet, ik heb in al die jaren ook nog nooit een DTS signaal uit de ontvanger zien komen en Wiki geeft alleen toepassingen voor beeld/geluidsdragers.

Misschien wordt Dolby digitaal/AC3 voor DVB gezien als beter alternatief omdat het genoegen neemt met lagere bitrates.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze zenden in dolby uit

http://nl.kingofsat.net/dd51.php

----------------------------------------

keuze genoeg voor jou geluid Dolby Digital De digitale standaard voor hoogwaardige Home Cinema-systemen. Bij deze standaard worden de verschillende kanalen gescheiden uitgezonden. De drie frontkanalen rechts, links en center, de beide surround-kanalen rechts en links en het externe subwoofer-kanaal worden ook als 5.1-signaal aangeduid. Dolby Digital Plus Dolby® Digital Plus is een nieuw, verbeterd proces voor de codering van audiosignalen. Het is compatibel met de huidige Home Cinema-systemen en wordt o.a. door de Loewe Blu-ray Players ondersteund. Dolby ProLogic Maakt van een Dolby-gecodeerd stereosignaal een surroundgeluid. Deze bestaat doorgaans uit vier kanalen (links, center, rechts, surroundkanaal). Een speciaal subwooferkanaal wordt bij dit proces niet geproduceerd. Dolby ProLogic II Een verdere ontwikkeling van Dolby Pro Logic. Door middel van uitermate goed ontwikkelde wiskundige modellen genereert dit proces uit een stereo- resp. Pro-Logic-signaal een ruimtelijk geluid met zes kanalen (links, center, rechts, surround rechts, surround links, subwoofer). Dolby TrueHD Is een zonder verlies werkend ruimtelijk geluidsformaat voor max. 7.1 kanalen dat werd ontwikkeld voor media in hoge resolutie zoals Blu-ray. De audiogegevens zijn ongecomprimeerd en daarmee identiek aan de originele opnames in de geluidsstudio. Voor de weergave is een eigen decoder nodig. Dolby TrueHD wordt bijvoorbeeld door Loewe Blu-ray Players gelezen en doorgegeven via de digitale uitgang. Dolby Virtual Speaker technologie De Dolby Virtual Speaker-technologie simuleert met maar 2 luidsprekers de surround-weergave van een echte 5.1-kanaal-luidsprekerinstallatie. Daarbij worden de meest geavanceerde algoritmen en technologieën voor ruimtelijke modellering toegepast, om het geluidsspectrum en de dynamiek van echte 5.1-kanaal-luidsprekerboxen te reproduceren. Dolby Virtual Speaker is uitstekend geschikt als aanvulling voor moderne platte beeldschermen en voor ruimtes waarbij de moeite of de kosten van de installatie van een 5.1-luidsprekersys-teem te groot zouden zijn. dts – Digital Theatre Sound Veel speelfilms zijn tegenwoordig (naast het bekende Dolby Digital 5.1-formaat) ook gemixt in het formaat dts Digital Surround, om goede ruimtelijke 5.1-geluidseffecten te bereiken. Loewe DVD-recorders, Blu-ray Players en audio-installaties ondersteunen het dts Surroundgeluid. dts HD Is een nieuw geluidsformaat waarin audiosignalen in hoge resolutie met maximaal 7.1 kanalen zijn gecodeerd. Het is compatibel met de huidige 5.1-Home Cinema-systemen en wordt bijvoorbeeld door de Loewe Blu-ray Players ondersteund. dts HD is er in twee vormen: als dts HD High Resolution (HR) Audio, waarbij de data ruimtebesparend zijn gecomprimeerd, en dts HD Master Audio, dat ongecomprimeerd is en daarmee identiek aan de originele mix van de geluidsstudio.

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar de vraag is welke sat radio stations in DTS uitzenden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de vraag is welke sat radio stations in DTS uitzenden.

die ben ik nog aan het zoeken ,maar ik denk dat die schaars zijn

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, DD is niet gelijk aan DTS.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 jaren later...

ik was opzoek naar een melding van Ceesv in de rubriek transpondernieuws en kwam op dit onderwerp terecht. 
Ceesv heeft eens gemeld dat een Duits radiostation in 5.1 begon uitzenden via satelliet. Ik heb uiteindelijk in mijn ontvanger gevonden dat het om SWR2 5.1 gaat. 
 

voor zover ik terugvind is dit het enige station dat via sat in 5.1 uitzendt? 
 

edit: kan ook een post van de vrije Fries geweest zijn.

aangepast door stevenvc19
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan is dat misschien sinds heel kort want ik zie alleen NDR Kultur in Dolby Digital

https://nl.kingofsat.net/radio-19.2E.php

 

https://www.ndr.de/kultur/live/stationndrkultur102-radioplayer_livestream-livestream1112.html

aangepast door Tonskidutch
link

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...